Nou Nocki,
Ik ben het gedeeltelijk met jou eensInderdaad heeft de CAE 3+ (SE met SH en SL mods in mijn geval) veel meer dynamiek dan de Triaxis en zijn alle drie kanelen echt heel erg goed. Met name het cleane kanaal heeft iets speciaals, meer body en dynamiek. Het lead kanaal is heerlijk als lukather rhythm sound en het 2e lead kanaal is een prachtig bruikbare solo sound a la Soldano (maar dan zangeriger). Geweldig en puur genieten!
Dit gezegd hebbende moet ik helaas ook weer relativeren, de CAE is bij lange na niet zo veelzijdig als de Triaxis qua sound structuur en mogelijkheden. De Triaxis moet het juist hebben van zijn vele mogelijkheden om zowel een tele-achtig of Fender blackface clean sound, een compressed rectifier sound, een bluesy Mark 1 lead sound (zelfs op het cleane kanaal mogelijk: denk aan Robben Ford) of de specifieke Mesa II and IV sounds te produceren die zo goed door de totale mix prikken. Hij heeft tenslotte niet voor niets 8 kanalen aan boord die de hele Mesa historie vertellen...
Kortom, de CAE is een prachtige preamp maar ik zou hem als enige preamp niet bruikbaar vinden in een band waar je veel verschillende sounds nodig hebt. Als je echter een band hebt met juist een specifieke rock-pop sound dan is de CAE wel een echte aanrader.
Favorieten/bladwijzers