Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 43 EersteEerste ... 233132333435 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 421
    Senior Member

Standaard

Lekker sneetje Aaron. Heeft wel wat weg van de keer dat ik op mn snuffert ging met een bierflesje in mn hand... op een kiezerstenenpad. Hopelijk kun je snel weer lekker spelen!

Ik vind t slagplaatje erg stijlvol, zeker met die uitsparing voor de knop. Ik zou m wel zwart lakken of beitsen.
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

Standaard

Spelen zal met een weekje wel weer helemaal gaan; ik kan nu alleen geen volle barré akkoorden pakken (doe ik toch al niet zoveel) want dan moet ik precies die snee tegen de hals drukken.

Dank voor het medeleven en de commentaren!

Vandaag heb ik een ronde stok van beuken opgehaald en ben er knoppen van aan 't maken. Doorsnee 22 mm, hoogte 15 mm; deze met een gat van 6,5 mm, maar ik heb de potmeters nog niet, dus misschien moet ik nog een setje maken. Gaatje in de zijkant en daar een m3 draadje in getapt, m3 boutje voorzien van een gleufje en afgezaagd; ik doe nog wat verdunde houtlijm in het schroefgat en laat dat met de schroef erin drogen. Schroefje er dan weer uit en je hebt een prima schroefdraad.

Fluitje van 'n cent en 't kost weer geen drol 't Moeilijkste is eigenlijk het centrale gat precies in het midden te krijgen.
    Nee, het allermoeilijkste is besluiten welk uiterlijk ze moeten krijgen
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 27 december 2008 om 17:41
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

goed idee, die ronde stok. ik heb mijn knoppen zelf rond gemaakt maar da's praktisch niet te doen om het perfect te krijgen.
    Ik denk dat je wel nog een verzinking moet maken voor het moertje dat rond de pot zit op de body. keep it going.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    goed idee, die ronde stok. ik heb mijn knoppen zelf rond gemaakt maar da's praktisch niet te doen om het perfect te krijgen.
    Ik denk dat je wel nog een verzinking moet maken voor het moertje dat rond de pot zit op de body. keep it going.
    Klopt, er moet inderdaad nog een verzinking aan de onderkant.
    Ik vond het de investering van 2,79 voor een meter wel waard; hij is al rond en ik kan 50 a 60 knoppen van deze maat uit die ene stok halen.
    Ik hoop van harte dat ik daar in de komende jaren aan toe kom
    Aaron Stonebeat

Standaard

Ik ben op zoek naar het juiste idee om de knoppen af te werken; voor de slagplaat ook nog.
    Al freakend kwam ik erachter dat munten van 20 ct dezelfde diameter hebben als mijn knopjes; ik dacht ze erop te plakken met montagekit. Nog een blank lakje tegen de zijkant en klaar, of mss eerst wit verven en ze door de lak een beetje off white laten worden.

Aaron Stonebeat

Senior Member

Music

tof plan, is uniek.

groeten Pasqual.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar het juiste idee om de knoppen af te werken; voor de slagplaat ook nog.
    Al freakend kwam ik erachter dat munten van 20 ct dezelfde diameter hebben als mijn knopjes; ik dacht ze erop te plakken met montagekit. Nog een blank lakje tegen de zijkant en klaar, of mss eerst wit verven en ze door de lak een beetje off white laten worden.

Hey,

Erg leuk allemaal joh!
    Je bent een handige snuiter die graag alles zelf maakt!
    Fantastisch! Waar de meesten van ons denken, dat koop ik dan wel, daar denk jij, dat maak ik dan wel! respect! Ik vind het fantastisch dat er bouwers zijn die zulke goede ideeën hebben.

Hersenspinsel:
    Misschien is het leuk om eens een soort van scrap-heep-guitarbuildingcompetition te houden. Wie bouwt de goedkoopste gitaar en met wat voor materialen? Zelfbouw doen we niet uit goedkoopte, dat weet ik uit ervaring. Maar misschien kan het tegendeel worden bewezen?

vr.gr.

Branko

Senior Member

Standaard

ik vind de muntjes ook geweldig, ik zou het misschien nog leuker vinden moest je oude franken nemen, of in jouw geval oude guldens, al weet ik niet of er iets in de maat bestaan heeft en of je het nog kan vinden.

Het grappige is dat het officieel nog strafbaar is ook, dacht ik toch

bij mijn eerste zelfbouw heb ik bindings gemaakt van plastic uit een frigo, had toen het plan om in elke gitaar die ik zou bouwen een frigo onderdeel te verwerken, is er niet van gekomen

Standaard

Dank voor de bijval!
    Ik heb inmiddels de knopjes wit geverfd, de muntjes aan een kant vlak gepolijst (zoals de achterste op de foto) en met montagekit vastgelijmd; ik ben benieuwd of dat op de lange duur gaat houden.

Ik wil idd ook versies maken met de munt gewoon nog zichtbaar; alleen had ik in dit geval dan meer het gevoel dat 10 ct geschikter zou zijn, maar die zijn net te klein, ik vond althans even groot nu beter staan. En ik was in eerste instantie op zoek naar een manier om de knoppen een messingachtig uiterlijk te geven. En ik wilde wel eens ervaren hoelang het duurt om een muntje van z'n muntschap te ontdoen Zou dat strafbaar zijn? Kan natuurlijk zomaar hier te lande. Maar het is toch mijn muntje?
    Oudere munten zou ook cool zijn, ja. Maar ja, waar haal ik ze vandaan? Dan moet ik op zoek.

@ Branko:
    Zo'n competitie klinkt mij leuk in de oren! 't Zou alleen al interessant zijn om lijstjes van kosten te vergelijken.
    En ook: een aantal jaren geleden heb ik een cd-tje gemaakt met de titel 'Jet propulsion from the scrap heap'; die titel onder meer omdat ik in die tijd ook op een zelfgebouwde scrap heap gitaar speelde.

Ik zal als eerste bijdrage een poging doen de kosten van dit project in kaart te brengen.
    Aaron Stonebeat

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    bij mijn eerste zelfbouw heb ik bindings gemaakt van plastic uit een frigo, had toen het plan om in elke gitaar die ik zou bouwen een frigo onderdeel te verwerken, is er niet van gekomen
    Dat vind ik ook een erg leuk idee! Er zit vast een hoop bruikbaars in een koelkast. Ik heb een tijdje terug wat harde schijven, cd-romspelers ed. uit elkaar gehaald; dat heeft oa een hele vracht fantastisch kleine schroefjes opgeleverd. Die hebben ze in de winkel nooit.
    Aaron Stonebeat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten