Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht

TAMA Tension Watch. Echt geweldig 'apparaat' om drums te stemmen zonder powWAAAAWflubberflubber terugslag.

Loepzuivere toms en vette kicks! En zelfs een gitarist kan dan een kit stemmen (alsof drummers het zelf wel kunnen?)

Eenmaal je kit goed gestemd met de tension watch de gekozen waardes opschrijven en dan kun met nieuwe (opgerekte) vellen van hetzelfde merk/type zo weer die ene gave klank terug krijgen.
Ik heb eens en band binnen gehad die de grote prijs van Lutjebroek hadden gewonnen (geen geintje) en twee dagen mochten opnemen. Ik heb een Premier Genista drumstel en dat kan ik prima stemmen (ja ook met Ambassadors boven en resonant vellen onder Kim). Het klonk dan ook prima, maar die drummer haalde het hele kitje uit elkaar en ging met een Tension Watch dat even perfect stemmen. Toen hij daar mee klaar was werd de boel weer opgebouwd, maar helaas klonk het hele slagwerk als een lading oude natte kranten.

Aan de andere kant ben ik nu met een echt goede drummer bezig en die gebruikt het ding ook en die krijgt het wel voor elkaar. Maar die heeft ook elke dag een ander geluid na het stemmen.

Bottom line: ook met een Tension Watch moet je verstand hebben van drums stemmen, want trommels klinken maar goed op een paar tonen, zit je naast zo'n toon dan krijg je het ook met de Tension Watch niet goed.

Ik stem puur op gehoor, dat doe ik met een gitaar, een piano en ook met drums.