Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 48 van 77 EersteEerste ... 38464748495058 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 471 t/m 480 van 762
    Senior Member

Standaard

ik heb ze besteld en volgende week zullen ze opgestuurd worden. ik ben erg benieuwd. ik ga ze eerst eens aan de voorkant instaleren ( waarom? zie enkele posts geleden ). als dat niet het beoogde effect geeft, zal ik er toch aan moeten geloven. ik hou jullie op de hoogte.

groeten Pasqual.

Senior Member

Standaard

Het is tenslotte een beam die je wilt blocken, dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat het enig verschil zal maken.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    Het is tenslotte een beam die je wilt blocken, dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat het enig verschil zal maken.
    Nou ja, wel degelijk. Neem maar eens een brandslang, en een houten wig. Naarmate je de wig verder van de straal houdt, zal het geheel anders gaan divergeren. De vraag is of je het op die 12 mm (aangenomen dikte van het hout) gaat merken.

Senior Member

Music

als je een 15" speaker pakt en je zet er een BB voor, zal de afstand ook groter zijn, toch?

groeten Pasqual.

Senior Member

Standaard

Dan is de diameter van de blocker ook groter en zijn de verhoudingen hetzelfde.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Nou ja, wel degelijk. Neem maar eens een brandslang, en een houten wig. Naarmate je de wig verder van de straal houdt, zal het geheel anders gaan divergeren. De vraag is of je het op die 12 mm (aangenomen dikte van het hout) gaat merken.
    Een waterstraal is geen rechte beam maar volgt onder invloed van de zwaartekracht een parabolische curve en komt op een grotere afstand van de brandslang dus ook onder een ander hoek op het wigje terecht.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    Een waterstraal is geen rechte beam maar volgt onder invloed van de zwaartekracht een parabolische curve en komt op een grotere afstand van de brandslang dus ook onder een ander hoek op het wigje terecht.
    Ja, dat is waar. Bedacht het me eigenlijk ook al toen ik het reeds had gepost, maar ja, dan is het al te laat hè..
    Maar alsnog denk ik dat het uitmaakt hoe groot de afstand is tot de blocker. Of je geluid nadelig wordt beïnvloedt, dat weet ik niet.

Senior Member

Music

we komen er snel genoeg achter. zogauw ze binnen zijn, ga ik knutselen.
    alleen heb ik geen vergelijkingsmateriaal. ik kan alleen zeggen of het werkt t.o.v. zoals het nu is, zonder BB's. ik heb ondertussen wel een mail naar de gier gestuurd voor advies, maar nog geen antwoord ( weekend ).

groeten Pasqual.

Senior Member

Music

ik heb aan Sander de Gier de vraag gesteld of het veel uitmaakt qua werking van de BB's of ik ze op de baffle monteer. hier zijn antwoord:

> Hoi Pasqual
    >
    > Dat maakt niet uit hoor, er zijn er meer die het zo doen. Eigenlijk zit
    > hij zo nog beter, omdat je speaker dan niet kan wiebelen op de
    > beamblocker. Succes ermee,
    >
    > Sander de Gier

mocht hij toch ongelijk hebben, monteer ik ze zo als weber het voorschrijft.
    ik ga het in ieder geval proberen. volgende week meer hierover.

groeten Pasqual.

Senior Member

Music

de BB's zijn binnen en ik heb ze gemonteerd. alleen niet in mijn amp maar in mijn 212 cab. en inderdaad: een goeie spreiding van het geluid. geen bijgeluiden gelukkig. ik heb in mijn cab frontloaded speakers en heb voor de zekerheid een laagje stug rubber tussen de BB's en de bovenste speakerrand gedaan zodat de bb's de metalen rand niet kunnen raken of op een andere manier voor vervelende resonanties kunnen zorgen. ik ben er in ieder geval tevreden over.

groeten Pasqual.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten