Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 37 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 363
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Hoe staat het hier mee eigenlijk? Ben benieuwd!
    Ik heb onwaarschijnlijk veel miserie gehad met allerlei dingen. zo heb ik na de boven beschreven setbacks ook nog een halsje verkloot doordat mijn beste frees een slag had gehad. Ik dacht dat ik hem had kunnen herstellen, maar uiteindelijk bleek de frees toch nog licht uit de haak te staan.

soit. heb het maar even een weekje allemaal laten liggen. en ben nu terug begonnen. Halsje is bijna klaar. Ik post binnenkort nog wel es wat pics.

Senior Member

Cool

Hey Barno,
    Dat is balen zeg, succes met de volgende poging.

groetjes Charlotte

Senior Member

Standaard

zo, toch maar es update, al is er niets spectaculairs gebeurd. Veel pech en wat stommiteiten maar soit, comes with the territory (en de persoon ...)

zo zien de twee (very) thin kings er nu uit:

Eentje ruime radius op de rand, de andere van cream binding voorzien. Ebben fretboard op hals gelijmd, deze hals wordt dus geschroefde joint.

Senior Member

Standaard

Beide bodies ook bewerkt met grainfiller. is deze keer wel prima gelukt. Ik doe het nog een keer en dan moet ik biljartlaken kunnen benanderen.

Deze hals en headstock moet nog heel stuk dunner

Laatst gewijzigd door barno; 2 november 2008 om 19:53

Senior Member

Standaard

Het maple fboard, moet nog wat geschuurd worden maar komt wel goed. Heel wat werk aan zo'n klein plankje.

En daaronder fboard naast een ander exemplaar dat ik eerder maakte en waarmee ik waarschijnlijk de prijs van Uberflater win: aan twee kanten geradiust ... (merkte dat pas toen ik ging lijmen ...)

Het is te koop, uniek in de wereld ... dual radius maple fretboard

Senior Member

Standaard

Ik zou denken: lap schuurpapier er onder plakken, de radius in de hals uitschuren, en je bent weer het mannetje!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Standaard

Zou mij nou zomaar ook kunnen gebeuren, zoiets als met die dubbele radius
    Maar ik vind het er toch allemaal weer erg lekker uitzien. Ook wel sterk dat het jou lukt consequent aan 2 gitaren door te werken. Ik had me dat wel voorgenomen, maar in de praktijk is het toch steeds een hele tijd met één bouw tegelijk bezig zijn.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

al die missers zijn voor jouw nu knap balen barno maar uiteindelijk gebeurt dit je nooit weer.
    kan nu ook te maken hebben met de spanning dat je voor een ander bouwt en niet voor jezelf.
    en ook die spanning gaat vast verdwijnen.

Senior Member

chicken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Zou mij nou zomaar ook kunnen gebeuren, zoiets als met die dubbele radius
    Maar ik vind het er toch allemaal weer erg lekker uitzien. Ook wel sterk dat het jou lukt consequent aan 2 gitaren door te werken. Ik had me dat wel voorgenomen, maar in de praktijk is het toch steeds een hele tijd met één bouw tegelijk bezig zijn.
    Heel herkenbaar. Ik ben ook met twee gitaren bezig, maar werk nu al bijna een jaar alleen maar aan NR 3.

En fouten maken we allemaal. Dat is bouwersleed wat erbij hoort. Maar ondanks dat, vind ik dat er weer twee prachtige gitaren in wording op de foto's staan.

Senior Member

Standaard

update en wat sfeerpics:

voor de duidelijkheid, dit is niet de guttlin die oranje wordt afgewerkt. Deze wil ik volledig blank lakken. Er komen P90's in met cream covers. Ik zoek nog mooie knoppen, liefst cream maar da's niet te vinden, toch niet zelfde soort cream als de pupcovers.

- Slots in fretboard gezaagd, fb gelijmd op hals
    - gefret met smalle fretjes, kanten moeten nog afgewerkt worden
    - uren aan de hals geshaped tot ie naar mijn zin was: loopt van 21 naar 22 mm dik
    - alle gaten geboord behalve bruggebeuren omdat ik die nog niet binnen heb.
    - pupcavities gefreesd

Dit weekend:
    -hals lijmen, body nog een keer in de grainfiller zetten en nog veel schuren.
    - nog wat schuurwerk aan overgang hiel/body
    -Ook input boorfout herstellen (heb met speedboor een gat gemaakt dat niet goed is gecentreerd, dus ga da deels terug opvullen en opnieuw boren, het beloofd een classic prutswerkje te worden ...)

Soit, wat pics: (ik weet het, dit soort foto's heb ik al es gepost van andere gitaren, maar voor mij is elke nieuwe toch weer anders )

Laatst gewijzigd door barno; 8 november 2008 om 01:01

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten