Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 274 van 593 EersteEerste ... 174224264272273274275276284324374 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.731 t/m 2.740 van 5928
    Senior Member

Standaard

Onderstaande quote is van de adverteerder van deze advertentie:
    In 84 zijn bijna geen strats gemaakt. Daarna heeft Fender de fabricage van de standard strat stopgezet (ze maakten een poos alleen de vintage reissues) en in 87 is de herontworpen stratocaster standard op de markt gebracht, o.a. te herkennen aan het nieuwe logo, de truss-rod opening voorop de kop, achter een walnoten klosje, wat glad geborstelde brugzadels, etc. het is een beetje verwarrend, maar het serienummer E4enz. is zelfs tot in 88 nog gebruikt. Blijkbaar hadden de eersten daarvan ook al 22 frets; wist ik niet. Deze nieuwe versie standard strats zijn (nog?) niet echte collectibles. Tot dusver worden ze beschouwd als gewoon 2ehands, ookal omdat ze technisch weinig verschillen van de jaren 90 standard strat. ik vind de vraagprijs dan ook aan de hoge kant.

Echte 83 en 84-er standard strats zijn niet aan te bevelen gitaren waar weer fors op bezuinigd is, met o.a. de jackinput op de pickguard (en maar één tone en één volumepot), en een goedkoop soort, hele instabiele tremelo, waarvoor aan de achterzijde geen prezing nodig was. tegenwoordig vragen ze wel 900-1000 Euro voor deze gitaren (worden dan vaak Dan Smith-era genoemd), i.t.t. de echte '82-er Dan Smith, die op moment van uitkomen algemeen werden gezien als het beste van wat Fender heeft geproduceerd sinds de late jaren '60.

Uit de jongste vintage guitar price guide (2009-versie)
    Smith Strat (1982): $1500-1850
    1983-1984: $900-1125
    1987-1989: $875-1100
    Ik heb zeker geen twijfel over de eerlijkheid van deze verkoper maar ik wilde graag weten of er "kenners" zijn die dit kunnen beamen/aanvullen.
    De adverteerder en ik hadden een mail wisseling over o.a. "21/22" frets.
    Een aantal Gary Moore solo's hebben de 22e fret wel nodig (Gary speelde destijds over Charvel Strats dacht ik?).

P.S. Is het: het fret of de fret? >>> http://nl.wikipedia.org/wiki/Fret_(muziek) >>> geintje, de fret dus

Senior Member

Standaard

Ik heb ook een smith strat in de verkoop.
    Het verhaal klopt grosso modo, however, in 84 rolden er wel strats uit de fabriek, de bowlingball en reisue strat bijvoorbeeld maar tussen 85 en mid 86 kwamen er alleen Fenders uit Japan.

Een late 80's standard heeft soms wel en soms geen badkuip frezing, hangt van jaartal en model af, de ninetees strats hebben allemaal een badkuip en zijn van poplar.

De Smith strat is niet de beste strat ever maar op de een of andere maniier is het een karaktervol bakkie, de beste strat sinds 75 en absoluut meer Fender karakter dan de eighties en ninetees.
    Grappig detail: de kop is iets kleiner. Na de bullet big headstock ging men weer terug naar de oude vorm en gebruikte daar de originele mallen voor, die waren uitgesleten, vandaar de rare rondingen. Voor de reisue is men nieuwe mallen gaan ontwerpen, daar profiteerde het 83 model van.

De enige strat met een seventies logo en een vierpunts neck, funky.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 23 december 2008 om 00:27

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb ook een smith strat in de verkoop.
    Het verhaal klopt grosso modo, however, in 84 rolden er wel strats uit de fabriek, de bowlingball en reisue strat bijvoorbeeld maar tussen 85 en mid 86 kwamen er alleen Fenders uit Japan.

Een late 80's standard heeft soms wel en soms geen badkuip frezing, hangt van jaartal en model af, de ninetees strats hebben allemaal een badkuip en zijn van poplar.

De Smith strat is niet de beste strat ever maar op de een of andere maniier is het een karaktervol bakkie, de beste strat sinds 75 en absoluut meer Fender karakter dan de eighties en ninetees.
    ben mss niet helemaal mee, maar ik zou zweren dat ik een 90's strat heb gehad zonder badkuip?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ben mss niet helemaal mee, maar ik zou zweren dat ik een 90's strat heb gehad zonder badkuip?
    ja, dat kan, de early nintees, later in het deccenium is men weer alder en essen gaan gebruiken en teruggekeerd naar de 3 fresingen.

Senior Member

Standaard

Kijk, de kenners aan het woord. Dat kan ik waarderen.
    Wat bedoelen jullie met een "badkuip frezing"?

@Pepe: PM me a.u.b. over je Dan Smith Strat.
    Wat vraag je ervoor, wat zijn de specificaties etc.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Hier mijn stratjes, en stiekum een Ibanez Les Paul!

----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Kijk, de kenners aan het woord. Dat kan ik waarderen.
    Wat bedoelen jullie met een "badkuip frezing"?

@Pepe: PM me a.u.b. over je Dan Smith Strat.
    Wat vraag je ervoor, wat zijn de specificaties etc.
    Dat wil zeggen dat er niet specifiek is gefreesd voor bijvoorbeeld 1 single coil en 1 humbucker, maar dat gewoon het complete gedeelte waar de pickups zou kunnen zitten gefreesd is. Oftewel je kan als je wil (zonder bij te frezen) zo 3 humbuckers in je gitaar gooien. Foto's heb ik niet helaas.

Senior Member

Standaard

Geen geweldige foto, maar dit is een "badkuipje".

En een "normale" frezing:

Standaard

@ macwilliams

wat bedoel je met John mayer Strat?

Want naar mijn weten was er in 2000/2001 nog geen john mayer sig die was er pas rond 2004/2005 uit mijn hoofd. En is er alleen geen mex versie van
    Laatst gewijzigd door blindfaith85; 23 december 2008 om 12:15

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Is het niet gewoon een mex stratje met een andere slagplaat?
    ----

// City Of Life //

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten