't is de onderkast van een 40jarige kast. 't Is niet echt oneffen, wel nog behoorlijk ruw (van al het vergaarde stof veronderstel ik)Oorspronkelijk geplaatst door pueblo
't is de onderkast van een 40jarige kast. 't Is niet echt oneffen, wel nog behoorlijk ruw (van al het vergaarde stof veronderstel ik)Oorspronkelijk geplaatst door pueblo
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Die vertikale repen rechts op beide foto's zouden wel (gevernist) eiken kunnen zijn. Is dat dezelfde houtsoort?
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Nee, althans volgens mij toch toch niet, de onderkant van de kast heeft niet zo'n duidelijke nerven, en is eerder gevlamd, met hier en daar erg kleine noestjes.Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Het is geen eiken.
Vanaf die foto moeilijk te zeggen wat het exact is, maar gezien die nerf en knoestjes gok ik op Berk of een naald soort.
Laatst gewijzigd door grizzly; 29 augustus 2008 om 18:06
Ik denk Berken of Populier!!
Bedankt jongens! Berken of populier dus, allebei geschikt voor de gitaarbouw, bespaart me weer wat![]()
GuitarPlansCollection
Ik heb altijd al een boontje gehad voor de looks van zebrano en nu vroeg ik me plots af of zebrano geschikt is als bovenblad voor een semi-hollow. Iemand enig idee?
When in Doubt, Fuck it.
When not in Doubt... get in Doubt!
Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.
Ik denk het wel : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101177Oorspronkelijk geplaatst door Zjef
![]()
GuitarPlansCollection
Ideaal, ik ben namelijk eens aan het rondkijken of deze gitaar te bouwen valt:
Ooit...
When in Doubt, Fuck it.
When not in Doubt... get in Doubt!
Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.
Ik kan een mooi stukje Zircote kopen, 't stuk bestaan voornamelijk uit sapwood. Is dit te gebruiken als fretboard?
Favorieten/bladwijzers