Ik dacht dat ik ooit wat Duesenberg's had gezien met doorzichtig oranje, maar alle foto's die ik kan vinden zijn vrijwel dichtgeplamuurd.
Ik dacht dat ik ooit wat Duesenberg's had gezien met doorzichtig oranje, maar alle foto's die ik kan vinden zijn vrijwel dichtgeplamuurd.
Ik heb net mijn laatste aanbouw gedaan met een mengsel van blanke lak en dekkende verf. Ik ben daar erg tevreden over.
Het zal van de soort verf afhangen en de transparantie die je wil hoe je de verhouding kiest; ik schat dat het bij mij ongeveer fifty-fifty was
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Barno,
Veel verschil is er inderdaad niet tussen Mary Kay White en Olympic White.
Voorbeeld van MKW (wordt soms ook white blonde genoemd):
Voorbeeld van OW :
EDIT : MKW laat zich eigenlijk het best omschrijven als Olympic White met een touch Antique Shell Pink (which would also make a nice Guttlin colour)
Laatst gewijzigd door Kakihara; 7 december 2008 om 23:02
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Hoi Barno,
De lak erg verdunnen met bijv thinner (voor nitro dan) en dunne lagen lakken. Wel oppassen voor zakkers met erg dunne lak.
Ik hoorde dat je ook aceton als verdunner kan gebruiken voor nitro. Dit droogt nog sneller alleen vloeit het dan minder. Welke lak gebruik je?
Je kan anders proberen blanke lak te kleuren met amber en cherry, al is het lastig om een exacte kleur na te maken.
wellicht kan fred je helpen
Ik denk dat een klein beetje cherry in amber wel in de buurt moet komen.
Mijn ervaring met het mengen van verf en lak is dat de kleur van de verf vrij intact blijft, wordt alleen transparant; en het mengt uiteraard met de oorspronkelijke kleur van het hout, die schijnt er toch doorheen maar dat is slechts een kleine invloed.
Als ik voor de taak stond en ik zou het op mijn manier doen, ging ik naar een bouwmarkt of verfhandel en liet de exacte kleur mengen. Fluitje van een cent als je een voorbeeld van de gewenste kleur hebt en die naast een staalkaart houdt.
En dan op een proefstukje experimenteren voor de juiste transparantie.
Aaron Stonebeat
Het is dat ik deze gitaar in opdracht maak, anders zou ik idd gaan experimenteren. De man voor wie ik de gitaar bouw had me al gezegd dat hij ze eventueel bij een echte lakker wilde laten doen, mss is dat wel beter. Hij wil ze in nitro hebben en dat zie ik met mijn lakervaring eigenlijkj nog niet zitten (qua perfecte afwerking).
Ondertussen nog wat verder gekomen: neck pocket gefreesd en neckpup ook. Ben niet echt voor goud maar icm ebben heeft het toch iets, vind ik nu. this is gonna be a bling guttlin ...
![]()
Pfoe, van nitro weet ik helemaal niets. Ik ben zelf nu helemaal into Rambo parketlak; dat leek me wel wat vanwege de kras- en slijtvastheid. En het blijkt ook nog eens heel prettig te werken; droogt snel voor een alkydlak en je kunt er heel goed 'dropfills' mee doen.
Ik vind dat goud toch wel erg mooi hoor. De laatste tijd kijk ik veel naar (semi-)hollows; rockabilly, country gentleman ed. Gretsch!
Dat moet toch goud zijn.
Deze wordt zeker prachtig!
Aaron Stonebeat
nog wat vooruitgang:
- pupgaten gefreesd
- gaten voor alle studs geboord en verzinkingen voor brug en tail gefreesd
hier hardware even uitgestald op de body
![]()
hey Barno,
heb je al eens met je opdrachtgever gepraat om 'm alleen maar met blanke lak te doen? de houttekening leent zich er wél voor.
groeten Pasqual.
vind ik ook, ja. stainen gaat jammer genoeg niet meer (nogal wat grainfiller moeten gebruiken). Olie met een amber tintje lijkt me ook mooi.
Ik probeer hem zo mooi mogelijk blank af te leveren, kan de opdrachtgever nog beslissen of hij in de kleurlak moet of niet.
Favorieten/bladwijzers