Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
Nou is de algemene stelregel "geen openbare kritiek op de moderatie"
Wie heeft die stelregel in het leven geroepen? Laat me raden: de moderators?

Ik heb mijn mening omtrend het verschijnsel moderator al een aantal keren gegeven, op dit forum, en op andere forums. In beginsel vind ik het uiteraard een goed iets, ik bedoel, je moet voorkomen dat mensen met verschillende inzichten tegen elkaar gaan schelden of vervallen in hatelijke opmerkingen om hun mening of standpunt te verdedigen. Maar, het grote gevaar is datgene wat je in wezen ook in de samenleving als geheel ziet; de moderator kan geleidelijk een bepaald persoonlijk waarde-oordeel gaan hangen aan bepaalde topics, en op basis daarvan anderen de bijdrage gaan verbieden. Mooi voorbeeld in veel hobby-forums in het algemeen blijft altijd als iemand als klant door een winkel of dealer genaaid is, en dat even gaat vertellen. Negen van de tien keer zie je de moderator dan partij gaan trekken voor de winkelier. Heel begrijpelijk, en soms/vaak is of wordt een dergelijk topic ook een beetje moddergooien, maar dan is het de taak van de betreffende winkelier of dealer om zich openbaar te gaan verdedigen, niét van de moderator want die heeft als énige taak om het forum netjes te houden. Zoals ik al zei, je komt dan al heel gauw op een hellend vlak, vooral als er dan ook nog gesteld wordt dat je "geen openbare kritiek op de moderatie" zou mogen hebben.

Mijn mening, groet, Jan.