ik probeer 't al te verbeteren![]()
de JVM vond ik in het begin goed ja, tot ik andere dingen ging horen. is zoiets als je bent een gehaktbal gewend; geweldig hoor, tot je een goeie kipfilet eet, of biefstuk, of een lekker stukje gegrilde tonijn (vind ik lekker; hoeft niet voor iedereen te gelden). de JVM is voor het geld goed, maar ik ga niet weer een zoektocht doen van weet ik 't hoe lang voor ik 't goed zit. tisnu goed, en daarmee klaar.
de sig:x vind ik nog steeds goed, maar de powerball is beter. de sigx' mank heb ik al gemeld toen ik 'm net getest had. power, te gek, die oomph, te gek, maar het is een 3 kanaals one trick pony, en dat vind ik jammer.
de Hook... tja, haat liefde verhouding ermee. hoe meer ik ermee speel, hoe meer ie me tegen gaat staan. tis te vintage, en hij werkt me 'tegen' lijkt 't. als ik een strat pak is t veel beter te doen. ik hoor het wel vaker hoor, dat les paul spelers het een lastige amp vinden.maarrrr nogmaals; kan aan dit exemplaar liggen! dit was de 6l6 versie, bij dijkman had ik de el34 versie getest. wellicht speelt dat ook mee.
oh en van mij mag je alles vragen hoor over mijn smaak en gear, als ik niet wil antwoorden negeer ik de vraag gewoon![]()
het is welicht heel knullig als reden, maar ik heb ooit een flinke rits pedalen gehad; wah, rat, ts9, chorus, delay, en nog wat meuk wat ik me niet eens meer kan herinneren. ik merkte heel rap dat ik teveel met die pedalen zat te kutten 'oh dit is leuk, oh dit is leuk, oh dit is leuk, oh deze setting geeft veel gain, oh dit is leuk'. ik werd er eigenlijk gek van. ik merkte ook dat als de amp gewoon klaar is qua settings, ik ermee speel, en niet meer zit te pielen met settings en weet ik 't wat. omdat ik dat niet meer wil, en gewoon plug n go wil, wil ik geen kloot met pedalen.
dat niet alleen, maar pedalen zuigen zoveel tone. nja, dat is mijn ervaring ermee. ik wil daarom geen pedalen (meer). het enige pedaal dat ik wil, is om te channel switchen, en eventueeeeeel een chorus of een talkbox (maar een talkbox als ik een rijke stinkerd ben met een band formaat ac/dc, en dus een hele aparte amp kan veroorloven voor de talkbox omdat dat ding echt een aanslag is op je sound, maar het gewoon zo'n leuk speeltje is).

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers