Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 627 van 1214 EersteEerste ... 1275275776176256266276286296376777271127 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.261 t/m 6.270 van 12136

Standaard

Hey hey,

Even wat vraagjes, ben nu zelf bezig met een pedal board te maken maar ik zit ergens mee.

Ik wil de Wah eigenlijk links zetten op het board, is dat verstandig? Aangezien er verschil is tussen bijv een stompbox eerst en dan de wah erachter of andersom.

Ook zou ik willen weten of bij jullie zelfbouwers de plug rechtstreeks van je amp naar een pedal gaat of gaat dat via een ander pedaal/boxje? (miss iets met FX send/return ofzo)

Ben echt een leek in dit soort shizzle!

Thanks!

Standaard

Als je de Wah links wilt zetten, moet je dat gewoon lekker doen. De meesten hebben hem rechts maar er dat is puur je persoonlijke smaak! Je hebt dan alleen een iets langer patchkabeltje nodig om hem door te verbinden met je volgende kabeltje maar ook dat is geen probleem.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Senior Member

Standaard

Ziehier mijn eeuwig aan veranderingen onderhevig board op dit moment:

In leesrichting:

Bovenaan: Boss TU2, ABY switch op T-Rex fueltank, Boss OC2 met eronder een Schmetterling (By Birt), Harmonic Percolator (ook door Birt gebouwd) en Fulltone OCD.
    Onderaan: Digitech Whammy II, T-Rex Replica, 3 true bypass loops en Ernie Ball Volumepedaal.

Staan er momenteel niet op: EHX Big Muff (Rus), EHX tremolo en wah.

Zoek ik nog: looper/sampler, meer delay, meer octavers.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    Als je de Wah links wilt zetten, moet je dat gewoon lekker doen. De meesten hebben hem rechts maar er dat is puur je persoonlijke smaak! Je hebt dan alleen een iets langer patchkabeltje nodig om hem door te verbinden met je volgende kabeltje maar ook dat is geen probleem.
    Thanks!

Weet je ook hoe je de wah neerzet? Na de overdrive of ervoor? Of heeft dat te maken met persoonlijke smaak?

Weet je trouwens ook mijn 2de vraag?

bvd

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onze_jef Bekijk bericht
    Ziehier mijn eeuwig aan veranderingen onderhevig board op dit moment:
    Wat een enorme bult kabels... ooit aan gedacht om een verhoging te maken waar de kabels onderdoor lopen? Misschien krijg je dan ook wat meer ruimte om je bruine pedalen 'recht' te zetten...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevz0r Bekijk bericht
    Hey hey,

Even wat vraagjes, ben nu zelf bezig met een pedal board te maken maar ik zit ergens mee.

Ik wil de Wah eigenlijk links zetten op het board, is dat verstandig? Aangezien er verschil is tussen bijv een stompbox eerst en dan de wah erachter of andersom.

Ook zou ik willen weten of bij jullie zelfbouwers de plug rechtstreeks van je amp naar een pedal gaat of gaat dat via een ander pedaal/boxje? (miss iets met FX send/return ofzo)

Ben echt een leek in dit soort shizzle!

Thanks!
    Hoe en waar jij de Wah wilt hebben is in principe je eigen keus maar meestal zet je de Wah aan het begin van de keten.

Sommige FX klinken het beste via de FX-loop. In dat geval kun je idd de Send en Return van je amp gebruiken.
    Dit kost je wel 2 extra kabels.

De gitaarkabel kun je direct van de output van een pedaaltje naar de input van de amp aansluiten maar je kunt ook een speciale aansluiting hiervoor maken op je pedalboard.
    Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor de FX-loop.
    't Is maar net hoeveel tijd, moeite en ook geld je hieraan wilt besteden.

Het valt me op dat veel van de pedalboards die hier gepost worden allemaal een 230 V stroomblokje met een zooitje adapters hebben (al dan niet weggewerkt).
    Ik zou ernaar streven (als je toch bezig gaat) om dit stroomblok bij de amp te houden en een multikabel maken of kopen (b.v. een Pedalsnake) waardoor zowel het gitaarsignaal alsook de (zwak)stroom gaat.
    Op het board heb je dan alleen een Daisy Chain, wat signaalkabels en evt. een midi kabel.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 17 november 2008 om 15:24 Reden: typfout

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Hoe en waar jij de Wah wilt hebben is in principe je eigen keus maar meestal zet je de Wah aan het begin van de keten.

Sommige FX klinken het beste via de FX-loop. In dat geval kun je idd de Send en Return van je amp gebruiken.
    Dit kost je wel 2 extra kabels.

De gitaarkabel kun je direct van de output van een pedaaltje naar de input van de amp aansluiten maar je kunt ook een speciale aansluiting hiervoor maken op je pedalboard.
    Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor de FX-loop.
    't Is maar net hoeveel tijd, moeite en ook geld je hieraan wilt besteden.

Het valt me op dat veel van de pedalboards die hier gepost worden allemaal een 230 V stroomblokje met een zooitje adapters hebben (al dan niet weggewerkt).
    Ik zou ernaar streven (als je toch bezig gaat) om dit stroomblok bij de amp te houden en een multikabel maken of kopen (b.v. een Pedalsnake) waardoor zowel het gitaarsignaal alsook de (zwak)stroom gaat.
    Op het board heb je dan alleen een Daisy Chain, wat signaalkabels en evt. een midi kabel.
    Die speciale aansluiting op je pedalboard voor de in en output, hoe werkt dat precies?
    Moet je daarvoor een send and receive input hebben op je amp of gaat dit over de normale input?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Hoeveel van de 9 volt heb je nog over na 6-7 meter 'multikabel'?

Senior Member

Standaard

Een Fx-loop moet op je versterker zitten (achterop). Als je dit niet hebt zul je sowieso al je pedalen gewoon "tussen" je gitaar en versterker moeten zetten.

Vervolgens kun je gewoon als je wah bv het eerste pedaal is, aansluiten door van je gitaar een kabel te laten lopen naar je wah, en dan van je wah naar je versterker. Zet je er nog een pedaal tussen doe je: wah -> bv. tubescreamer -> versterker. Enzovoort. Je hoeft niet perse een bepaald aansluitpunt op je board te hebben dus, gewoon inprikken in de pedalen kan ook prima.

Tenmisnte, ik hoop dat ik zo je vraag goed beantwoord heb.
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevz0r Bekijk bericht
    Die speciale aansluiting op je pedalboard voor de in en output, hoe werkt dat precies?
    Moet je daarvoor een send and receive input hebben op je amp of gaat dit over de normale input?
    Als je een Send en Return op je amp hebt en je gaat deze ook gebruiken dan kun je ervoor kiezen om ook een aansluiting hiervoor op je pedalboard te maken:

Voor je directe gitaarsignaal kun je dit dus ook doen maar je kunt ook het eerste en laatste pedaal in je keten hiervoor gebruiken.
    It's up to you.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten