Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 47 van 81 EersteEerste ... 37454647484957 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 461 t/m 470 van 801

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Er zit een zogenaamde 'buffer' in wat je signaal een beetje oppoetst. Ook kan je in je effect keten modulatie effecten hebben zitten die de toonhoogte van je signaal aanpassen (chorus oid).

Het beste is dus vooraan, tenzij je een pedaaltje hebt wat niet tegen het gebufferde signaal kan.
    Het beste is dus vooraan, tenzij je een pedaaltje hebt wat niet tegen het gebufferde signaal kan....

ik heb
    De Boss GE-7 Graphic Equalizer
    De Boss DS1 Distortion
    De Boss Digital Delay DD3
    De Boss Super Overdrive SD-1
    De Boss TU2 Tuner

is een van deze pedalen niet bestand tegen een gebufferd signaal denk je?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderr Bekijk bericht
    aha, daar ga ik dan dus al mis. ik heb mijn TU-2 nu helemaal achterin de schakel staan. ik hoorde dat dat de jusite plek was omdat je hem het misnt gebruikt.....

maar ik begrijp uit het schema dat hij dus vooraan moet! kun je ook aangeven wat daar de precieze reden van is?

thnaks anyway voor je antwoord! ik kan hier wel wat mee!
    "
    De Boss PSM-5 Power Supply (zodat alle pedalen aan elkaar geschakeld zijn)
    De Boss GE-7 Graphic Equalizer
    De Boss DS1 Distortion
    De Boss Digital Delay DD3
    De Boss Super Overdrive SD-1
    De Boss TU2 Tuner
    "

niet de meest logische volgorde, mag ik vragen waarom je voor deze volgorde gekozen hebt?

PSM-5; goede plek
    GE-7; is een 'overall geluidseffect', dat je gehele geluid nog even kan aanpassen (op het eind van de keten), of verschillende gitaren beter op elkaar kan afstemmen als je meerdere gitaren hebt (aan het eind).. Het kan ook als een extra boost gebruikt worden, of me overstuurde geluid aan te passen (hetzij voor of na de SD-1..)
    Van de GE-7 kun je jaren-lang plezier hebben..!

DS-1 gebruikt om je overstuurde geluid nog even over z'n nek te laten gaan (voor solo's e.d.), dus na je gitaar, en na je SD-1..
    LET OP!: de DS-1 klinkt ook erg lekker als je meer 'volume' dan 'drive/gain' hebt; dan kun je een versterker of je SD-1 pedaal een extra stoot 'drive' geven.. probeer eens de setting 14:00/12:00/9:00 (of 14:00/12:00/10:00) (zoals de wijzers van een klok) met de 3 knoppen..

Delay, of andere 'ruimtelijke geluiden' (zoals reverb/galm e.d..) klinken IMHO het lekkerst na al je overdrive pedalen; je overstuurde geluid wordt dan vertraagd... als je je delay vóór een overdrive pedaal zet, gaat het OD-pedaal de delay oversturen; vaak leidt dit tot 'lelijke' geluiden..

mijn suggestie (en een soort vuistregel):

PSM-5
    TU-2 vooraan (is het meest accuraat vaak, dichtst bij je gitaar.. achteraan kan ook, even kijken wat je het prettigst vindt klinken...)
    SD-1 (gitaar; oversturen, en daarna met GE-7 en DS-1 'na-bewerken')
    DS-1 (gitaar ->SD-1 -> overstuurd en dan nog een scheut extra distortion..)
    GE-7 (om totaal geluid van SD-1 + DS-1 (apart of samen) nog bij te regelen, of misschien enkel als clean boost of extra volume regelaar...!)
    DD-3 (eind van de rit, voor vertraging en galm)..

als je 'n versterker met FX-loop hebt, kun je de DD-3 (en evt. GE-7) ook in de loop zetten; daar krijg je de minst 'viezige' vertraging en het geluid dat de meesten van ons associëren met een 'rock-solo'...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

is een van deze pedalen niet bestand tegen een gebufferd signaal denk je?
    Nope, maar het is meer een melding als in "bovenstaande standaard volgorde is een richtlijn, zeker geen verplichting en naar smaak toe te passen!".

Boss pedaaltjes zijn over het algemeen zo gemaakt dat ze goed met elkaar overweg kunnen...

Standaard

ik had zelf altijd de De Boss GE-7 Graphic Equalizer en De Boss Digital Delay DD3 als laatste 2 pedalen maar kreeg van een kennis de tip om mijn Boss TU2 Tuner achterin te zetten en naar voren te werken naar mate de hoeveelheid van gebruik. ik heb er nooit over nagedacht dat dit dus nadelig voor je geluid kan zijn totdat ik na de veranderingen mijn geluid niet meer kreeg hoe ik het wilde.

toen ben ik gaan kijken hier op de site en zag ik dat het WEL degelijk uitmaakt wat je opstelling is. vandaar mijn vraag.

bedankt voor je duidelijke uitleg!

Senior Member

Standaard

ik had zelf altijd de De Boss GE-7 Graphic Equalizer en De Boss Digital Delay DD3 als laatste 2 pedalen maar kreeg van een kennis de tip om mijn Boss TU2 Tuner achterin te zetten en naar voren te werken naar mate de hoeveelheid van gebruik. ik heb er nooit over nagedacht dat dit dus nadelig voor je geluid kan zijn totdat ik na de veranderingen mijn geluid niet meer kreeg hoe ik het wilde.

toen ben ik gaan kijken hier op de site en zag ik dat het WEL degelijk uitmaakt wat je opstelling is. vandaar mijn vraag.

bedankt voor je duidelijke uitleg!
    'naar mate van hoeveelheid van gebruik'... !
    interessante optie, maar met zo'n behapbaar aantal pedalen maakt het eigenlijk niet uit welk pedaal het meest 'binnen voetbereik' zit, toch?

nu je het zegt, ik ben ook ooit begonnen met het rangschikken op 'kleur' van het pedaal..

sterker nog, ik heb mijn Korg Pitchblack nog steeds in het 'midden' van mijn pedalboard zitten, omdat hij dan geflankeerd wordt door pedalen die allen een andere kleur toevoegen aan het 'plaatje' ...!
    (en omdat ik nu de volgorde heb die van gebufferde pedalen, via true bypass, weer naar gebufferde pedalen loopt; klinkt voor mij goed en is makkelijk te schakelen...)
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3

Member

Standaard

Ik heb een distortion en een wah pedaal.

Als ik Gitaar -> Wah -> Distortion -> Amp klinkt mijn distortion geweldig maar mijn wah wat minder.

Als ik Gitaar -> Distortion -> Wah -> Amp heb ik een geweldige wah maar een distortion zonder ballen.

WAt ken ik hier aan doen??
    Laatst gewijzigd door Miyagi6; 6 februari 2009 om 19:17

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miyagi6 Bekijk bericht
    Ik heb een distortion en een wah pedaal.

Als ik Gitaar -> Wah -> Distortion -> Amp klinkt mijn distortion geweldig maar mijn wah wat minder.

Als ik Gitaar -> Distortion -> Wah -> Amp heb ik een geweldige wah maar een distortion zonder ballen.

WAt ken ik hier aan doen??

MVG Shailesh Balla
    welke wah ? welke distortion?

... welke gitaar ?

....... welke versterker?

distortion-> wah is meer kwaaak, en wordt meestal niet gedaan..
    wah->distortion is oversturen van je gefilterde geluid, en zie je het vaakst..

en bedoel je dat ze beiden goed klinken, als je ze beiden aan hebt?
    of klinkt je distortion goed achter je wah, als je wah 'uit' staat ?

wat je hieraan kan doen is; andere kabels gebruiken, andere elementen in je gitaar, of een booster tussen gitaar en wah, waardoor je zowel de wah, als de distortion van een extra 'stoot' voorziet...

een leuke combinatie is wah-> overdrive -> distortion, daarmee stapel je effecten en ook gradaties van oversturing...

Member

Standaard

njah Jaysound gitaar+ versterker (moet me ma nog overhalen dat ik een nieuwe gitaar nodig heb)

Wah: Boss FW-3
    Distortion : Behringer UD-100 opzich best goede pedaal maar je ken hem niet vergelijken met een DS-2

Nou kijk als ik wil dat ze eigenlijk allebei optimaal zijn. Maar ligt dat aan bijvoorbeeld welke dichterbij de versterker ligt of wat?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miyagi6 Bekijk bericht
    njah Jaysound gitaar+ versterker (moet me ma nog overhalen dat ik een nieuwe gitaar nodig heb)

Wah: Boss FW-3
    Distortion : Behringer UD-100 opzich best goede pedaal maar je ken hem niet vergelijken met een DS-2

Nou kijk als ik wil dat ze eigenlijk allebei optimaal zijn. Maar ligt dat aan bijvoorbeeld welke dichterbij de versterker ligt of wat?
    ik zou die Behringer eruit kieperen.. De FW-3 is op zich een prima pedaal..

waar ik wel bang voor ben, is dat je distortion pedaal, hoe knullig het ook is, nog knulliger zal klinken door je Jay-sound (??) versterkertje..
    Probeer eens ergens een Squier/Fender Frontman of 15g versterktje te vinden.. dat is ook 3x niks, maar klinkt wel grappig... (en voor bijna 't zelfde geld als een beter distortionpedaal; zo rond de 40/50 euro.. ?), en hoeft geen echt distortionpedaal te hebben..
    een dergelijk klein versterkertje met een boss (SD-1, echt wel voor 30 euro te krijgen, of een Digitech Bad Monkey voor nog minder dan 30 euro..)

ik zou me echt niet blindstaren op 'distortion'-pedalen, die voegen alleen maar schelle viezigheid toe aan je geluid..
    als je dan een pedaaltje wilt aanpassen/verbeteren, kun je beter een 'overdrive' kiezen...

mijn tips:

- doorsparen voor een ander versterkertje (en niet teveel op je ouders leunen, een ding waar je zelf voor spaart is het meer dan waard... zei de jongen die een kleine bijdrage van z'n ouders vraag voor verjaardags-/afstudeercadeau; nieuwe gitaar...), bijvoorbeeld een Squier/Fender Frontman of 15g (G= gain, wat een soort bijna-acceptabele distortion zal geven..) of waarom niet meteen een klein Line6 ding? oudere serie Spiders (SpiderII's) of zo is heel goed te doen 2e hands... en ook de Roland Cube 15/20/30 zijn goed; of misschien zelfs zo'n Microcube.. heb je ook geen pedaal meer nodig voorlopig....

- behringer eruit en een Digitech Bad Monkey ervoor in de plaats zetten; je zult echt niet teleurgesteld zijn..

Member

Standaard

Njah kijk het geld heb ik wel maar mijn ouders zeggen van jah we hebben 2 jaar geleden een gitaar voor je gekocht. En kopen we een nieuwe ( London city) en dan wil je vast over 2 jaar weer een andere:P Maarjah moet wel kijken voor versterker. maar heb liever nieuwe gitaar dan versterker xD

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten