Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 104 EersteEerste ... 9101112132161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 1037

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    [...]Een band die 2.5 uur te laat komt moet wel een verdomd gode smoes hebben, ik zit bij Enkhuizen en in 2.5 uur zit ik ver in Duitsland [...]
    Uuhhhmmm.... even niet vergeten dat we hier in Nederland wonen he !!! Zonder te liegen: vorige week heb ik er 4 uur en 3 kwartier (jawel, u leest het goed) over gedaan om van Utrecht naar Maastricht te rijden... da's dus 3 uur langer dan nodig zou zijn als ik gewoon door had kunnen rijden... da's dus net zo lang lang als de rit naar Parijs die er direct op volgde !!

Even niks over dat bandje, want die moeten gewoon normaal doen als ze aankomen, hoeveel tijd ze ook kwijt zijn.

Standaard

Wat een heerlijk vak hé? Er zijn van die actieve DI's in de vorm van een verloopplug van jack naar XLR, kosten 25 euro en klinken prima.

Een band die 2.5 uur te laat komt moet wel een verdomd gode smoes hebben, ik zit bij Enkhuizen en in 2.5 uur zit ik ver in Duitsland.

in 2,5 uur ver in Duitsland... waar stond die prive helikopter dan?Koste mij ongeveer een uur rijden naar huis vanuit de studio, en met nog een uur zit ik bij Hengelo aan de grens. Maar dan mag je nergens files hebben. Ons allereerste optreden was voor de radio, op een maandagavond... 4 uur gedaan over een ritje van eigenlijk krap 2 uur Bouw altijd wel wat marge in, maar geen 2 uur. Binnenkort krijgt onze cd zijn radio debuut daar, met live gig. Hoop dat het dan wat vlotter rijdt!

Leukste wat dat betreft was Muriel Anderson een paar jaar geleden op Acoustic Strings. Vertraging met het vliegtuig vanuit Amerika. Van vliegtuig snel in de auto naar Raalte, en uit de auto snel een jurk aan, en het podium op... dan zit je niet erg relaxed te spelen. Je hebt het niet altijd in de hand.

Banned

Standaard

Die band moest van Utrecht naar Groningen komen en hadden zogenaamd file.. Toen ik later op de avond doorvroeg waarom ze nu echt te laat waren (wij als geluidstechniekers hebben verder niet laten merken dat we er wel van baalden) bleken ze gewoon te laat vertrokken en helemaal geen file gehad te hebben. Zeg dan gewoon eerlijk dat je een onprofi pik bent, daar heb ik nog meer waardering voor.

R

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ja was een beetje jammer! maar voor de rest wel een leuke geluidsklus

Volgende dag kon ik het bier uit de speakers schudden
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Onze zangeres heeft een leuk vriendje aan de haak geslagen : De eigenaar van een geluidsverhuurbedrijf die ook nog eens heel goed weet waar hij mee bezig is. Wij hebben dus een prima geluid voor een fijne prijs en de communicatie was ook al prima toen hij nog "gewoon" een vriend was.
    Ik ben van het overleg, want ik heb zelf ook wel eens achter de tafel gestaan en ik vind niets zo vervelend als een arrogante muzikant (meestal zijn wij gitaristen de boosdoeners) die snoeihard staat op het podium en er voor zorgt dat je er alleen nog maar een oorverdovend volume van kunt maken als geluidsman om de verhoudingen kloppend te krijgen. Zangeresje wat niet al te veel volume heeft en zichzelf niet goed hoort (want die k%@&$#amp van die gitarist staat veel te hard) vraagt of de monitor wat harder mag en het gevolg is dat alles rond staat te fluiten: Leuke avond verzekerd.

Afgelopen zaterdag in de Effenaar Elbow gezien en wij stonden op een verhoging achter de mengtafel: Geweldig geluid en de geluidsman en de juffrouw van het licht waren een perfecte aanvulling op de band. Absoluut hulde voor de manier waarop daar gewerkt werd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member

Standaard

die verloopplug di ziet er wel uit als een echt handig ding, waar trek je zoiets vanaf?

Ik ben bassist en heb altijd een "eigen reserve" DI bij me. Mijn ervaring is dat het vaak fout gaat met het doorsturen van de rider vanuit de boeker/zaal naar de pa of dat er bij het doorlezen wat mis gaat. We spelen ierse folk en meestal als een zaal of kroeg een eigen pa hebben kijken ze niet eens op rider maar hebben zoiets ach we hebben toch een eigen pa. Dat je vervolgens in plaats van gebruikelijk een of twee DI's je er 5 nodig hebt staan ze er niet bij stil dat je eigenlijk drie zangmics en een mic voor het wasbord nodig hebt, word ook al lastig. minimaal drie monitoren en een lijntje terug voor de inear van de accordionist. ook al weer zo'n probleem. Rond fluiten van akoestische gitaar, mandoliene en/of banjo is ook een regelmatig terugkeerend fenomeen.

Zijn we dan wel een band die met wat communicatie toch speelt met maar een monitor, een zangmicrofoon en maar twee di's. Meestal met wat kunst en vliegwerk en creatief zijn kom je toch wel tot een redelijk resultaat.

Te laat komen als band heb ik echt een hekel aan komt bij ons nagenoeg nooit voor, zijn meestal te vroeg.
    Datzelfde geld voor te laat komende pa mannen, en door dom plannen uitlopende planning en dan druk om toch op tijd te beginnen.
    Bijvoorbeeld zonder zelfs een line check gedaan te hebben. Vervolgens kregen we dit wind van voren van de Pa mannen dat we maar gewoon moesten beginnen terwijl hij nog geen di had klaar liggen. dat houd in beginnen met een optreden zonder, viool, accordion, banjo, mandolie en basgitaar? erg vreemd nog, vreemder werd toen bleek dat de gitaarversterker ook nog niet gemiced was. En kregen wij vervolgens de schuld van de pa heren dat we niet professioneel bezig waren met muziek maken!
    Laatst gewijzigd door Saf; 10 december 2008 om 23:07
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saf Bekijk bericht
    die verloopplug di ziet er we luit als ee necht handig ding, waar trek je zoiets vanaf?

Ik ben bassist en heb altijd een "eigen reserve" DI bij me. Mijn ervaring is dat het vaa kfout gaat met het doorsturen van de rider vanuit de boeker/zaal naar de pa of dat er bij het doorlezen wat mis gaat. We spelen ierse folk en meestal als een zaal of kroeg een eigen pa hebben kijken ze niet eens op rider maar hebben zoiets ach we hebben toch een eigne pa. Dat je vervolgens in plaats van gebruikelijk een of twee DI je er 5 nodig hebt staan ze er niet bij stil dat je eigenlijk drie zangmics en een mic voor eht wasbord nodig hebt, word ook al lastig. min drie monitoren en een lijntje terug voor de inear van de accordionist. ook al weer zo'n probleem. Rond fluiten van akoestische gitaar, mandoliene en/of banjo is ook een regelmatig terugkeerend fenomeen.

Zijn we dan wel een band die met wat communicatie toch speelt met maar een monitor, een zangmicrofoon en maar twee di. Meestal met wat kunst en vliegwerk en creatief zijn kom je toch wel tot een redelijk resultaat.

Te laat komen als band heb ik echt een hekel aan komt bij ons nagenoeg nooit voor, zijn meestal te vroeg. Datzelfde geld voor te laat komende pa mannen, en door dom plannen uitlopende planning en dan druk om toch op tijd te beginnen. Bijvoorbeeld zonder zelf een line check gedaan te hebben. Vervolgens kregen we dit wind van voren van de Pa mannen dat we maar gewoon moesten beginnen terwijl hij nog geen di had klaar liggen. dat houd in beginnen met een optreden zonder, viool, accordion, banjo, mandolie en basgitaar? erg vreemd nog, vreemder werd toen bleek dat de gitaarversterker ook nog niet gemiced was. En kregen wij vervolgens de schuld van de pa heren dat we niet professioneel bezig waren met muziek maken!

ku nj edev olgen deke er eenbe etjeo pjei nterpun ctiel etten? Ee nspa tieeno fkom mahie rendaa rzou bes thel pen.

Senior Member

Standaard

sorry edje is een groot probleem voor mij. meestal post ik iets, lees het na een verbeter me. zie dat ik dat hier niet gedaan heb. Zal het meteen even doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saf Bekijk bericht
    sorry edje is een groot probleem voor mij. meestal post ik iets, lees het na een verbeter me. zie dat ik dat hier niet gedaan heb. Zal het meteen even doen.
    Vergeet ook de shift toets niet.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Vergeet ook de shift toets niet.
    Bah, de shift toets is zooooo 2007!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten