Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 46
    Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
    Mentaal studeren is een zeer krachtige methode om dingen te leren. Je hebt daarbij niets om op terug te vallen behalve je hersenen.
    Yep, maar dat geldt alleen voor de visueel ingestelde mensen.

Daarom blijf ik voor het totaalplaatje : zien, horen, denken en daadwerkelijk toepassen (doen), om het helemaal pedagogisch verantwoord te maken.

Voor meer info (redelijk beknopt, maar wel duidelijk):

Leerfases en stijlen van Kolb

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Yep, maar dat geldt alleen voor de visueel ingestelde mensen.

Daarom blijf ik voor het totaalplaatje : zien, horen, denken en daadwerkelijk toepassen (doen), om het helemaal pedagogisch verantwoord te maken.
    Euh, niet dat het bepaald zaligmakend is, maar ik heb toevallig wel een pedagogische achtergrond incl diplomaatje...

Geloof me nou maar, mentaal studeren is niet voor de poes, ook voor hen die niet visueel ingesteld zijn.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
    Euh, niet dat het bepaald zaligmakend is, maar ik heb toevallig wel een pedagogische achtergrond incl diplomaatje...
    En wat denk jij dat ik 4 jaar gedaan heb op de HR&O Ler#r%nopl*&%&$g Gesch%$#e&*s

Senior Member

Standaard

Jammer dat dit verzandt in %^&*$% want volgens mij hebben jullie een uiterst leerzame discussie te pakken!

Ikzelf ben redelijk visueel ingesteld. Ik schrijf veel uit in een muziekschrift. Vele bladzijden met plaatjes van gitaarhalsen staan daar in. Alle penta-figuren en ladders en dat allemaal over elkaar. Het is net "A beautiful mind" maar dan van iemand met veel minder hersencellen.

Maar het uittekenen van dingen helpt me behoorlijk op weg. Ik pas die tekeningen van me naadloos toe op de gitaar.

Senior Member

Standaard

Nog iets raars, maar daar ben ik zomaar benieuwd naar in dit topic.

Ik heb bij alle tonen een kleurvoorstelling. Een D is rood, een B oranje, een A is geel, een F licht blauw etc..

Hebben jullie dat ook? Zien jullie ook een kleur als je een toon hoort?

Zomaar een vraag.

Senior Member

Standaard

meer een gevoel, ik ben niet zo visueel
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

Standaard

Leuke discussie dit! Gaaf om te zien wat zo'n programmaatje losmaakt!
    Dat met die kleuren heb ik niet, heb je je dat ooit bewust zo aangeleerd? Wat bij mij wel werkt is in vormen denken, dus visueel. Ik heb ooit een keer ergens gelezen dat lezen bij mensen ook op die manier werkt. Dus als je snel leest dat je hersens dat als het ware de vorm van een woord herkennen en daar het woord uit afleiden in plaats van letter voor letter.
    Ook heb ik een keer een programma gezien over een autist die geweldig kon rekenen, en die gaf elk cijfer eigenschappen (vorm, kleur). Zeer interessant hoe verschillend mensen met zaken omgaan!

G.G.: Dat van die tonen is ook een goed idee! De stippen zouden zelfs weggelaten kunnen worden om enkel je gehoor te trainen...

Ik zal alle aanbevelingen in mn achterhoofd houden, maar ik kan nog niet beloven wanneer ik er iets mee ga doen. Eerst weer nieuwe muziek voor mn band maken
    Laatst gewijzigd door Raldnor; 30 november 2007 om 23:03

Standaard

Hehe mooi dankje kan ik me wat mee bezig houden !

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    En wat denk jij dat ik 4 jaar gedaan heb op de HR&O Ler#r%nopl*&%&$g Gesch%$#e&*s
    Geen idee eigenlijk . Wel weet ik dat ik zelf op het conservatorium mijn onderwijsacte gehaald heb.

Bekijk het eens van deze kant: ikzelf ben niet visueel ingesteld als het om muziekmaken gaat. Als ik mijn gitaar oppak kijk ik juist niet naar de noten met hun voor mij niet ter zake doende namen, wat het leren van die noten voor mij vroeger erg moeilijk maakte en waarmee je op het conservatorium niet erg geholpen bent. Mede het mentale studeren heeft mij erg geholpen de noten toch te leren, het heeft echt wel zin.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Peter, voor alle duidelijkheid? Wat bedoel je met mentaal studeren? Een toonladder of een progressie(per akkoord in tertsen) opzeggen in je hoofd, bijvoorbeeld?
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten