Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 29 van 41 EersteEerste ... 19272829303139 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 408

Discussie: 1ste zelfbouw plank

Senior Member

Standaard

Vandaag weer wat verder gegaan met de body.
    Wat goed ging met het vlakken van de halsdelen, moet ook lukken met een hele body.....het ging, maar vraag niet hoeveel energie het kost :+)

Eerst 2 grote vellen schuurpapier korrel 120 vast geplakt met 2zijdig tape aan een vlakke tafel.

Daarna de 2 body gedeeltes die uiteindelijk tegen elkaar gelijmd worden, zo goe en kwaad als ging, gevlakt.

de donkere gedeeltes raakten het schuurpapier niet, dus doorgaan tot overal contact gemaakt werd.

Het Padouk deel, heb ik met viltstift lijnen op gemaakt zodat het makkelijk te zien was welk gedeelte nog niet geraakt werd.

die druppels zijn eerlijk zweet, had ook bloed kunnen zijn en tranen, want er ging de laatste tijd aardig wat mis, vooral met het splinteren van het Wenge

Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Banned

Standaard

Wow... wat is dat wenge gruwelijk mooi............

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Wow... wat is dat wenge gruwelijk mooi............
    Thanks, maar ik gebruik het waarschijnlijk nooooooooit meer voor een body.
    Zo makkelijk als het Padouk is met elke bewerking, zo weerspannig is het Wenge.
    Schuren is het enige wat uitstekend gaat, maar boren, schaven en frezen wordt je wanhopig van.
    Tijdens het frezen sloegen er stukken weg zo groot als mijn duim, en op volkomen onverwachte plekken. Soms waren het schilvers zo groot als je duim nagel en net zo dik. Die vielen dan weer uit elkaar zodat je niets had om terug te lijmen.
    Ik moest regelmatig met houtvul middelen werken.

Alles in de lengte richting, zoals de hals, ging wel goed. En als het eenmaal lukt is het afwerken wel weer een droom. Zijdezacht gevoel en toch steenhard.

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Standaard

Hey Grizzly,

Ik ken het gevoel helemaal, inclusief het zweet op het werkstuk. En wenge splintert bij mij ook als de ziekte; best maf dat iets tegelijkertijd zo sterk en zo zwak kan zijn.

Maar het loont want het begint er allemaal erg fraai uit te zien !
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

chapeau dat je dat schuurwerk manueel doet ... ik zou ermee naar het houtbedrijf gegaan zijn en even in de vlakbank met als (geldig) excuus dat het slecht zou zijn voor mijn hernia

Senior Member

Standaard

dat wenge ziet er echt goed uit
    no life without music

Standaard

Ik zit even vooruit te denken. Je zult de 2 bodyhelften redelijk precies op elkaar moeten lijmen ivm de frezingen en boringen. Heb je daar al een methode voor? Als je geen voorzorgsmaatregelen neemt, verschuift de zaak altijd 'n beetje tijdens het lijm- en klemproces.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik zit even vooruit te denken. Je zult de 2 bodyhelften redelijk precies op elkaar moeten lijmen ivm de frezingen en boringen. Heb je daar al een methode voor? Als je geen voorzorgsmaatregelen neemt, verschuift de zaak altijd 'n beetje tijdens het lijm- en klemproces.
    er kan altijd iets door de gaten voor de snaren gestoken worden, of hem ook aan de zijkant klemmen zodat hij niet verschuift
    no life without music

Senior Member

Standaard

Ik gebruik idd de gaten van de snaren, maar ook de gaten van de nekpocket met een stukje nep hals om in vast te zetten.

MAAR...ik heb mezelf dik in de problemen gemanoeuvreerd.Zoals ik al ergens aangaf, wil ik de gitaar ook kunnen laten kletsen met mijn VG99, dus moets er een Roland GK inbouw element in.
    Dat kwam vandaag binnen. Natuurlijk zonder handleiding voor de inbouw. Alleen een briefje met de maten en de elektronische connecties.

even showen als teaser hoe het er ongeveer uit komt te zien.

Daarna de GK pup net als elke andere pup behandeld, (er zitten 2 schroeven bij met veertjes voor het afstellen).
    Afmetingen opmeten, aan de achterzijde materiaal uitfrezen voor de inbouw...
    Ik ben weer eens te snel geweest met veronderstellingen. Ik ging er van uit dat het vanaf de achterzijde moest, kennelijk niet.

Het probleem is, Als ik hem vanaf de achterzijde erin doe, blijft hij veel te laag. (ik heb de wanddikte zelfs terug gebracht tot 1.5 mm en nog is het niks).

Andersom geprobeerd, (waarschijnlijk was dat ook de bedoeling van de ontwerper van dat ding)
    Zo zijn die veren veel te lang. Zelfs helemaal ingedrukt, komt de bovenzijde hoger dan de brug in de onderste stand. Daarbij komt dat het er natuurlijk niet uit ziet die losse pup met draden eronderuit hangend.

De gaten zijn inmiddels al gefreesd, dus daar kom ik niet meer onderuit. Ik zie even geen oplossing.
    Gezien de bijbehorende schroeven en veertjes is hij natuurlijk wel verstelbaar, maar hoe?

Op de tekening zou je er van uitgaan dat het gewoon van bovenaf er tegen aan geschroefd moet worden. Belachelijk gezicht.

Ik had verwacht het zelfde systeem te krijgen als bij mijn Roland Ready Fender met inbouw GK element.

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Standaard

Als je nu 'ns die sleuf in de top breder maakt zodat de veren er ook in vallen?
    Evt. weer iets erachter plakken om tekort aan dikte op te vangen.
    Aaron Stonebeat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten