Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 43 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 421

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    Heej gaaf werk.

Ik neem aan dat je logo een decal word, hoe maak je die?
    Ik heb decals die in de laserprinter kunnen; je hebt ze ook voor inkjetprinters maar ik heb geen vertrouwen in de kleurechtheid van die inkt. Zwart uit de laserprinter blijft zwart.

Ik denk nu aan zwarte letters met een lichte binnenkant op of een witte (zelfde spul als de binding) of een messing ondergrond.

Eerst moet dan die achtergrond in de kop worden verzonken. Dan wordt de kop eerst gebeitst, dan een keer gelakt en dan kan de decal erop; en dan verder lakken.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

O, heerlijke blunders.

Zojuist heb ik de gaten voor de tuners in de headstock geboord. Altijd een secuur klusje waar je je hoofd goed bij moet houden. Dus eerst goed meten waar de gaten moeten komen, dan dun voorboren en vervolgens uitmeten waar de gaatjes voor de pinnetjes van de Sperzels moeten komen:

Vervolgens kon alles uitgeboord worden. Het resultaat verdroot mij niet:

Totdat ik de mechanieken daadwerkelijk ging plaatsen en erachter kwam dat ik de pinnetjes aan de verkeerde kant had gedacht:

Opnieuw gemeten en geboord en uiteindelijk is dit het reusultaat aan de achterzijde. Weer zo'n fraai leermoment! Nu een manier bedenken om de gaatjes weer zo goed mogelijk weg te werken (dat vind ik op zich weer geen onaardige uitdaging):

Aaron Stonebeat

Standaard

Zo ziet het er nu aan de voorzijde uit:

En daar ben ik blij mee; het is me vrij exact gelukt om mijn ontwerp uit te voeren:

Nu weer verder. Straks vast meer.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

mijn advies is met dit soort fouten wegwerken dat als je het niet echt weg werken kunt het juist sterk moet overdrijven, dus bv eiken dots plaatsen, of ander contrasterend hout.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    mijn advies is met dit soort fouten wegwerken dat als je het niet echt weg werken kunt het juist sterk moet overdrijven, dus bv eiken dots plaatsen, of ander contrasterend hout.
    Hey hops !

Dat zou ook nog een mooie oplossing kunnen zijn; ze zitten wel al allemaal strak op de goede plaats
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Zou je niet een laagje hout eroverheen kunnen plakken en dan weer mooi gelijk schuren met de rest, ik roep maar iets geks hoor(heb zelf nog nooit een gitaar gebouwd ).
    Of inderdaad iets van een inleg (streepjes hout of zo) eroverheen.
    Wordt trouwens een mooie gitaar, erg mooi project!
    Pas als je een paard hebt gezien kun je om een ezel lachen. Frank Sinatra

Standaard

Laagje eroverheen zou kunnen maar dan steken de tuners ook weer zoveel minder ver uit aan de voorkant. Dus ik verzin er iets anders op.

Intussen heb ik de overgang van de achterkant van de kop naar de hals wat ronder en vloeiender gemaakt. Was nog wat blokkerig:

Ik krijg bijna de neiging om 'm blank af te lakken.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Werkelijk een mooie headstock die je daar gevormd hebt.
    De sperzels had ik ook bijna verkeerd om, Ik had massel dat ik ze voor proef erin had gedaan en op een van de Sperzels wat had geduwd. Daardoor stond er nog een inprint deukje, waardoor ik in de gaten kreeg dat ik verkeerd om dacht :+)

Welke maat boor heb je gebruikt om de gaten te maken van de Sperzels?
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Standaard

Dank je Grizzly,

Ik denk dat het bij mij de gebruikelijke plek van het schroefje was waardoor ik de fout inging. Het was in ieder geval onoplettend van me.

Ik heb die gaatjes geboord met 2,5 mm (ik meende 2,4 te meten als dikte van de pinnetjes, maar ik heb geen boor in die maat). Past perfect.
    Eigenlijk heb ik mezelf een klein beetje verbaasd dat die 2de set gaatjes ook meteen op de goede plek zat. De grote gaten waren toen al geboord en dat maakt het moeilijker om de exacte positie te bepalen; je kunt wel proberen een tuner in het gat te drukken en een afdruk te maken, maar omdat je niet helemaal tot aan het hout kunt komen met de behuizing blijft dat een beetje een gok.
    Lang leve de boorkolom !
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Met 2.5mm ging het er bij mij ook maar net pas in, wat ik eigenlijk bedoelde was het centrale gat voor de tuners.

Daar zat ik een beetje mee.
    9.5mm heb ik niet in de (toch zeer uitgebreide) collectie boren.
    dus het was 9 of 10, 9 is te krap en 10 te ruim.
    Dus ik heb 9 geboord en toen met een ronde vijl,gemonteerd op een boormachine, eindeloos heen en weer zitten vijlen tot de boel er strak in ging.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten