Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: "Vlakbakkie"

  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Globetrotter
    Hoi!

    Dat is inderdaad wel een heel knap ideetje, ga ik zeker ook maken als ik opnieuw ga bouwen. Maar dat ga je er wel vanuit dat je platen (mdf,...) wel vlak genoeg zijn. Zou je dit op een andere manier ook kunnen maken zodat die vlakheid perfect gegarandeerd is? Echt wel knap idee voor de rest!
    Cheers,

    Bart
    Ik was ook bang dat de platen krom zouden zijn, heb in de bouwmarkt de grootste zaag gepakt die ik daar kon vinden. De achterkant van de zaag heb ik langs de plaat gelegd. En het gekke was..... alle 22 mm MDF platen waren 100% recht.

    MDF heeft natuurlijk geen houtnerf en ligt in de bouwmarkt in dikke rijen strak tegen elkaar aan. Zolang je een behoorlijke dikte neemt (22 mm) zit je wel veilig. Het gedeelte dat bovenop ligt is smaller, maar daar zitten ook nog de randen omheen, dus die is 44 mm dik.

    Ik denk dat het het belangrijkst is dat je hem goed bewaard, zodat ie recht blijft.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Ik was ook bang dat de platen krom zouden zijn, heb in de bouwmarkt de grootste zaag gepakt die ik daar kon vinden. De achterkant van de zaag heb ik langs de plaat gelegd. En het gekke was..... alle 22 mm MDF platen waren 100% recht.

    MDF heeft natuurlijk geen houtnerf en ligt in de bouwmarkt in dikke rijen strak tegen elkaar aan. Zolang je een behoorlijke dikte neemt (22 mm) zit je wel veilig. Het gedeelte dat bovenop ligt is smaller, maar daar zitten ook nog de randen omheen, dus die is 44 mm dik.

    Ik denk dat het het belangrijkst is dat je hem goed bewaard, zodat ie recht blijft.
    Hey G.G.

    Ik heb voor mijn vlakbakkie 18mm geplastificeerd spaanplaat gebruikt. Kost bij de bouwmarkt niet veel, is zogoed als altijd recht en kan behoorlijk wat hebben voordat het gaat doorbuigen. En het oppervlak is hard en glad. bij MDF ook wel alleen is het zoals je al aangaf gevoelig voor vocht. En aangezien ik alleen een schuurtje heb van 3x2m¹ om te hobbyen c.q. te bewaren heb ik voor het spaanplaat gekozen. Wel MDF overwogen hoor!

    vr.gr.

    Branko

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    367

    Standaard

    Hey G.G.

    Dit is een goeie man, 3 keer raden wat ik dus voor mijn volgende project ga maken

    Arjo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top