Het ic zit verkeerd, als je op het ic kijkt zie je daar een rondje en die moet net de andere kant op wijzen.
Het soldeerwerk ziet er hier en daar ook wat korrelig uit, heb je het tin wel goed laten vloeien?
Laatst gewijzigd door Enterprice; 25 oktober 2008 om 13:42
Het rondle op het ic is een orientatiepunt voor pin 1.
Ik blijf er bij dat die naar de kant van de 51pf condensator (C3) moet wijzen.
Zoals te zien op je foto zit het ic met het rondje (pin 1) aan de verkeerde kant en zal dus nooit goed werken, als die al niet kaduuk is.
Tja dat kost je waarschijnlijk een nieuw ic, altijd op de pinout letten bij het plaatsen van een ic of transistor.
Ook bij elco's (+ en -) en diodes (zwarte ring) opletten hoe ze geplaatst moeten worden.
Bij een goed ic zul je op de pinnen 1 en 7 een flink signaal moeten horen met de audio probe.
Laatst gewijzigd door Enterprice; 25 oktober 2008 om 20:56
Over het algemeen kosten IC's toch niet zo heel veel? (die die ik gebruikt heb niet in ieder geval) Onthoud dit maar als een wijze les om te checken en te dubbelchecken![]()
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Oke, updatje
Heb dus een paar nieuwe IC's binnen en nu werkt ie!
Alleen niet helemaal naar behoren.. Het cleane gitaargeluid dat in het pedaal gaat komt er ook terug uit + nog een stiller distorted geluid..
Hier een soundclip :
newtone.wav - 3.42MB
En wat waarden die ik gemeten heb :
Thomas
De spanning op de collector (C) van Q2 klopt niet, die moet gewoon net zo hoog zijn als de voedingsspanning, ongeveer 9 volt dus.
Favorieten/bladwijzers