Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 55 van 81 EersteEerste ... 545535455565765 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 541 t/m 550 van 801
    Moderator

Music

Ik weet niet wat die mind bender is verder, mar ik zou dan je boost na de tremolo zetten.

@Chris, wah plaatsing hangt wat mij betreft met goeie fuzzfaces ervan af of er een goeie output stage op de wah zit. Als die erop zit, dan wah vóór de fuzz, klinkt erg goed. Qua overzichtelijkheid/zelf modden is de BYOC fuzzface een aanrader, wordt standaard geleverd met zowel germanium als silicon trannies. De BYOC wah vond ik iets minder. Teese/RMC rules...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik weet niet wat die mind bender is verder, mar ik zou dan je boost na de tremolo zetten.
    .
    Owke das inderdaad een goeie!

mensen nog meer tips?

Mind bender is een Chorus Vibrato in een.

----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik dacht dat die laatste versie van de Whammy wel TB was, maar zo niet dan moet je die zeker niet voor de FF zetten, wordt -ie erg dun van.
    De logica van een RC20 in de loop ontgaat mij ook een beetje, tenzij de loop serieel is en je geen last hebt van volumeverschillen. Maar dan nog zou vóór de pre amp logischer zijn.
    Dunlop wah is niet true bypass inderdaad.
    Ik vermoed dat de Whammy niet true bypass is, ik hoor bij dit pedaal in elk geval duidelijk wat signaal verlies (dit was ook de reden om een true-bypass looper te bestellen). Maar ik kan zo wel even testen wat het beste resultaat geeft, whammy -> FF of andersom.

Wat betreft die RC20, die moet wel degelijk in de Fx-loop, en dan helemaal achteraan. Als je daar nog effecten achter zet, en je die dan gebruikt terwijl een loop af gespeelt wordt, word de loop bewerkt met dat effect (als er een delay achter zou staan, zou hij bijv. niet alleen je normale gitaar siginaal delayen, maar ook je loop).

Waarom ik hem niet in de true-bypass loop zou zetten: dan zit je al snel met volume verschillen, dus die laat ik gewoon in het signaal staan. Dan is m'n volume tenminste constant.

@Nielsje betreft phaser,

Hmm, je hebt me aan het twijfelen gemaakt. In de Fx-loop heb je veel meer "effect". Maar als je hem er voor ligt is ie iets subtieler, wat ook wel weer wat heeft. Twijfel...
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

Moderator

Music

Ik snap er niks meer van
    Phaser in de loop méér effect? Ik ervaar dat precies andersom, zeker met drive. En als die whammy tone suck geeft en je 'm in een TB loop hebt: logisch, maar waarom dan de rest van de keten ook weer in die loop?
    Heel onlogische keten heb je zo. Ik denk dat je die Fuzzfactory niet meer terugkent als je die tonesucker ervóór weghaalt.

Senior Member

Standaard

Kijk, dit is precies de reden dat ik hier min lijstje toch maar even gepost heb!

De reden dat ik die andere pedalen in principe er ook in heb hangen, is dat ik ze nog wel eens in combinatie gebruik. En zo kan ik dus lekker snel schakelen. En ik dacht dus ook dat het verder weinig uit maakte aangezien ik eerst sowieso die volgorde van plan was aan te houden. Dus zegmaar dat volgens mijn theorie (wat gerust wel eens de verkeerde kan zijn dus ) dat wanneer de loop aan staat de keten "klopt",maar wanneer ie uit staat ook.

Wat zou jij dan doen?

Brand los!

*en zoals die phaser, ik denk dat ik snap waarom hij vaak voor de amp word gegooit, maar ik vind 'm persoonlijk in Fx-loop een soort van.. bruter oid. Ik ga daar de komende paar uurtjes nog eens even flink mee spelen.
    Laatst gewijzigd door Herman; 31 december 2008 om 19:02

Moderator

Music

Wat gebruik je zoal in combinatie? Whammy met fuzzfactory? Of Fuzzfactory en wah? Daar zou ik 't van af laten hangen, maar die Whammy schreeuwt wel om een TB loop inderdaad. Of een TB job natuurlijk

Senior Member

Standaard

In grote hoeveelheid whammy+ fuzzfactory. Zo nu en dan FF + wah en soms ook whammy + wah.

Maar het belangrijkst is dan toch echt whammy + FuzzFactory.

Qua tonesuck is het eigenlijk alleen de Whammy die ik zelf duidelijk verneem. En ietsjes als ik m'n complete bak er tussen heb liggen, maar goed. Ik ben geen studio muzikant en kan leuk doen wat ik er mee wil. Qua schakelen zou het alleen mooi uit komen als t bij elkaar zat. Zoniet, geen heel groot drama, maar het zou zeker fijn zijn.

Moderator

Music

Dan is het een idee om de Whammy en wah TB te laten maken en dan het geheel in een TB loop om 't toch nog in zijn gehel te kunnen schakelen.

Senior Member

Standaard

Met tuner en Ts9 er bij in? Tuner zou kunnen, dan moet ik alleen 2x klikken ipv 1x. Dat is het punt niet. Maar de ts hangik er dan niet in (die heb ik eigelijk 98% van de tijd aan staan).

Member

Standaard

Welke volgorde kan ik het best gebruiken bij het volgende;

Boss TU2 (tuner)
    Boss DS1 (booster voor de overdrive van m'n versterker)
    Digitech Grunge (wordt niet veel gebruikt)
    Boss FDR1 (liefst voor clean)

Danku.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten