Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41

Standaard

Gitaar:
    Ibanez S 670 FM ATF

Prijs (evt. met link):
    Aanbieding voor 559 maar op de site http://www.feedback.nl/?b=S670FMATF&a=9 staat 619
    Vorm:
    Strat
    Muziekstijlen:
    Rock, Metal, Blues.. veel stijlen behalve jazz
    Waarom deze gitaar?
    Ik zocht een gitaar die uitstraling had voor op het podium, een whammy bar ondersteunde en waarop ik ook lekker metallica, avenged sevenfold clutch etc. kon spelen. Vervolgens heb 2 uur in het hokje in de feedback op dit schatje gespeeld en voor de prijs/kwaliteits verhouding was ik helemaal weggeblazen.
    Kun je het geluid beschrijven?
    Het geluid van deze gitaar is vrij scherp en hard maar met de toneknop ook makkelijk naar een warme rustigere sound te brengen.
    Verder opmerkingen: Het enige wat jammer is aan de gitaar, maar dat komt vooral door de brug. Is dat als je de gitaar naar D-A-D-G-B-E tuned, (wat bij mij vaak voorkomt) al je snaren helemaal ongelofelijk vals zijn waardoor je toch weer wat speeltijd verliest met tunen. Maar dat word naar mate van tijd minder. Ook heb ik alle tijd dus voor mij maakt het niet uit.

Senior Member

Standaard Schecter C-1 FR

Gitaar: Schecter C-1 FR
    Prijs (evt. met link): In Duitsland zijn ze voor ongeveer 550 EUR te verkrijgen. PPC Music
    Vorm: Superstrat
    Muziekstijlen: Deze gitaar is ontworpen voor metal en consorten, maar ze doet ook andere stijlen. Ik speel zelf geen metal, maar gebruik deze gitaar vooral voor rock en pop (soms zelfs kleinkunst).
    Waarom deze gitaar? Ik ben puur op het uiterlijk gevallen. Een witte gitaar met zwarte hardware, het heeft wel wat Maar ook de klank beviel me (moest die tegenvallen, dan was ze er niet gekomen). Ze is wel vrij zwaar. Deze Schecter komt qua gewicht eerder in de buurt van mijn Epiphone Les Paul dan van mijn Fender strat. En ik wilde naast mijn passieve gitaren ook een actief exemplaar.
    Kun je het geluid beschrijven? Deze gitaar heeft op elk standje van de schakelaar vrij veel bas. Toch krijg je een duidelijk, gefinieerd geluid. De halspickup heeft vreemd genoeg een jazzy geluid. Maar als je de volumepot (deze gitaar heeft twee volumepots!) wat terug draait, dan krijg je een zacht popgeluid met wat minder laag. Het tussenstandje is geschikt voor zowat alle cleane geluiden, terwijl de brugpickup pas tot zijn recht komt met wat distortion. Geen van beide pickups geeft veel hoog maar wel een hoop laag, wat voor sommigen misschien een minpunt is. Gooi je de distortion vol open, dan houden ze de 'hum' goed onder controle. Maar je krijgt geen 100% stille gitaar.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Dit is de mijne.

Ik wilde eigenlijk de versie zonder floyd, maar die jengelzwengel blijkt achteraf toch vrij handig te zijn voor die zweverige sound. Let's go Hank B. Marvin style!
    Laatst gewijzigd door Rutger Molenberghs; 10 maart 2009 om 18:19
    Het liep niet met de meisjes dus leerde ik gitaar
    Een hele slechte keuze want die mythe is niet waar
    Stoomboot - Groupies

Senior Member

Standaard

Gitaar:
    Fender Deluxe Player Stratocaster (MIM)

Prijs (evt. met link):
    Rond de 650,- wat redelijk goedkoop was, bij andere zaken was die rond de 700 euro. Maar hij was niet afgesteld/geïntoneerd, dus er kwam nog 40 euro bovenop. Gekocht via www.guitarpoint.de, verzendkosten waren rond de 20 euro.

Vorm:
    Stratocaster model, gouden hardware.

Muziekstijlen:
    Van alles, ik speel er vooral bluesrock op, maar hij is erg veelzijdig. Maar voor metal moet je ergens anders kijken. Voor jazz is ie nog redelijk. Hij heeft naar mijn mening niet het typische Fender singlecoil geluid, maar iets minder gedurfd en meer allround.

Waarom deze gitaar?
    Ik koos deze gitaar omdat hij een mix had tussen de looks van een Fender Jaguar ( iig met die slagplaat/sunburst ) en een normale strat. Ik ging puur op het uiterlijk af, maar het moest wel een Fender zijn. Later bleek dat deze gitaar erg veel weg had van SRV's gitaar.

Kun je het geluid beschrijven?

Zoals ik al eerder schreef niet het typische Fender geluid, maar ook niet heel erg anders. Het is iets milder, iets moderner. Er zitten 3x Vintage Noiseless™ Strat Pickups in. Er is ook nog een extra knopje op ; ''1-Push-Button On/Off Switch: Activates Bridge Pickup in Positions 4 and 5 of Blade Switch''. Ik gebruik alleen de neck pickup, de rest past niet echt bij wat ik speel, maar klinkt daarom niet slecht. Het witte knopje voegt niks toe, het zuigt alleen maar toon en bass weg en om een of andere reden blijft het knopje vaak nog haken ook.

Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?

Als ik nu zou moeten kiezen met hetzelfde budget had ik een andere gitaar gekocht, maar hij klinkt zeker niet slecht en speelt erg lekker, maar voelt soms wat lomp aan. Sommige nutteloze toevoegingen en het geluid doen soms wat te kort.
    Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Member

Standaard

Gitaar: Gibson flying V

Prijs Rond de 1000 , 900euro op internet, nieuw (pas op, je hebt duurdere flying V's ook ! Duurste is denk ik rond de 13000 euro.)

Vorm: flying V , zegt genoeg denk ik

Muziekstijlen: alles ! Maar vooral rock denk ik

Waarom deze gitaar? Zalig gitaar gewoon, kan je heel veel soorten muziek mee spelen en is goedkoop voor een gibson. En bij de naam gibson kan je je al genoeg voorstellen

Kun je het geluid beschrijven? Scheurend, prachtig gewoon Je moet maar eens kijken op de site van gibson, kan je sound samples beluisteren.

Member
    Mijn huis woont in Dinxperlo, mijn kamer in Tilburg en ik ertussenin

Standaard

Gitaar: ESP LTD EC-500 white
    Prijs (evt. met link): Destijds 799,- euro (nu 401 @699)
    Vorm: Les Paul model die iets platter is, eclipse model
    Muziekstijlen: Metal, Hardrock, blues, alles
    Waarom deze gitaar? Als je een les paul wilt, geen gibson kan betalen en epiphone bagger vind. Nah, beste koop gewoon.
    Kun je het geluid beschrijven? Geluid kan alle kanten op. Het is typisch EMG 81/60 en dit is bekend geluid.

Koop nooit een EC-1000! Dat is 300 euro meer betalen voor een achterlijke spiegelende rand. De rest is precies hetzelfde.

Senior Member

Standaard

Gitaar: Fender Deluxe Lonestar Stratocaster,
    Prijs (evt. met link): €635,
    Vorm: Standaard Stratocaster vorm,
    Muziekstijlen: Metal/Rock, Country, Jazz, Blues, bijna alles (door de HSS configuratie)
    Waarom deze gitaar? Deze gitaar ziet er goed uit, speelt heel lekker, zit goed in elkaar, de gitaar ligt lekker als je zit en als de gitaar aan de riem hangt.
    Kun je het geluid beschrijven? de gitaar kan van laag geluid, naar hoog geluid en ertussen, dus het is een multi-gitaar.

En nog een linkje naar de fender site: klik hier

Grtz. From Ijselrobo 07
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HvV Bekijk bericht
    Gitaar: Ibanez RG550 DY - 20th Anniversary model -

Prijs (evt. met link): 995 Euro (bij Nederland Muziek - Almere)

Vorm: Strat

Muziekstijlen: Blues, Rock, Metal.

Waarom deze gitaar? Ik wilde naast mijn "nette" Les Paul een scheur-ijzer er bij hebben. Ook wilde ik graag een 24-fretter en een (goeie) tremolo die niet ontstemt. Verder zocht ik ook een beetje dat typische Stratocaster geluid dat er bij deze gitaar zeker wel uit te halen valt. Heeft verder ook de Wizard neck van het originele model maar wat ik er van begrijp is dat het oude model 3pcs was en deze 5.

Kun je het geluid beschrijven? Zie onder

Naast mijn Les Paul wilde ik toch een beetje een strat achtige gitaar met wat meer scheur mogelijkheden. In eerste instantie was mijn oog gevallen op wat andere Ibanez gitaren, de RG2610E of de RG2550. Ook een cheape Jem (555) lag binnen de mogelijkheden. De RG2610 (met 1 SD SH-10 Full Shred element) was ook een prachtige gitaar maar qua geluid wat te beperkt naar mijn zin. Ik had dan ook bijna de RG2550 gekocht tot mijn oog viel op de RG550 DY. Een 20th anniversary model van de RG550 waarvan er 1987 van zijn gemaakt in de kleuren Road Flare Red, Desert Yellow en Black. Het mooie aan dit model is dat het de originele tremolo bevat (Edge) en zelfs de pickups van Ibanez zijn buiten verwachting goed (V1-S1-V2). De afwerking van de gitaar is werkelijk om van te smullen. Perfect gewoon. Door de 5 standen schakelaar en de 2 humbuckers en 1 single coil pickup kun je lekker varieren met je geluid. Een Stratocaster geluid is er zeker uit te halen dankzij de single coil pickup.

Het speelt echt heel soepel ondanks dat de dunne neck en het maple wel even wennen is ten opzichte van mijn Les Paul (oppassen met dat maple want je hoort echt alles). Ondanks het maple is er met het neck-element nog een aardig warm geluid uit te krijgen ook. Aardig want voor een echt warm geluid is deze natuurlijk niet gemaakt. De gitaar heeft verder een sustain van hier tot Tokio. Wordt verder geleverd met speciale 20th Anniversary case, strap, plectra. Die case stelt verder niet zoveel voor. Matige kwaliteit. Niet echt geschikt voor 'on the road'.

Specs: http://www.ibanez.com/eg/guitar.aspx?m=RG550MXX

Filmpje: http://www.ibanez.com/eg/featured/rg20th.aspx

Sedert 3 jaar probeer ik gitaar te spelen, maar heb tot op heden geen les gevolg. Het genre waar ik de snaren voor aansla is eerder klassieke hardrock : Iron Maiden, Guns 'n roses, ACDC, ... Ik heb een LTD en een Line6 SpiderJam en ben er redelijk tevreden mee, hoewel ik een nog beter geluid wil bekomen. Als je op zoektocht gaat, dan wordt er enerzijds in 'merk'termen gesproken alsof iedereen weet waar het over gaat en anderzijds spelen rockgitaristen zowel op Gibson, Ibanez en zoveel andere. Als ik een nieuwe gitaar koop, dan wil ik zeker rock kunnen spelen, maar ook een mooie clean hebben om ook voor de softere vrienden iets te kunnen spelen. En dat is nu net wat mij lukt mij die EMG's of met die gitaar. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Gibson, maar als ik er een nieuwe koop, dan zou ik ook graag een tremelo hebben en als ik het goed voor heb vind je die meest terug bij Ibanez. Ik vind deze Ibanez in ieder geval prachtig klinken op youtube. Dus als je er nog iets over kwijt wil (in beginnerstaal), dan hoor ik het graag! Greatz

Standaard

Gitaar: Jackson Dinky Pro DK2 LH BK
    Prijs (evt. met link): 750
    Vorm: Superstrat hss config
    Muziekstijlen: Rockblues- Progressive Rock
    Waarom deze gitaar? Was in Musik Productiv aan het zoeken naar een nieuwe gitaar, deze speelde alle ESP, LTD van €1000 + eruit. Heb als lefty ook niet veel keuze helaas
    Kun je het geluid beschrijven? Humbucker (Seymour Duncan JB) in de brug, Nasale mid's, bijtend, gedefinieerd,scherp hoog, compact laag, echt voor die snelle metalriffs in een lage stemming. De twee singles klinken erg rond, veel laag, wel strak (zelfs met veel gain), de middelste heeft net iets andere mid's dan de neck. Allebei de Seymour D. STK-1 classic stack. Gitaar heeft van zichzelf iets meer hoog dan mid en laag, waarschijnlijk door de maple hals en alder Body. Eigenlijk is t gewoon een strat met een Floyd Rose (ook een reden waarom ik m wilde) en metal georiënteerde Pickups, je herkend de klassieke sound met goed luisteren en de juiste afstellingen er ook wel in.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Goed afgewerkte gitaar, Speelt extreem goed en snel. (Jumbo frets) Onlangs de brug pup vervangen (dimarzio Evo 2). betere match met m'n amp en die nasale mid's van de JB was ik helemaal zat.

Senior Member

Standaard

Gitaar: Fender Telecaster MiM
    Prijs (evt. met link): €579,- (Thomann)
    Vorm: wat denk je zelf?
    Muziekstijlen: Ga er blues/jazz mee (proberen te) spelen.
    Waarom deze gitaar? Omdat ik al in de jaren tachtig op het north sea jazz festival de mooiste jazz gitaar geluid ooit hoorde. Een vent op een Tele met een poly tone amp . En nu omdat er een lefty serie met brown sunburst is gemaakt ben ik overstag.
    Kun je het geluid beschrijven? Tele!! Wellicht niet de heel heldere twang die je vaak hoort.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... Netjes afgewerkt, uit de doos, stemmen en spelen. Hoewel... de lage e was niet lekker geintoneerd. Resoneert boven verwachting goed. Pups in orde, ruis valt best mee. Maar hinderlijke microfonie, ik hou daar niet van. Ga ik nog over nadenken..
    Brug is natuurlijk niet old school, een van de redenen dat ik hem juist kocht. Ik leun met mijn handpalm nogal vaak op de bruig, dit is comfortabel en scheelt met string savers.
    Body uit twee stukken. Zichtbaar moeite gedaan om de boel te laten matchen want het viel pas op toe de zon erop scheen.
    Ik heb het niet nagemeten maar het gevoel tussen de MiM strat neck en de MiM tele neck lijkt anders. De tele neck lijkt wat dikker. Bevalt me wel.
    Vergeleken met: Squier Tele classic vibe. Verschil... Squier lijkt nog wel wat warmer te klinken. Ik was echter niet zo overtuigd van de houdbaarheid van de gitaar. En de hals van de MiM zit me beter.
    Waarom niet die veel goedkopere zwarte gekocht bij Kees Dee? Had zo leuk gematched met mijn strat. Maar die burst en ik wil hout zien.
    Laatst gewijzigd door beruk; 8 juli 2013 om 22:09
    Mwa...

Member

Standaard

Gitaar: Gibson LPJ '14
    Prijs (evt. met link): €620,-
    Vorm: Les Paul
    Muziekstijlen: Van rustige Blues tot Hard Rock en niet te ingewikkelde Metal
    Waarom deze gitaar? De kleur sprak me erg aan, niet al te duur, en de hals speelt té gek!
    Kun je het geluid beschrijven? Clean is het een erg mooi helder en warm geluid en dirty geeft het een enorm krachtig, maar mooi geluid.

Als je geen super ruim budget hebt en een mooie Les Paul onder de €1000 wilt hebben zit je goed bij deze gitaar. De hals speelt fantastisch en soepel en je hebt een ruim bereik aan muziekstijlen die je ermee kunt spelen. Kijk, als je echt harde dingen wilt gaan spelen zoals Nu Metal raad ik je een andere aan, maar dingen van bijvoorbeeld Metallica (de classic metal bands) red je wel. Voor bijvoorbeeld Drop A raad ik je een andere gitaar aan, dat gaat je hier denk ik niet op lukken. Ik speel vooral dingen van AC/DC, Led Zeppelin en vele andere classic rock/hard rock bands, en dat is er goed op te doen. Verder zitten er goede pickups in die je niet zo gauw kwijt wilt door het mooie geluid en uiterlijk ('61 Zebra humbuckers). De gitaar heeft een mooi uiterlijk, geen dikke laklaag of iets dergelijks. Wel een minpunt is dat hierdoor snel krassen op de gitaar komen. Ik heb een keer staand gespeeld waardoor er kleine krasjes op de achterkant waren gekomen door mijn riem. Je ziet meteen de kleur van het hout er onder vandaan komen. Maar dat is gewoon het nadeel van het niet hebben van een laklaag. Verder zitten er ook fijne knobs op. Veel gebruik ik ze eigenlijk niet. De volume knobs zit ik nooit aan omdat je dan meteen minder kracht in je geluid hebt. De tone knobs zit ik ook niet bijzonder veel aan, maar als je een bepaalde sound zoekt kan je er nog wel eens aan zitten.

Aanrader voor iemand die een mooie Les Paul zoekt met een budget tot de €800 - €1000 euro.

Link: http://www2.gibson.com/Products/Elec.../2014/LPJ.aspx
    Laatst gewijzigd door GunsNRoses; 29 juli 2015 om 11:38

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten