Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 104 EersteEerste ... 78910111959 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 1037
    Senior Member

Standaard

AFgelopen zaterdag heb ik voor het eerst in mn leven geluidsman gespeeld... omdat de geluidsman die het normaal in mn stamkroeg doet niet kon...
    Natuurlijk mocht ik zijn spullen gebruiken (een paar kw in een zaal van 9 bij 25 :P) dus aan DB's geen gebrek

Ik heb alles gewoon in overleg met de band gedaan die optrad, en dat ging perfect... geen enkele problemen hebben zich voorgedaan, en het geluid was zelfs perfect zelden zo' n lekker geluid gehoort in die zaal ... zelfs de monitoren stonden hard genoeg...
    Als ik ergens een hekel aan heb als artiest is het wel dat de monitoren niet hard genoeg staan :P
    Misschien ben je een wat makkelijkere geluidsman als je zelf geregeld op podia's staat ;-)

Mijn eigen ervaring met de meeste geluidsmensen is ook brak... ik zou het liefst zelf achter de knoppen duiken... dan weer de lead zang te zacht, of de 2e stem te zacht... tis altijd wat :P

Gear: Fender Road worn player HSS / Squier vintage modified strat / Yamaha Pacifica 112j / Dylon (aria) Strat / Yamaha APX300 acoustic / Richwood Bass / Bugera 333XL / Fender FM212 / Boss GT-10

Senior Member

Standaard

Wij hebben afgelopen zaterdag met een ander bedrijf gewerkt dan normaal. Deze jongens hadden veel meer spullen mee, en ook een hele partij monitoren, waardoor de podiummix helemaal geweldig was. In de zaal was het echter niet helemaal geweldig. Heel erg veel bas, en doordat de versterker van de andere gitarist precies op de mengtafel gericht stond, hadden ze niet in de gaten dat die verder over de PA niet te horen was. De beste man kwam dus ook niet achter de tafel vandaan. Daarbij nam hij ook niks van ons aan qua mix. Mijn pa heeft hem een aantal keren gezegd dat de bas te hard stond, onze pianist heeft het hem nog een keer verteld, maar hij deed er niks op uit. Dat wordt dus nog wel even een gesprekje voeren als ze nog een keer met ons mee willen.

BTW, €300 voor een PA-bedrijf, is dat veel?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

€300,- is niet duur nee.
    Wij hebben er afgelopen vrijdag ééntje gehad voor €175,-.
    Daar viel m´n mond wel van open.
    Die gast deed alles in z´n ééntje, is zelf ook gitarist, was hartstikke aardig (veel PA gasten zijn nogal 's wat nukkig) en het geluid was prima.
    Wat wil je nog meer?
    Ik had m'n eigen 4x12 op oorhoogte gezet dus een monitor had ik niet meer nodig. Voor in een kroeg werkt dat prima. Op een groter podium natuurlijk niet.

Senior Member

Standaard

Heb ongeveer evenveel slechte ("alle 2 de bands soundchecken? dat lijkt me overbodig, ik schrijf toch nooit de instellingen op!") als goede ervaringen met geluidsmensen.

Om er iets positiefs uit te lichten: afgelopen vrijdag speelden we in de Qbus in Leiden. Zelden zo'n relaxte en professionele geluidsman meegemaakt. Alles klopte gewoon. Echt heerlijk om dan het podium op te gaan.

Waar ik trouwens (weer in het algemeen) een enorme baard van krijg is dat heel veel zalen vragen om een technische rider/priklijst, maar daar in 9 vd 10 gevallen geen r**t mee doen. Bij ons vallen ze altijd door de mand als ze vragen wie de bassist is (hebben we namelijk niet)

goed topic trouwens dit
    Check mijn band Some Weird Sin HIER of HIER

Senior Member

Standaard

Vrijdag in het SJU gespeeld: perfecte geluidsman daar (Ruud als ik me niet vergis). Hij had ons stageplan goed bekeken en stroom, microfoons, DI's, monitors stonden al op de goede plek klaar toen ik binnenkwam. De soundcheck verliep vlot en gestructureerd, onze verzoeken over de monitormix werden zonder moeite ingewilligd en tussendoor bleek het nog een gezellige vent om mee te kletsen ook. Ik wil maar zeggen: ze zijn er wel degelijk, geluidsmensen waarmee het een plezier is om te werken!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    [...] BTW, €300 voor een PA-bedrijf, is dat veel?
    300 ex(?) BTW ?? Ik vind dat erg goedkoop... zoniet marktverziekkerij...
    Maar dat is mijn perspectief misschien...

Een goede prof techneut kost hetzelfde, alleen neemt die maar liefst 0 mengtafels, 0 boxen, 0 kabels, 0 microfoons en 0 statieven mee !!! Sommige dan wel weer hun eigen mix-rackje (ik zei de gek ), of misschien toch wat mics... maar da's van een andere orde.
    Laatst gewijzigd door berolios; 3 november 2008 om 17:06

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    BTW, €300 voor een PA-bedrijf, is dat veel?
    Geen idee. Wat namen ze mee? Hoe groot was de zaal? Hoeveel man personeel? Waar kwamen ze vandaan? Inclusief licht? Losse monitormix? Enz. enz. enz.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Geen idee. Wat namen ze mee? Hoe groot was de zaal? Hoeveel man personeel? Waar kwamen ze vandaan? Inclusief licht? Losse monitormix? Enz. enz. enz.
    Twee man, beetje licht (wat enorm stoorde op de PA- dus niet gebruikt), 4 monitorgroepen, twee keer 2x15 subs, twee 15" tops, 28-kanaals tafel, rekje met gate, compressor en nog wat rommel, reistijd ongeveer 15 minuten. Zaal was voor een man of 200, maar maakt niet uit voor de prijsvorming.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Zaalgrootte maakt weldegelijk uit voor de prijsvorming. Ik neem aan dat het bedrijf met deze set niet een zaal van bijvoorbeeld 500 man aan zou kunnen. Dus moet de eindset aangepast worden wat resulteert in een hogere prijs.

Zoals Berolios ook aangeeft, zijn er techneuten die alleen al dat bedrag vragen maar dan zit je wat PA-bedrijven betreft, in het wat hogere segment. Die durven voor een dergelijke set rustig 1000 eypo te vragen.
    Als je de PA-wereld in drie segmenten verdeelt, dan lijkt het bedrijf waarmee jij hebt gewerkt in het middensegment te zitten, puur afgaande op prijs en prestatie. Voor een dergelijke set wordt meestal tussen de 300 en 500 eypo gevraagd.
    Daaronder heb je het segment met éénmanszaakjes met hoofdzakelijk producten van Behringer, DAP/ Showtec en Phonic. Niet dat daar iets mis mee is, de verhuurprijs is navenant, de kwaliteit meestal ook. Je kent ze wel, ze hebben meestal een overbeladen Berlingo, met flitsende letters beplakt: "Karaoke - Drive inn - Geluid & Licht".

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner Bekijk bericht
    Om er iets positiefs uit te lichten: afgelopen vrijdag speelden we in de Qbus in Leiden. Zelden zo'n relaxte en professionele geluidsman meegemaakt. Alles klopte gewoon. Echt heerlijk om dan het podium op te gaan.
    Was dat Jac?(finke bos dreads) erg toffe gast ja. Deef ook trouwens maar die doet volgens mij alleen de studio.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten