Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 657 van 1214 EersteEerste ... 1575576076476556566576586596677077571157 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.561 t/m 6.570 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    - Tubescreamer: Maxon OD808 of een OCD of nog iets anders?
    De OCD heb ik helaas niet kunnen proberen omdat ie niet voorradig was.
    Is de OCD geschikt op dezelfde manier als de OD808?
    Zijn er nog meer pedalen die ik zou moeten testen behalve de onderstaande die ik al getest heb?
    De OCD is meer een op zichzelf staande OD ipv een booster. Een TS trekt de boel strak op een JCM800, met een OCD wordt het juist wat korreliger. Bij mijn JCM (88 voegt mijn OCD ook een portie bas toe...

OCD is een goed pedaal hoor (werkt perfect op mijn Fender bakje als zelfstandige OD), helemaal niet zo'n blikkerig /wespen nest OD. Maar op een JCM800 vind ik hem niet geweldig.

Smile

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik wil ook een "Paul Lenders" boardje gaan maken maar dan met een Showmaster 48 case als basis.

Waar kan ik die case het beste kopen?
    Ik heb dit adres gevonden.
    Lijkt me OK?

Er komt in:

- ENGL Z12 midi controller ---> aansturen van Replifex en JVM
    - Ibanez WH10 wah pedaal
    - Korg Pitchblack tuner
    - Tubescreamer: Maxon OD808 of een OCD of nog iets anders?

Voor m'n JCM800 wil ik een booster/overdrive.
    De afgelopen week heb ik een stuk of 8 overdrive/booster pedalen uitgeprobeerd en vind tot nu toe de Maxon OD808 het beste.
    Deze geeft de Marshall precies die kracht en strakheid die hij nodig heeft voor een goeie portie 80/90's metal.
    Dit pedaal heeft ook geen overdaad aan brom en ruis als je de gitaar stilhoudt. Iets wat m'n Ibanez OD855 wel erg doet.
    De OCD heb ik helaas niet kunnen proberen omdat ie niet voorradig was.
    Is de OCD geschikt op dezelfde manier als de OD808?
    Zijn er nog meer pedalen die ik zou moeten testen behalve de onderstaande die ik al getest heb?

- Box of Rock ---> leuk ding!
    - Hot Drive 'n' Boost ---> interessant ding maar ze schijnen een beetje brak te kunnen zijn.
    - TS9 ---> bijna hetzelfde als de Maxon maar ietsje minder naar mijn idee.
    - Fat Boost ---> 'k vond het niks
    - RAT ---> wel redelijk, beetje dunnig
    - HT Dual ---> leuk pedaal maar niet echt geschikt als booster/overdrive i.c.m. de JCM800, althans zoals ik hem zou willen gebruiken.

Volgens mij ben ik er nog 1 of 2 vergeten maar dat merken we dan wel weer.
    Jezus Henry, heb je je zut nou nog niet voor elkaar? Je was toch bezig aan een pedalboard? En waarom OD pedalen als je 4 kanalen op je JVM hebt?

Standaard

hij zegt het zelf al; het is als booster voor zijn JCM800..

@ Vanbill..
    Uit ervaring blijkt dat incubus makkelijk te benaderen is. Niet zozeer de juiste pedalen, maar meer de effecten maken echt zijn sounds. Eigenlijk heb ik nu een setup die dicht bij zijne ligt (vox/marshall, wat effecten en Jazzmaster), maar mijn beste sounds haalde ik vroeger uit mn rackje met een DSL401 en les paul..

Guitars -> Pedals -> Amps

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy Bekijk bericht
    hij zegt het zelf al; het is als booster voor zijn JCM800..

@ Vanbill..
    Uit ervaring blijkt dat incubus makkelijk te benaderen is. Niet zozeer de juiste pedalen, maar meer de effecten maken echt zijn sounds. Eigenlijk heb ik nu een setup die dicht bij zijne ligt (vox/marshall, wat effecten en Jazzmaster), maar mijn beste sounds haalde ik vroeger uit mn rackje met een DSL401 en les paul..

Weet ik, ik kan lezen. H.Huisjes heeft een jvm, dan heb je toch opties en gain "on tap" genoeg?

Enlighten me.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shredneck Bekijk bericht
    Jezus Henry, heb je je zut nou nog niet voor elkaar? Je was toch bezig aan een pedalboard? En waarom OD pedalen als je 4 kanalen op je JVM hebt?
    Hey Corvin, Ik heb 2 pedalboards voor 2 verschillende effect apparaten: GT-8 en Replifex.
    Op zich prima boards maar ietwat amateuristisch.
    De Replifex kan ik nu ook gaan gebruiken met m'n JCM800 omdat de FXloop gemod is (zie ook: dit topic) maar er ontbreekt gewoon één sound.
    De JVM is veelzijdiger en heeft erg leuke sounds maar de JCM800 heeft toch wel degelijk een eigen karakter en geeft me een beetje dat vintage gevoel.
    Het "kraakt" wat meer maar dan figuurlijk en positief gezien.
    Straks heb ik dus hopelijk één pedalboard, één multi-effect (de replifex) en 2 mega versterkers waar ik uit kan kiezen of als backup van elkaar.

Trouwens, de pot verwijt de ketel hè?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy Bekijk bericht
    @ Vanbill..
    Yep, zit 'm meer in de effecten die hij een beetje atypisch gebruikt. Je hebt idd wel een behoorlijke copie van zijn huidige set-up. Ik ben qua smaak wat meer blijven hangen in het Morning view sessions tijdperk (oude Incubus dus).

Maar goed, terug on-topic.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

Senior Member

Standaard

H.Huisjes: heb je ook een Boss OD-3 geprobeerd?
    Na mijn idee word ie te vaak onderschat en aangezien als "overdrive'je" terwijl het een erg goed pedaal is en er staat inderdaad overdrive op maar voor het boosten van amps is ie echt een ster! Ik heb hem zelf ook, speel zelf ook op en top met 6 knoppies en werkt echt heel goed! Goedkoop pedaal in verhouding met alle pedalen die je tot zo ver opnoemd

Offtopic, koekstad? Ook Deventernaar of..? (lasergens eens dat je uut 't oosten komt vandaar )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member

Standaard

Ja, Deventer sinds 1986, daarvoor Hardenberg.
    Ik zal de OD3 's proberen als ik de kans krijg. Thx.

Senior Member

Standaard

Ah grappig!
    Mocht je de kans niet krijgen, ik heb nog een OD-3 liggen, niet voor de verkoop maar als je die op je eigen set up wilt testen...(kom ook uit Deventer, so be my guest als je ze wilt uitproberen natuurlijk)
    trouwens, wat ook een erg goed pedaal is, is de GT/OD van MXR (custom shop), heb ik hier ook nog wel liggen
    Laatst gewijzigd door robert-gitarist; 28 december 2008 om 16:05
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten