Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
Goede geluidsmensen kunnen je daar ook mee helpen.........
Als ik bij beginnende bandjes het geluid moet doen, en ze klooien met de versterker of het klinkt echt nergens naar stap ik er gewoon op af.
Ik leg uit dat het niet zo goed klinkt en stel voor om er samen even naar te kijken/luisteren en te zorgen dat het beter klinkt.
Ik vraag wat voor sound ie zoekt en help 'm dat te bereiken.

Soms komt het ook voor dat ze dat niet willen en dat het hun sound is blabla.
OK even goede vrienden, ik doe alsnog m'n best om er wat van te maken met een EQ, maar hij staat voor lul met een kutgeluid.
lol, mensen hoeven mij niet te helpen met mijn versterker als ik dat ding beter snap.
Dat klinkt nu wel heel kortzichtig, maar het komt er wel vaak op neer.
Daarnaast heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat ze mijn versterker niet goed vonden klinken. Wat betreft onder het optreden, dan vertrouw ik 100% op de geluidsmensen. Ik ben gewend dat wat ik hoor vaak anders klinkt dan wat het publiek hoort. Soms hoor ik wel van een ander bandlid of geluidsman dat me versterker iets harder of zachter moet (meestal zachter )
Maar ik kan me kapotergeren als ik mezelf niet hoor spelen, dat ik me stem niet hoor is tot daar aan toe, maar ik wil wel me zelf horen gitaarspelen.
Als een geluidsman wil helpen met iets, laat het dan idd de EQ zijn van de monitoren en zorgen dat alles gelijk klinkt, dan vind ik de sound nog minder belangrijk.