Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 55 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 544
    Senior Member

Standaard

Ik heb vandaag op mijn werk een nieuwe pc gekregen, met een bijbehorende joekeloeris van een 24" monitor. Zoiets schreeuwt natuurlijk om een fatsoenlijk achtergrondplaatje...

Of deze misschien?

Het uithollen van de achterkant gaat behoorlijk voortvarend. Ik heb nu overal zo'n beetje de bodem van de boorgaten bereikt, dus het wordt weer langzaam tijd om wat voorzichtiger aan te doen. En als je hem in de lucht houdt en er tegenaan tikt, begint hij mooi "Pong!" te zeggen

De keerzijde van al dat schaven is alleen wel, dat ik een fikse blaar op mijn rechter duim heb gekregen
    Hoog tijd om er weer even iets anders tussendoor te gooien...
    Laatst gewijzigd door Woml; 20 oktober 2008 om 23:51
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

De hals! Men neme een balkje mahonie:

Officieel, traditioneel, hoort de hals van een archtop ook van fancy esdoorn te zijn. Maar qua geluid schijnt mahonie beter te zijn. Ik neem het allemaal maar voor zoete koek aan, en heb niet zo'n boodschap aan traditie...

Deze balk moet recht, vlak, haaks, aan alle kanten... Met de vlakbank, met de dikke schaaf, en met de vandiktemaakdinges:

Vervolgens een hoek van (laten we maar doen...) 15 graden aftekenen, en dan afzagen.

En uiteindelijk moet hij dan zo aan elkaar komen te zitten:

Volgende week weer verder!

Senior Member

Standaard

Dit zou wel eens heel mooi kunnen worden. Je wilt alleen niet weten wat die gitaar uiteindelijk kost, aangezien je blijkbaar iemand bent die wel graag ook wat fatsoenlijk gereedschap aanschaft. Of praat ik nu voor mezelf
    Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Senior Member

Standaard

Er is laatst een leuke bak met geld (min of meer) uit de lucht komen vallen, en die is al voor een flink deel op gegaan aan speeltjes... Ach ja, dat vind ik toch leuker dan het ergens op een rekening in IJsland te parkeren
    Je merkt bovendien toch dat het prettiger werkt als je behoorlijke spullen hebt. De echt grote apparaten heb ik (nog?) niet, maar dat is voornamelijk vanwege ruimtegebrek, waar hopelijk binnenkort ook verandering in komt...
    En als ik al ga tellen hoeveel die gitaar uiteindelijk kost, dan telt al dat gereedschap toch niet mee, want daar ga ik vast nog wel eens wat anders mee doen.

Oja, en het eindresultaat, daar word ik zelf ook steeds benieuwder naar!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    ...
    Je merkt bovendien toch dat het prettiger werkt als je behoorlijke spullen hebt.
    ja, da's een beetje mijn catch 22 op dit moment. Als beginner werk ik met the bare essentials qua materiaal, maar beginner zijn èn geen degelijk materiaal hebben is natuurlijk dubbele handicap. het enige voordeel daarvan is dat je wel creatief moet zijn en zo ondertussen heel wat leert.
    Maar frustrerend is wèl.

Senior Member

Standaard

Klopt, maar als ik een tip mag geven, en ik weet dat sommigen het hier niet mee eens zijn, dan is het toch wel om gewoon topgereedschap aan te schaffen. Ik heb de laatste 2 jaar twee keer hiervan afgezien en heb hier twee keer spijt van gekregen. Eerste keer was een lintzaag van ferm of heet dat spul ook al weer? Die heb ik na een dag al weer teruggebracht, wat een absolute troep is dat.
    Tweede keer was een excentrisch schuurmachinetje van Bosch, eigenlijk een prima ding, geen troep dus, maar het lag toch net niet lekker in de hand, en op een of andere manier had ik het met dat ding na een uur of 15 wel gehad. Toen heb ik een Milhawkee aangeschaft en een italisch handpalmmodel op lucht en dat is dan wel duurder maar ook wel weer zoveel beter. Maar ik begrijp dat voor sommigen het gewoon geen optie of keuze is om geld te besteden aan duur gereedschap en ik weet dat sommigen met goedkoop gereedschap prachtige dingen maken hier op het net dus...
    Dus voor mij alleen echt goed gereedschap, gaat de rest van je leven mee dus uiteindelijk ben je dan nog het goedkoopste uit hoop ik dan maar te geloven.....

Senior Member
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gengar Bekijk bericht
    Klopt, maar als ik een tip mag geven, en ik weet dat sommigen het hier niet mee eens zijn, dan is het toch wel om gewoon topgereedschap aan te schaffen. Ik heb de laatste 2 jaar twee keer hiervan afgezien en heb hier twee keer spijt van gekregen.
    Hier kan ik me wel in vinden: bleed once.
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

Senior Member

Standaard

En daar gaan we weer!
    Mijn blaar is zo goed als weg, dus kon ik weer flink aan de slag. De binnenkant eerst uitgehold tot de putjes helemaal weg waren. Daarmee was de dikte overal zo ongeveer 7.5 mm. met hier en daar nog een bobbel richting 8.
    Opnieuw onder de kolomboor, nu iets strakker afgesteld, en wat meer gaatjes, om weer een stap dichter bij de juiste dikte te komen (we streven naar zo'n 6 a 6.5 mm.)

Daar kan hier en daar nog wel wat van af... Maar gelukkig gaat het nu lekker vlot, ik heb echt de slag te pakken. Het duurde niet lang of de putjes waren weer helemaal weg, en toen zaten we overal zo'n beetje tussen de 6.5 en de 7. Dat komt in de buurt!
    Met de diktemeter overal langs lopen, hier en daar aftekenen waar nog een bobbel zit, en dan de restjes afwerken met een schraapstaal (wat werkt zo'n ding eigenlijk lekker als je eenmaal door hebt hoe het gaat, en als hij goed scherp is!)

Uiteindelijk ziet hij er nu zo uit (weer een nieuwe wallpaper! )

Het begint nu weer tijd te worden om hem goed aan alle kanten te bevoelen, te bekloppen, af te tasten, in te drukken, en te schuren.
    Het valt me enorm mee, hoe snel die binnenkant is gegaan! Het scheelt een hoop, als je gewoon gestructureerd door kunt werken, en niet steeds hoeft na te denken waar je nog wat weg kunt halen. Blik op oneindig, blind varen op de boorgaatjes, en het komt gewoon goed!

Senior Member

Standaard

mooie fruitschaal!

dit wordt een beauty man

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten