Wat had je zelf in gedachte na je de FAQ gelezen had?
Even snel doorgelezen. Had eerst gitaar -> tu2 -> ds1 -> digi grunge. Dit ging goed vond ik zelf.
Heb er nu een fdr1 bij en weet niet goed waar ik deze moet plaatsen omdat ik deze als clean wil gebruiken, na de ds1 of juist ervoor?
Wat klinkt het beste? Dat is dan de beste volgorde. Als je de FDR1 voor clean wil gebruiken denk ik niet dat het veel uitmaakt of je die vóór of ná de DS1 zet, die zal wel uitgeschakeld zijn als de FDR1 in gebruik is...toch?
Trouwens, wat voor versterker heb je. De klank van de FDR1 wordt natuurlijk ontzettend beinvloed door het clean van je versterker.
Laatst gewijzigd door hole; 2 januari 2009 om 15:10
ff een korte vraag:
een wah kan het best helemaal vooraan in de ketting toch?
en een chirus helemaal als laatste achterin heb ik begrepen, Daar staat nu mijn Delay. is het dan beter om hem voor of na mijn digital delay te plaatsen?
Ik heb een clean volume booster en een delay pedaal in de FX chain zitten.
Welke combi is het beste eerst de booster dan de delay ?
Ik heb hier al eens rond gekeken maar niets bruikbaars vinden.
HaroldAling heeft je vraag al enigszins beantwoord...
mijn antwoord:
je hebt 2 pedalen, dus je kan beredeneren (of simpelweg: luisteren) wat booster->delay, dan wel delay->booster doet..
whichever one sounds best, zou 't moeten zijn voor jou..
oftewel:
welke van deze (TWEE!) mogelijkheden had je zelf in gedachten nadat je de FAQ gelezen had?
Laatst gewijzigd door Nitefly7; 7 januari 2009 om 17:51
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Het maakt soms weinig uit, maar sommige delays gaan oversturen als ze een boost voor zich hebben staan. Ander ding dat je in de gaten moet houden is dat een boost en delay soms extra ruis/bijgeluiden kunnen geven als ze op dezelfde voeding staan.
Maar goed, zoals gezegd: voor dit soort simpele vragen is de Volgorde FAQ opgesteld. Hier graag alleen specifieke vragen.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Favorieten/bladwijzers