Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 35 van 70 EersteEerste ... 25333435363745 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 341 t/m 350 van 691

Discussie: John frusciante

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiekGast Bekijk bericht
    eventjes om John's meesterlijke spel te demonstreren:http://www.youtube.com/watch?v=fDAiYlZDZKU
    Sorry dat ik het zeg, maar wat vind je hier zo meesterlijk aan zijn spel dan? Het lijkt me zeker een zeer symphatieke gast hoor, maar ik ben geen rhcp fan, dus ik zal het wel te objectief beoordelen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bastiaanvanbeek Bekijk bericht
    Als je hendrix ziet spelen, zie je gewoon een gitarist die totaal één is met z'n gitaar, daar zit niets tussen. hendrix stopte alles in z'n spel wat hij maar kon, en was daarmee zo ontzettend orgineel, en dat heb ik weinig gitaristen na hem horen doen. natuurlijk zijn er wel gitaristen die ook wel orgineel zijn, maar die proberen vaak of hendrix of page te evenaren. John frusciante probeerd niet als hendrix te zijn, hij probeerd ook niet zo goed te zijn als hendrix, hij is gewoon zichzelf, en is net als hendrix één met z'n gitaar. als je frusciante ziet, dan zie je iemand die met hart en ziel speeld, en die ook echt niets liever doet, geen show-off of zo. natuurlijk hoor je invloeden terug, maar frusciante is gewoon totaal orgineel. natuurlijk zijn er nog vele gitaristen geweest die ook geweldig waren (page, blackmore, iommi, clapton) maar die zijn allemaal een ander stijl in gegaan. frusiante is toch wat meer in de richting van hendrix, maar geen kopie, en dat maakt hem voor mij een "opvolger", hij is verder gegaan waar hendrix is gestopt. beetje lastig om uit te leggen eigenlijk.

ah.... een fan!

Senior Member

Standaard

voor mij is frusciante gewoon een creatieve, innovatieve, orginele en muzikale gitarist die zijn muziek laat leiden door gevoel.

Qua techniek zeker niet de beste, maar doe het maar eens perfect na. Under de bridge of snow (hey oh) om maar even een voorbeeld te noemen

Gitaristen hoeven van mij geen fingerbrekende solo's te kunnen. Heb leiver dat ze veel gevoel er in leggen en dat vernieuwende akoorden spelen.

Vind het leuk als ik de 1e 3 akoorden meteen herken, maar die 4 totaal niet thuis kan brengen. En die verbazing heeft o.a. frusciante, brain may, jimmy page, nuno bettencourt en meer bij mij kunen opwekken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    voor mij is frusciante gewoon een creatieve, innovatieve, orginele en muzikale gitarist die zijn muziek laat leiden door gevoel.

Qua techniek zeker niet de beste, maar doe het maar eens perfect na. Under the bridge of snow (hey oh) om maar even een voorbeeld te noemen
    Snow is nu niet zo moeilijk om exact te kopiëren. Hij voegt geen speciale dingen bij het riffje en met die compressie erop moet je ook geen rekening houden met dynamiek .

Under The Bridge is dan weer een ander paar mouwen. Daarom raak ik het nummer ook nooit beu. Het blijft hetzelfde, maar is elke keer toch een tikje anders. Zelfs de fucked up-versie van in SNL '92 heeft z'n charmes vind ik .

Senior Member

Standaard

heb het wel over snow (hey oh) hea... vind dat riffje niet echt makkelijk bij te houden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    heb het wel over snow (hey oh) hea... vind dat riffje niet echt makkelijk bij te houden.
    Nee dat is het zeker niet, maar er kunnen niet echt andere noten tussendoor gespeeld worden, wat bij Under the Bridge wel kan. Kijk maar naar alle live versies die er zijn.
    Beginners gitaar en versterker en Line 6 Spider 3 30 watt + FBV Express pedaal te koop PM!

Standaard

weet er eigenlijk nog iemand een antwoord op mijn vragen want ik blijf er echt mee zitten:-(
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kurt Cobain
    It' s better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Wat wil je weten dan?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattijs Bekijk bericht
    werd frusciante ook door bootsy beïnvloedt? of enkel Flea?
    dus hillel leerde de baspartijen van Bootsy?
    ennee... de invloeden die hij in BSSM liet horen? welke zijn die
    Er is tussendoor ook nog een antwoord gegeven, maar die heb je vast over het hoofd gezien tussen die strotvloed van vragen
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Ik heb totaal geen idee wie bootsy is.

it's better to burn out than to fade away

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten