Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 263 van 593 EersteEerste ... 163213253261262263264265273313363 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.621 t/m 2.630 van 5928
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

die gigbags van Fender zijn niet slecht neen, maar een koffer is beter
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Standaard

in de aankomende 2 weken, ga ik een Fender AM. Strat halen.
    Rosewood toets / blonde body.

Iemand ervaring? Ik vind hem overigens echt super klinken.

Senior Member

Standaard

ik wilde haar toch nog 1 keertje posten:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
    Is het voor gitaristen nou zo moeilijk om niet meteen iets te vernielen???

Standaard Output strat 68

Dit is m'n oude strat 68.

Ik heb een vraag voor jullie. Wanneer ik het outputvolume van de strat vergelijk met m'n andere gitaren is er echt een groot verschil. Ook bv. t.o.v. m'n LC Comet, die toch ook single coils heeft. Zijn nieuwe gitaren dan allemaal zo anders? Of hadden die oude strats echt zo weinig output.

In de jaren 70 heb een kleine voorversterker laten plaatsen (zonder de gitaar te beschadigen, enkel klein schakelaartje onder de volumeknop en een losse batterij in de body) om de output op te krikken. 'Kenners' zeggen mij alles origineel te houden en die er dus uit te gooien. Maar dan moet ik behoorlijk wat volume bijgeven op m'n amp of nieuw presets maken op m'n Boss GT6.

Wat denken jullie?

Senior Member

Standaard

Ik kan niet voor anderen spreken maar je Strat is uit een tijd waar fender niet al te beste gitaren maakte, het is best mogelijk dat de elementen van je strat hun magnetische kracht hebben verloren over de jaren, dat klinkt gek maar het gebeurt wel. Als dat het geval is dan moet je de elementen opnieuw laten wikkelen.

Een andere optie is gewoon de elementen vervangen door bijvoorbeeld Fender's Texas specials. Je gitaar is toch niet meer origineel dus wat maakt het uit? Het gaat er om wat JIJ wilt horen uit die gitaar, niet wat je hoort uit de monden van zogenaamde kenners.

Buiten dat alles, mooie gitaar.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J Bekijk bericht
    Ik kan niet voor anderen spreken maar je Strat is uit een tijd waar fender niet al te beste gitaren maakte, het is best mogelijk dat de elementen van je strat hun magnetische kracht hebben verloren over de jaren, dat klinkt gek maar het gebeurt wel. Als dat het geval is dan moet je de elementen opnieuw laten wikkelen.

Een andere optie is gewoon de elementen vervangen door bijvoorbeeld Fender's Texas specials. Je gitaar is toch niet meer origineel dus wat maakt het uit? Het gaat er om wat JIJ wilt horen uit die gitaar, niet wat je hoort uit de monden van zogenaamde kenners.

Buiten dat alles, mooie gitaar.
    wouter, je spreekt jezelf tegen. magnetisme heeft niks te maken met de windingen, maar met de kracht van de magneten! ik neem zelfinductie niet mee, en de magnetische kracht van de spoel zelf als er stroom door loopt, maar hoe het ook zei: rewind heeft niks te maken met magnetische kracht. daarnaast, alnico's zijn ontworpen om geen verlies te lijden in veldsterkte, voor de komende 10000 JAAR.

daarnaast, ouwe pups hebben vaak weinig output. vroeger deed men niet moeilijk wat dc values betrof. 'oh dit is wel ongeveeeeeer 10k'. en dan bleek het 5k te zijn. gebeurde zeer regelmatig. bij fender en gibson.

Senior Member

Standaard

Ja, wat Orph zegt klopt, het natuurlijke verlies van de kracht van de magneten is te verwaarlozen. Wat wel kan is dat je magneten gedemagnetiseerd worden door invloed van een ander elektrisch veld maar zolang je geen optreden gegeven hebt in een krachtcentrale...

Fender pups uit die tijd zijn gewoon tussen de 5.6 en 5.9 kohm, dat is redelijk normaal. Als je een weerstand meet die beduidend minder is, dan is er iets aan de hand. Metertje kost een paar euro, kan je zelf elke element mee opmeten.

Dat je strat niet uit een goeie periode komt is ook onzin, tussen 76 en 81 zitten relatief veel maandagochtend exemplaren, een 68 is nog gewoon volgens CBS specs met pickups die door een specifieke karakter (hendrix, Gilmour) hun fans hebben. Een origineel exemplaar is de 10.000 dollar grens allang gepasseerd.

Maar andere pickups er in gooien is mogelijk. Soldeer de contacten van de output los en vervang de slagplaat en electronic met nieuwe. De oude slagplaat moet je ongemoeid laten. Als er aan gesoldeerd is scheelt dat een paar duizend dollar bij verkoop.

Ohja, als de de pickups meet, doe dat niet alleen via de output maar ook direkt van de draden, misschien is je potmeter vuil of kapot, dan kan je ook minder signaal krijgen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 3 november 2008 om 20:34

Senior Member

Standaard

Ik heb er totaal geen verstand van, maar is het niet 'normaal' dat het verschilt per gitaar?

zelf heb ik een gibson les paul, en nadat ik op een bepaalde versterker had gespeeld, plugde iemand anders zijn SG in, waarna het lokaal werd weggeblazen, zoveel volumeverschil zat ertussen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, wat Orph zegt klopt, het natuurlijke verlies van de kracht van de magneten is te verwaarlozen. Wat wel kan is dat je magneten gedemagnetiseerd worden door invloed van een ander elektrisch veld maar zolang je geen optreden gegeven hebt in een krachtcentrale...

Fender pups uit die tijd zijn gewoon tussen de 5.6 en 5.9 kohm, dat is redelijk normaal. Als je een weerstand meet die beduidend minder is, dan is er iets aan de hand. Metertje kost een paar euro, kan je zelf elke element mee opmeten.

Dat je strat niet uit een goeie periode komt is ook onzin, tussen 76 en 81 zitten relatief veel maandagochtend exemplaren, een 68 is nog gewoon volgens CBS specs met pickups die door een specifieke karakter (hendrix, Gilmour) hun fans hebben. Een origineel exemplaar is de 10.000 dollar grens allang gepasseerd.

Maar andere pickups er in gooien is mogelijk. Soldeer de contacten van de output los en vervang de slagplaat en electronic met nieuwe. De oude slagplaat moet je ongemoeid laten. Als er aan gesoldeerd is scheelt dat een paar duizend dollar bij verkoop.

Ohja, als de de pickups meet, doe dat niet alleen via de output maar ook direkt van de draden, misschien is je potmeter vuil of kapot, dan kan je ook minder signaal krijgen.
    ik ben nogal electronica moron dus kan niet meepraten. kennis van me, pathologische vintage freak, legde zijn pups onder een oude frigo (koelkast that is, waarom deed ie dat, ik dacht dat ie iets zei over demagnetiseren, of had ie ook iets horen waaien dat nergens op slaat?

Senior Member

Standaard

Het verschilt per gitaar natuurlijk. Grofweg zou je kunnen zeggen dat de zachtste pickups de Gretsch hi lo trons zijn, dan de danelectro lipsticks, Fender Mustang, strat, tele, Gibson paf, high output aftermarkets, aktieve...

Misschien zaten er op de SG dirty fingers en op die van jou seventies pafs, dat kan maar een pre amp lijkt me waarschijnlijker als dat verschil zo groot is.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten