ik moet zeggen dat ik zo'n gibson trini lopez ook erg mooi vind met die 6 in een lijn headstock
waarom niet een reversed headstock?
je hebt trouwens pm
Altijd fijn als een besluit is genomen, dan hoef je het alleen nog maar uit te voeren. Stap 1 was de vorm van de headstock minus de binding tevoorschijn te halen:
Toen dat gelukt was, met slechts één kleine ontvelling wegens uitschieten, kon de binding er tegenaan:
Na wat gestoei met secondenlijm was dit een klein half uurtje later het uitstekend schraap- en schuurbare resultaat:
Het fineer is maar dun, dus de binding ook; maar ik denk dat het er goed uit gaat zien:
Nu het overtollige hout er nog af, de gaten voor de tuners maken en iets voor een logo verzinnen. Ik denk dat ik een plaatje van hetzelfde bindingmateriaal maak en dat inleg op de kop; daaroverheen dan een decal met in sierlijke zwarte letters mijn eigen merknaam.
Het ziet ernaar uit dat ik toch voor goudkleurige mechanieken ga; dat betekent dat er op z'n minst een andere brug moet komen, dat het plaatje voor de output van messing wordt ipv aluminium etc.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Mooi werk Aaronstb, lekker priegelen met die binding.
De combi met goudkleurige hardware lijkt me heel mooi te worden.
ziet er echt goed uit![]()
no life without music
De headstock heeft bijna z'n definitieve vorm. Morgen bij daglicht ga ik de laatste restjes eraf schuren. Ook de achterzijde heb ik van een laagje cederfineer voorzien. De kop bleek nl nog niet helemaal even dik te zijn overal, zeg zo'n anderhalve millimeter verschil tussen linksbeneden en rechtsboven. Toen dat rechtgetrokken was, kon er wel weer een extra laagje op om zonder aanpassingen de mechanieken te kunnen monteren.
De mechanieken heb ik trouwens gisteren van een gewaardeerd medeforumlid mogen overnemen. Super! Ik denk dat dat hartstikke mooi gaat staan:
Het logo is nog maar een papieren printje, bedoeld om de gedachten te bepalen. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat wil hebben.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Ziet er super uit ik zou zeggen keep up the good work...![]()
Een valse gitaar moet je (s)TEMMEN
Favorieten/bladwijzers