Nog niet helemaal, het klopt wat je zegt over de hoek van de hals, maar de amplitude van de snaren bij de neck-pu is veel groter dan bij de bridge-up. En dat heeft dan weer als gevolg dat de flux verandering bij de hals dus veel groter zou zijn dan bij de brug. Om te voorkomen dat er volume verschillen optreden draai je de pick-up naar beneden, waardoor je dus eigenlijk het magnetisch veld verder van de snaren afzet.
Edit: ik zie nu pas hoe geeky mijn verhaal klinkt...
Laatst gewijzigd door Spitfire; 9 januari 2009 om 16:56
Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab
2009 wordt voor mij het jaar van deze gitaar:
Dus het is nog niet 'mijn' SG , maar ik ben wel rap met plaatsen
Morgen wellicht ff bij Max Guitars kijken, die zouden hem in voorraad moeten hebben.
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Ik zou wel willen gaan kijken maar de site van Gibson doet het weer eens niet...
It might get loud!
Ik heb de gibson site nagekeken, de enige worn brown die ze nog hebben is de Special...
Ik heb ze wel niet allemaal kunnen bekijken, want die site staat duidelijk nog niet op punt.
Ook op een site van een muziekwinkel vind ik enkel de specials.
Tweedehands zie ik ze inderdaad wel passeren, ik ga hopen dat als ik mijn kapitaal bijeen heb geluk heb en iemand me zijn SG worn brown of Natural Burst wil verpatsen![]()
Laatst gewijzigd door joskedentweede; 9 januari 2009 om 21:57
It might get loud!
Favorieten/bladwijzers