-
Ja zeker! Ik zit het topic ff terug te lezen en zie nog veel van een aantal jaar terug wat ik nog steeds herken. Het aantal mogelijkheden is meteen een valkuil van die dingen
Ik ben nog steeds blij met mijn Kemper over een IEM direct naar de FOH. Maar het geluid kan behoorlijk verschillen van hoe je het uitversterkt. Mijn settings die goed klinken als als ik direct naar FOH ga klinken behoorlijk schel over mijn speakerkast. Dat is wel bij de draaien in de output settings wat prima werkt als 'rugdekking' op het podium. Maar als je het echt goed wil doen werkt een aparte rig, evt. met direct profiles, eigenlijk beter. Ik snap ook wel dat mensen die zo hun sound hebben gevonden uiteindelijk hun gitaarversterker micen, want als je dat direct naar FOH stuurt krijg je het effect andersom.
In algemene zin, dus ook als je een traditionele gitaarversterker miced, vind ik de hoeveelheid gain en FX op mijn oortjes behoorlijk anders overkomen dan wat ik terughoor uit de FOH. De andere gitarist van de band speelt over een buizensetup en wij gaan beide de mengtafel in naar IEM. Als we als band dan opnames maken als guidetrack vind ik ons beide veel donkerder klinken dan dat ik het ervaar tijdens het spelen.
Ik gebruik grotendeels nog steeds de Plexi profiles waar ik het een paar jaar terug over had, maar er is wel wat bijgekomen her en der.
Hoewel IEM altijd wel een confessie is op gitaargeluid, en dat na jaren mijn referentie is geworden, ben ik altijd wel tevreden over het geluid dat ik heb als ik fimpjes van optredens zie.
Regels voor berichten