Ik moet heel eerlijk zijn, maar in een bepaalde niet nader te noemen stad organiseert men twee dagen lang allerlei optredens en het geluid wordt daar elk jaar gedaan door goed bedoelende vrijwilligers die er helaas heel weinig van bakken. De PA installaties worden beschikbaar gesteld door een plaatselijke grote muziekhandelaar en eigenlijk kost het dus niks.

Je zou dus niet die jongens de schuld moeten geven maar de gemeente die dat zo organiseert, want als die een paar goede professionele bedrijven inhuurt komt het dus wel voor elkaar. Ik heb gezien dat een bandwisseling drie kwartier duurde. Iedere professionele geluidstechnicus hier zal het met me eens zijn dat zoiets drie keer sneller kan. Je hebt je microfoons klaar staan voor gitaren, DI's voor bas en keyboards, een stuk of wat vocal mics en een paar voor reserve.

De band is klaar, spullen er af, nieuwe spullen er op, microfoontjes er voor en gaan met de banaan. De stage manager regelt alles en die is onverbiddelijk. Laatste nummer is laatste nummer en dan niet een nummer van een kwartier want dan gaat de master fader na vijf minuten dicht.

Maar ook die stage manager was een buitengewoon vriendelijke jongen, maar kon het niet voor elkaar krijgen om op tijd te lopen en tegen half twaalf liep het programma al een uur uit.

Het is allemaal niet zo simpel dus.