Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 18 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 176

Discussie: amp-zoektocht

Standaard

zonder heel vervelend te willen zijn.

De zoektocht naar de amp die jij wil binnen een bepaald budget wordt heel heel heel moeilijk, zo niet onmogelijk. Ik vraag me namelijk af of je amp binnen het budget wel bestaat.

Wat ik mij afvraag: Speel jij in een band en ook geregeld live?
    Ik vraag dat omdat een amp in een bandmix altijd anders reageert en dus in het totaalgeluid anders er uit komt dan wat je denkt.
    Heeft weer met frequenties te maken.

Ik denk dat als je in een band speelt en je gevoel voor detail kennende het alleen maar zin heeft om in de band verschillende amps te testen (wat heel lastig kan is).

en speel je niet in een band...dan is dat een heel ander verhaal.

Na dit gelezen te hebben herken ik zelf (net zoals iedereen hier) de queste naar het perfecte geluid. Aan 1 kant een geweldig onderdeel van onze hobby, maar gek wordt je er ook van. Maw: Succes!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@hubert: momenteel niet, maar ik heb gemerkt dat het verschil in karakter van de amp van 'los' spelen en bandspelen, echt niet zo extreem is als dat sommigen hier doen voorkomen. ik ben wel weer bezig met het maken van een band. daarnaast speel ik heel regelmatig samen met een maat van me en nog 2 vrienden van hem (hij doet gitaar, zij doen bas en drum). gewoon om effe samen te beuken, niet om op te treden oid.

en ik dacht dat ik al zei dat ik de oplossing had?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @hubert: momenteel niet, maar ik heb gemerkt dat het verschil in karakter van de amp van 'los' spelen en bandspelen, echt niet zo extreem is als dat sommigen hier doen voorkomen. ik ben wel weer bezig met het maken van een band. daarnaast speel ik heel regelmatig samen met een maat van me en nog 2 vrienden van hem (hij doet gitaar, zij doen bas en drum). gewoon om effe samen te beuken, niet om op te treden oid.

en ik dacht dat ik al zei dat ik de oplossing had?
    En die oplossinf is?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Standaard

maar ik heb gemerkt dat het verschil in karakter van de amp van 'los' spelen en bandspelen, echt niet zo extreem is als dat sommigen hier doen voorkomen. :
    Weird mijn ervaring is juist een verschil van dag en nacht.

Senior Member

Standaard

http://nl.youtube.com/watch?v=Vmxg5o76UJ8

dit bijvoorbeeld, is 3 keer niks. veel te gruizig qua high gain, en krijg ik net zo makkelijk uit mijn vox brian may (dat witte ding) of een line6 spider.

http://nl.youtube.com/watch?v=3LKbZi...eature=related

dit is al n stuk beter (het eerste deel, wat ik dus maar crunch noem). maar vanaf 1.48 is het weer als het eerste clipje.

en 'channel 3 no boost': idem. ik denk dat dat ligt aan de cab en/of de opnamemethode, maar ik heb geen idee waar deze te testen is (die KR7 dus).
    Orph, je hebt de verkeerde Knucklehead gezocht. Ik zou de Knucklehead Reverb eens proberen. Ik heb 'm nu een paar jaar en buiten dat ik het nog steeds een van de beste tops ooit vind, komt ie erg dichtbij jouw beschrijvingen van geluid. Het is echter geen versterker voor thuis, ook al kun je die van mij tot 8 Watt terugschroeven....scheurt ie je huis in 2-en als het moet. Doet het 't best met V-30's
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@marc odijk: zal ik dan nog wel naar kijken

de oplossing? de powerball. en als ik geld over houd, de invadEr ernaast, maar dat moet ik overleggen met het thuisfront.

Senior Member

Standaard

@marc odijk: zal ik dan nog wel naar kijken

de oplossing? de powerball. en als ik geld over houd, de invadEr ernaast, maar dat moet ik overleggen met het thuisfront.
    pfff, is dat niet een beetje veel van het goede? 2 ENGL's?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    pfff, is dat niet een beetje veel van het goede? 2 ENGL's?
    ey, was jou tip! eentje voor goed clean en/of crunch, en eentje voor goed lead en/of crunch. maar daarom zei ik ook, in ieder geval de PB, de ander weet ik nog niet zeker wil namelijk nog een budda testen voor goed clean en crunch, maar denk wel dat die toch 't af gaat leggen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Orpheo , ik zeg het je . ENGL E530/570 + Mesa/Boogie Studio preamp/ Quad Preamp + VHT 2:50:2. Ben je misschien nog wel minder kwijt, en dan heb je alles in 1 kassie.
    HERRIE.

Senior Member

Standaard

ey, was jou tip! eentje voor goed clean en/of crunch, en eentje voor goed lead en/of crunch. maar daarom zei ik ook, in ieder geval de PB, de ander weet ik nog niet zeker wil namelijk nog een budda testen voor goed clean en crunch, maar denk wel dat die toch 't af gaat leggen.
    Haha, ja oke, je luistert in elk geval , maar Engl zou niet mijn eerste keus zijn bij een goed clean/crunch, maar goed, het zijn jouw oren

@TimmU, hij is ook bang voor racks

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten