Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 653 van 1214 EersteEerste ... 1535536036436516526536546556637037531153 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.521 t/m 6.530 van 12136

dit is mijn pedalboard. Zelf gemaakt met me pa van hout
    moet nog gespoten worden in zwart metallic

fx: Boss RGE 10 equalizer
    Visual Sound Jekyll and Hyde
    Ibanez Tubescreamer
    Boss Gt -8, deze word over een tijdje vervanger door allemaal true bypass pedalen

alles is verbonden met pedalsnake - geweldige uitvinding

http://s434.photobucket.com/albums/q...t=IMG_0241.jpg
    http://s434.photobucket.com/albums/q...t=IMG_0242.jpg
    http://s434.photobucket.com/albums/q...t=IMG_0244.jpg
    http://s434.photobucket.com/albums/q...t=IMG_0245.jpg

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Haha, woeps;

bas -> Pearl PH-03 phaser (met improved bypass) -> Clean blend box (altijd aan en op 75% clean, 25% loop) -> Boss DSD-3 (met bas cut mod) -> EHX non-deluxe Electric Mistress (9V) -> amp

In de blend loop een cleane boost (HAO Rust Booster kloon) en een Boss SD-2 (heavenly modded)

Ik zie die SD-2 steeds vaker bij bassisten en de laatste die ik heb verkocht ging ook al naar een bassist, wat maakt dit pedaaltje daar nou zo geschikt voor?
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Haha, woeps;

bas -> Pearl PH-03 phaser (met improved bypass) -> Clean blend box (altijd aan en op 75% clean, 25% loop) -> Boss DSD-3 (met bas cut mod) -> EHX non-deluxe Electric Mistress (9V) -> amp

In de blend loop een cleane boost (HAO Rust Booster kloon) en een Boss SD-2 (heavenly modded)
    In wat voor band speel jij dat je al die pedalen nodig hebt, joh? Wel cool! Ik ben ook wel geinteresserd hoe en of die overdrive werkt voor bas. Mijn ervaring is dat veel gitaar-od pedalen te weinig laag hebben voor bas.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WillemdaGuide Bekijk bericht
    Ik zie die SD-2 steeds vaker bij bassisten en de laatste die ik heb verkocht ging ook al naar een bassist, wat maakt dit pedaaltje daar nou zo geschikt voor?
    Ik denk dat ik daar wel aardig verantwoordelijk voor ben; dit pedaal is mn main workhorse. Kwam ooit op het idee dit pedaal aan te schaffen nadat ik met de bassist van Ash had gepraat en die zweert bij dit pedaal.

An sich is het een lekker pedaal met een redelijke basweergave maar door een van mn mods wordt het pedaal omgevormd tot een extreem lekkere bas drive met mid boost (crunch mode) en een lekkere over-the-top bass distortion pedaal (lead mode).

Ik heb op bas een hele hoop (zelfbouw) dingen geprobeerd maar dit pedaal blijft ze verslaan. Ze is open en transparant en tegelijk heel duwend en kleurend. Ik kan er eigenlijk alles mee!
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    In wat voor band speel jij dat je al die pedalen nodig hebt, joh? Wel cool! Ik ben ook wel geinteresserd hoe en of die overdrive werkt voor bas. Mijn ervaring is dat veel gitaar-od pedalen te weinig laag hebben voor bas.
    Check mn sig (nummers zijn niet ideaal; we zijn nu nieuwe op aan het nemen)! En zoveel pedalen zijn het er niet hoor; in mn DnB bandje gebruik is 4x zoveel pedalen

Het is allemaal gewoon kleuren toevoegen aan een palet (zweverig???) zonder dat mn main bas verdwijnt. Daarom is die cleane blend (die altijd aanstaat) ook zo belangrijk. Ik kan mn OD geluiden toevoegen zonder dat mn draagvlak verdwijnt. De flanger is deels gemod van binnen zodat ik meer clean over heb, de delay is gewoon leuk en de phaser heeft een redelijke basweergave en maakt het geluid "bewegend" en prettig om naar te luisteren.

Bedenk wel; ik gebruik ze met mate maar ze hebben allemaal wel een plaatsje in mn sound. De SD-2 (crunch mode) is mn main workhorse dus die wordt veel gebruikt om dynamiek aan mn spel te geven
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Heb mijn board afgelopen weekend in mekaar geknutseld. Na veel vergelijken tussen de ODs en boosters heb ik de OCD en Okko Diablo op dit board geplaatst en een Advance overdrive als booster.

Power komt van de Burkey, de DD20 heeft 2 outputs nodig om genoeg mA te hebben dus dan had ik 1 output te kort. De Korg tuner heeft een 9v output en daarmee power ik de OCD, werkt prima. De Masotti buffer krijgt 12v.

Voor audio heb ik Mogami 2528 kabel gebruikt, is dun maar goed afgeschermd en klinkt zoals de meer gebruikelijke 2524.

De DD20 en vibe staan alletwee op een verhoogje zodat ik er makkelijker aankan, de Boss FS-5U dient voor tap tempo.

De volgorde van de pedalen:

Modded Crybaby
    Masotti Black Box buffer
    Fulltone Mini Dejavibe
    Advance Blue OverCatDrive
    Okko Diablo
    Fulltone OCD
    Korg Pitchblack
    Boss DD20

Snel iets opgenomen met wat verschillende sounds:

http://www.youtube.com/watch?v=6_3HzKpKSMs
    Een beetje trage reactie, maar een mooie setup heb je. Ik wil ook een beetje die richting op, marshall, greenbacks, delay en overdrive zijn er al, maar ik merk dat er ook echt een vibe moet komen!

Daarnaast zit ik nog te kijken naar een heftigere oversturing dan de Box of Rock die ik nu gebruik, ik zat te denken aan een OCD, maar die gebruik jij (met succes) vioor het minder heftige... Ik had begrepen dat hij vrij veel gain zou hebben?
    pokkel'n

Senior Member

Standaard

Ik heb gisteren de Box of Rock ook even getest en vond 'm i.c.m. m'n JCM800 combo wel lekker klinken.
    De drukknoppen zitten wel wat dicht bij elkaar maar dat kun je ook weer als voordeel zien want je kunt ze ook beide tegelijk intrappen.
    Een variant hierop is de Box of Metal, zelfde kastje met meer gain (heb ik niet getest, wel gehoord).
    Misschien is een Blackstar pedaal ook wat voor je?

Music

Dit is mijn pedalboard

Gewoon lekker simpel en het voldoet. Ik had eerst een Ds-1 staan maar die heb ik vervangen voor de Rat. Damn! Wat een vooruitgang. Die 25 euro meer zeker waard!!
    Shut Up 'N Play Yer Guitar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman
    Erg goede gitarist inderdaad, als het goed is heb ik die gitarist nog wel ergens liggen..ik zal vanavond wel even zoeken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik heb gisteren de Box of Rock ook even getest en vond 'm i.c.m. m'n JCM800 combo wel lekker klinken.
    De drukknoppen zitten wel wat dicht bij elkaar maar dat kun je ook weer als voordeel zien want je kunt ze ook beide tegelijk intrappen.
    Een variant hierop is de Box of Metal, zelfde kastje met meer gain (heb ik niet getest, wel gehoord).
    Misschien is een Blackstar pedaal ook wat voor je?
    mijn BoR is een zelfgebouwde namaak en ik vind hem helemaal geweldig, maar ik wil af en toe ook iets meer gain voor iets meer metal achtige dingen en daarvoor ben ik dus op zoek naar een ruiger pedaal. Box of metal misschien ja, ff wachten op het schema want ik vind ze het geld niet echt waard. Wat is blackstar?
    pokkel'n

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan Bekijk bericht
    .....Wat is blackstar?
    http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht/htdual.html

Ik heb deze ook gisteren even getest.
    Best wel leuk ding, geen idee wat ie kost.
    Er zijn nog een aantal varianten van dit pedaal.
    En ik meende op dit forum (in dit topic?!) ook wel het één en ander tegen te zijn gekomen.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten