Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 101

Standaard

Nou Nocki,

Ik ben het gedeeltelijk met jou eens Inderdaad heeft de CAE 3+ (SE met SH en SL mods in mijn geval) veel meer dynamiek dan de Triaxis en zijn alle drie kanelen echt heel erg goed. Met name het cleane kanaal heeft iets speciaals, meer body en dynamiek. Het lead kanaal is heerlijk als lukather rhythm sound en het 2e lead kanaal is een prachtig bruikbare solo sound a la Soldano (maar dan zangeriger). Geweldig en puur genieten!

Dit gezegd hebbende moet ik helaas ook weer relativeren, de CAE is bij lange na niet zo veelzijdig als de Triaxis qua sound structuur en mogelijkheden. De Triaxis moet het juist hebben van zijn vele mogelijkheden om zowel een tele-achtig of Fender blackface clean sound, een compressed rectifier sound, een bluesy Mark 1 lead sound (zelfs op het cleane kanaal mogelijk: denk aan Robben Ford) of de specifieke Mesa II and IV sounds te produceren die zo goed door de totale mix prikken. Hij heeft tenslotte niet voor niets 8 kanalen aan boord die de hele Mesa historie vertellen...

Kortom, de CAE is een prachtige preamp maar ik zou hem als enige preamp niet bruikbaar vinden in een band waar je veel verschillende sounds nodig hebt. Als je echter een band hebt met juist een specifieke rock-pop sound dan is de CAE wel een echte aanrader.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 10 oktober 2008 om 23:08

Thumbs up

hee. Ik heb je mail nu eens een aantal keer doorgelezen en denk het volgende. Je hebt in een hoop dingen gewoon helemaal gelijk. Maar de triaxis vond ik eigenlijk allemaal erg hetzelfde klinken. Wat mij bij de triaxis ook verselijk irriteerde was het ver te zoeken gebruiksgemak...

De CAE is idd een amp met maar 3 kanalen en elk kanaal is nog eens te veranderen van voicing en volume met de solo optie die enorm bruikbaar is. dus idd weinig variatie 5 bruikbare geluiden (ik zou zelfs 6 durven zeggen want ook op clean werkt de solo optie fantastisch!)
    Minder variatie dan met de Triaxis en dat is idd waar!

Maar zojuist heb ik met mn nieuwe VHT 2502 poweramp staan spelen en toch kwam er weer naar voren dat de sounds die je krijgt als je speelt heel divers zijn. Je speelt coutry achtige dingen en jazz na elkaar op het zelfde clean kanaal. Metal krijg ik nu opeens ook uit de CAE met de 20/20 ging dat minder... Nu erg overtuigend. en solo's springen er helemaal uit met een enorm andere voicing. echt bijzonder. tis idd minder opties maar wat ie doet doet ie goed. ik denk dat ik er zeker genoeg aan heb. Ik speel niet in een coverband maar cover wel veel stijlen... en hij doet dat super! Tis eigenlijk ook geen vergelijk met de triaxis maar eerder een vergelijk met een amp zoals bv de quad ofzo.

in combinatie met de VHT is het echt enorm genieten van de sounds die eruit komen!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Standaard

Ik zei het toch: CAE + VHT + G-force + BAg End = Geil. Gefeliciteerd met de VHT.

Standaard

hee! hartstikke bedankt! Ik ben er ook enorm blij mee!

Het klinkt echt te gek! zal nog even de sounds enzo moeten finetunen maar dat komt vast goed! deze week komt hopelijk mn Rackwah binnen en ben ontzettend benieuwd wat dat gaat doen!

Senior Member

Standaard

Hee nocki... ten eerste welkom bij de club der CAE3+ers:P
    Ik heb precies hetzelfde gehad als jij... Er word zo gerept over de CAE en dan speel je er op... en het klinkt goed maar niet zo van WOW dat onderscheid hem van al die andere.. maar dan heb je hem een tijdje... speel je ermee in de band en dan komtie me een partij naar voren... Beste preamp ooit gehoord... Hij doet idd wat je wilt.. ik hoef nieteens te draaien aan de eq.. alles in de midden en ik word al vrolijk.... Ik speel nu zelfs zonder effecten in mn coverband.. omdat ik het karakter vna de amp zo mooi vind zonder poespas.... En mn bandleden ook.. en dat zegt toch wel wat als jij de leadgitarist bent:P
    Vandaag mn JCM900+cab verkocht
    dus binnenkort 1x12's
    Ik wacht ff met cube's vind ze zo belachelijk duur worden nu... ga denk ik een leeg cabje bestellen bij tubetown http://www.tube-town.net/ttstore/pro...O-SPECIAL.html gaan we daar eerst eens mee spelen.

Daarnaast ff een MPX1 aanschaffen... dan ben ik alweer een heel stuk vooruit...

Greets sebas
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

Standaard

Hee Sebas,

Leuk verhaal en idd herkenbaar! zou je voor die 199,- niet beter even kijken naar iets beters? Ik kan je de Bagends van harte aanbevelen! en 2ehands zijn die helemaal niet duur. voor een 25,- per cab meer heb je ze al en anders misschien de EVM's van MEsa boogie! ook een topper!

groetjes

Nocki

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Hee Sebas,

Ik kan je de Bagends van harte aanbevelen! en 2ehands zijn die helemaal niet duur.
    Marktplaats

(is geen advertentie van mezelf, dus geen spam , denk ik?)

Standaard

Gewoon doen! erg leuke cabs!

Senior Member

Standaard

Wat een hulp... mmm ja interessant...
    maar waarom zijn die zo goedkoop in verhouding tot bognercubes?
    + als ik 1 zo'n (leeg) TT cabje koop voor 139 hou ik geld over voor de MPX1 ik heb namelijk nog v30s liggen
    anders niet...
    Denk dat die MPX1 meer doet... ofniet?

Greets en thx
    Laatst gewijzigd door sebastiaan88; 16 november 2008 om 01:33
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

Standaard

Met het gevaar dat heel het forum me schoffeerd. Bogner is pas van de laatste tijd bekend en staat bekend als erg goed. Daarvoor had je andere merken die bekend stonden als goed. waaronder Bagend. Je hoort er niet zo veel meer over en dat komt omdat er zo hard geschreeuwd wordt tegenwoordig...
    Er zijn heel veel goede andere dingen dan Bogner op de markt.

De speaker cab en de speaker zijn beide van groot belang voor je sound. Zeker als je met 1x12 of 2x12's gaat werken. Je moet gewoon goede speakers hebben om het beste uit je kwaliteits amps te halen. Anders is het champagne in een kartonnen bekertje en dat werkt gewoon niet.
    Je zwakste schakel zijn dan je speakers en daardoor blijf je draaien zonder echt je geluid te kunnen vinden. Maaar misschien is het beter om ook gewoon leergeld te betalen en beginnen met de goedkope rommel en naar beter toe te werken... Dat is toch de weg die iedereen voor zichzelf moet gaan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten