Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 93 van 341 EersteEerste ... 43839192939495103143193 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 921 t/m 930 van 3402
    Senior Member

Standaard

als we dan toch bezig zijn met zelfbouw-esquire's ... even de mijne erbij zetten. is vandaag afgeraakt (buiten dat er nog een foutje in de elektronica zit) er zit op het moment nog wel een standaard squier telecaster brugelement in , maar als hij me genoeg bevalt komt daar nog wel iets beters in.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Igos du Iskana Bekijk bericht

Een linkshandige American Standard uit eind 2008. 3-colour sunburst, maple neck en een alder body. Ze komt rechtstreeks uit de fabriek, de gitaarboer heeft haar apart voor mij moeten bestellen omdat niemand natuurlijk een degelijke linkshandige gitaar op voorraad wil hebben Het is een sunburst geworden omdat de linkshandige american standards niet geleverd worden in helemaal transparante lak.
    Aan de andere kant, als je dus anderhalve maand actief achter je gitaar aan het jagen bent, is het ook extra gaaf als je haar dan eindelijk die snaren onder je vingers voelt...

Ze zingt/schreeuwt als de beste en als je een beetje met de tone en elementenschakelaar speelt kun je er bijna elk geluid uit krijgen behalve semi-hollowbody-met-humbucker-geluiden, maar ja je kunt niet alles hebben

Ik vind zelf die maple nek geweldig, juist dat keiharde bijtende twang-geluid maakt de Telecaster zo'n unieke gitaar. Het is een echte oer-gitaar, zo min mogelijk frutsels en aanpassingen, dan kan er ook niets stuk.

Mooie gitaar,

ik ben ook linkshandig, en heb zeg maar dezelfde telecaster, maar dan 1 uit 2007. Geniet er van.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht
    als we dan toch bezig zijn met zelfbouw-esquire's ... even de mijne erbij zetten. is vandaag afgeraakt (buiten dat er nog een foutje in de elektronica zit) er zit op het moment nog wel een standaard squier telecaster brugelement in , maar als hij me genoeg bevalt komt daar nog wel iets beters in.

Wauw! Dat is echt een mooie! Hij doet me denken aan die 'eerste telecaster'.

Senior Member

Standaard

Geen nieuwe tele voor mij, maar ik heb hem wel een hele tijd moeten missen en ik heb ook nooit goeie foto's van dat ding gepost, dus hier is mijn Fender '62 RI Telecaster Custom

Ik heb wel een beetje een haat/liefde verhouding met dat ding, maar na een goeie afstelling en wat mods klinktie zo lekker joh!

De onderster foto geef trouwens de kleur van de body het beste weer.

Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 16 november 2008 om 15:03
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Ik heb het al eens gezegd.
    Maar DAAAMMMNN wat zijn die tele's toch ongelovelijk mooi zeg!
    Echt heel mooi, ik ben jaloers!

Senior Member

Standaard

Mooie machine Lexie, prachtig donkere toets, tegen ebben aan.
    Vind wel dat ze voor een transparant wat beter die stukken hout hadden kunnen matchen maar dat denk ik ook vaak bij de USA bakken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mooie machine Lexie, prachtig donkere toets, tegen ebben aan.
    Vind wel dat ze voor een transparant wat beter die stukken hout hadden kunnen matchen maar dat denk ik ook vaak bij de USA bakken.
    Thnx man! Die toets is inderdaad erg donker voor rosewood.

Ik zit verder ook niet zo met die naden van de 3-delige body, er zit ook al een 'pukkel' op de body omdat de lak daar weg is
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 16 november 2008 om 18:52
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Wat vraagjes over de telecaster:

Wat is het verschil tussen zo'n '52 RI en een Standard USA Tele? Ik heb zo'n standard USA (maple toets) bespeeld, en ik vond er niets bijzonders aan, ik vond ze bijna kut spelen; veel liever mijn Horizon dan. Zo'n '52 RI heb ik nog niet kunnen testen, maar sinds die rotervaring met die USA tele zit ik met een dubbel gevoel op vlak van Telecasters.

Enne. Van Johnny Cash tot Elvis Presley, The Police, The Beatles, Rolling Stones, ... Kortom, Country, Rock 'n Roll, Classic Rock, ...
    --> Telecaster? Of toch maar iets anders?
    ESP Horizon NT-II, Jackson RR24 Limited Edition, Jim Harley Les Paul (EMG 81/85), Roland Cube 15x, EHX Metal Muff, Boss SD-1, Line 6 Toneport UX-1.

Senior Member

Standaard

De verschillende Fender modellen zijn vaak echt heel erg uiteenlopend. Ik vind de USA standards zelf veel minder lekker dan de reissues bijvoorbeeld. Daar zit overigens ook echt die classic Tele-tone in.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

he, ik heb een american standard en ben daar uitermate tevreden over!
    It might get loud!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten