Zou toch ook transparant moeten kunnen, gemengd met de juiste kleur?
Zou toch ook transparant moeten kunnen, gemengd met de juiste kleur?
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Het volgende ,ik heb eeb prof spuiter gevonden die mijn body wil spuiten , ik ga dan de huidige laklaag licht opschuren , hij spuit er dan eerst een primer op, vervolgens de lak en als afwerking een blanke laklaag , dit voor €75.
Hij spuit met 3 componenten lak en wil nu weten watvoor lak er nu opzit , 1 of 2 componenten.
Hoe kom ik hier achter?
wil deze gitaar in Deense olie zetten, maar zou nog een gelige, butterscotchachtige tint aan de olie willen geven. Gaat dit, en zo ja, kan dit bv met toevoegen van wat waterbeitspoeder aan de olie?
![]()
1 of 2 is niet zo belangrijk voor de nieuwe laag, meer het feit of hij op lacquer basis is en wellicht zou kunnen reageren met de nieuwe laklaag. dit kun je testen met een watje met aceton bij voorbeeld onder de neckplate, lost de lak op dan is het een cellulose of acryllak, bijft het zitten dan waarschijnlijk een poly (utethane of ester) (en daar kun je gewoon overeen spuiten zonder gevolgen)
life sucks and then you die
waterbeits blijft afgeven als je het door olie mengt dus dat zou ik niet doen, beter is om het hout zelf al te stainen en dan met een danish wax te sealen (rockinger heeft een goed wax)
als stain kun je wellicht een verdunde ecoline gebruiken dat is namelijk ook behoorlijk watervast na drogen
bedankt fred. Ik heb hier wel wat zakjes poederbeits maar naar verluid pakt waterbeits niet op grainfiller (en heb er nogal wat grainfiller op moeten gebruiken). Werkt ecoline wel op grainfiller?
ik weet het, ik had de grainfiller ook moeten kleuren, maar is nu te laat
dat maakt niet als zolang je maar donkere filler hebt gebruikt, dat blijft gewoon donker en de rest kleurt gewoon mee.
heb je een lichte filler dan zul je toch iets als transtint van stewmac moeten gebruiken omdat die wel in de filler trekt
shit, heb lichte filler gebruikt, omdat ik aanvankelijk toch dacht hem te lakken. Omdat de tekening wel nice is, wil die toch zichtbaar houden. Nu, ik zal toch maar es proberen met ecoline op een proefstukje ; mss werkt het wel omdat de stainkleur toch ook licht is (geel) en als het niet werkt, die van stewmac bestellen, thx fred
ik wil mijn strat body opnieuw doen met lake placid blue. dit is een metalic-lak.
hoe kan ik deze lak na drogen het beste behandelen t.o.v. van gewone lak voordat de blanke lak er op gaat. dit i.v.m. een beoogde mooie glanslaag.
de lak is nitro-cellulose.
bedankt en groeten Pasqual.
niks mee doen, alleen als je zakkers in de lak heb zul je dit weg moeten schuren maar daarna zul je ook weer opnieuw de metallic moeten spuiten omdat je anders "kleur"verschil gaat zien in het geschuurde stuk tov het niet geschuurde
cellulose smelt altijd in de eerdere cellulose laklaag dus je hoeft niet bang te zijn voor bijvoorbeeld een slechte hechting
Favorieten/bladwijzers