Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Ontzettend nieuw!!!

  1. #1

    Standaard Ontzettend nieuw!!!

    Mijn naam is Mijme. Ik woon in Veendam. Sinds iets langer dan anderhalf jaar speel ik gitaar. Ben dus nog een echte beginner! Een beetje laat begonnen met deze hobby want ik ben nu 35 jaar. Heb spijt als een donder dat ik niet in mijn jeugdjaren de gitaar heb opgepakt.

    Uiteindelijk ben ik dan toch maar es begonnen. Eerst via wat online lessen en veel afkijken bij een vriend die wel gewoon fatsoenlijk les nam. Op een gegeven moment toch maar de knoop doorgehakt en ook echt op gitaarles gegaan. Dat doe ik nu sinds juni 2008. Mijn lerares vertelt me steeds dat ik een natuurtalent ben maar ik blijf bescheiden hoor (denk dan; dat zegt ze vast met het oog op klantbinding hehehe). Nee hoor, ik ben heel erg tevreden over haar (stel je voor dat ze ook op dit forum zit!!).

    Ik ben begonnen met een spaanse gitaar, een Juan Cortés, een afdankertje van mijn zus. Dat klinkt oneerbiedig maar ik ben heel erg blij met deze gitaar. Het is echt een oudje (jaren '50, dan wel begin '60) en ziet er nog mooi uit, iets kleiner dan normaal. Bij de plaatselijke muziekhandel waren ze er best wel enthousiast over, dus.... Het was wel een beetje een opknappertje aangezien de stemmechanieken zo vast zaten als het maar kon. Die heb ik zelf vervangen voor een nieuw setje.
    Niet heel veel later heb ik een western gitaar gekocht. Dat was een relatief goedkope gitaar van het merk Godman (vrij onbekend). Hierop heb ik de meeste tijd gespeeld en deze ging ook standaard mee naar les. Vervolgens heb ik een elektrische gitaar gekocht via marktplaats. Een zwarte Yamaha 121D inclusief een Marshall Valvestate 10W versterker. Een mooie combinatie waar ik ook erg blij mee ben. En ook deze gaat regelmatig mee naar de les. Sinds kort ben ik eigenaar van een nieuwe (semi akoustische) gitaar (nou ja, niet nieuw maar 2ehands). Gekocht op een rommelmarkt. Het merk is Art & Lutherie. Ik zag 'm liggen en vond 'm direct heel erg mooi. Ik zit regelmatig het internet af te struimen en zodoende kende ik het merk ook. Deze gitaar komt namelijk uit de Godin stallen (Canada) waar ook de Seagull en Simon & Patrick gitaren worden gemaakt. Deze gitaar heeft echt een mooi geluid en is veruit mijn favoriet. Moest wel even worden schoon gemaakt en had dringend nieuwe snaren nodig maar voor de rest is die nog perfect.

    Zoals jullie kunnen lezen heb ik in korte tijd al een aardige verzameling gitaren bij elkaar gesprokkeld (het zijn dan wel niet hele dure (lees bijzondere) gitaren, maar toch...). Ik vind het dan ook prachtig om alleen al naar een gitaar te kijken. Wat dat betreft kan ik ook gerust een hele dag in een muziekwinkel zitten.

    Nou dat was het eerst wel! Tot ziens op het forum!
    Laatst gewijzigd door Mijme; 12 januari 2009 om 20:49

  2. #2

    Standaard

    Welkom, je bent goed bezig!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Weer een Groninger!

    Gaat lekker de laatste tijd!
    ----

    // City Of Life //

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Je bent nooit te oud om te leren, sterker nog, je kunt net zo goed een uitstekend nivo bereiken en misschien wel in minder tijd. Veel plezier!
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Hey! inderdaad: nooit te oud om te leren.

    En trouwens: dure gitaar is zeker NIET synoniem met bijzondere gitaar.

    Mijn eerste gitaar van 150 (guldens toen nog) klinkt voor geen meter, ziet er niet uit (afgrijselijke "Rock on" graphics), maar is wel mijn meest bijzondere, juist omdat het mijn éérste is

  6. #6

    Thumbs up

    Allemaal heel erg bedankt voor het welkom heten! Dus ik ben nog niet te oud... mooi zo haha

    Ennuhh... mijn gitaren zijn natuurlijk heeeeel erg bijzonder!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    regio eindhoven
    Berichten
    122

    Standaard

    welkom,
    leuk om ook iemand te zien die gitaren verzameld en ze her en der vandaan plukt.

  8. #8

    Standaard

    Gitaren verzamelen is inderdaad leuk! Ik moet alleen wel een beetje opletten dat het niet uit de hand loopt. Vier gitaren in iets meer dan anderhalf jaar...... Als ik in hetzelfde tempo door blijf gaan is mijn huis al snel te klein! Maar spelen komt bij mij nog wel voorop!

    Als er al een gitaar bij zou komen dan wordt het hopelijk een zelfbouw! Dat lijkt me echt geweldig!

    Even voor de nieuwsgierigen een plaatje, ziet er een beetje raar uit maar dat komt omdat ik ze bijelkaar heb gephotoshopped.

  9. #9

    Standaard

    wel gave dingen, en welkom hier trouwens!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top