Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
De balans is ver zoek. De drums staan op de gang lijkt het. De scheur gitaren missen body, het melodietje van de synth lijkt wel een blokfluit. De melody is dan niet veel mis mee maar de sound wat je gebruikt komt in de ze mix totaal niet tot z'n recht (blokfluit). Het clean gitaartje mist ook body. Daarnaast hoor ik een storend geluid, getik. In eerste instantie dacht ik dat het geluid was van toetsen die ingedrukt worden van een keyboard maar volgens mij is het het gekletter van de basgitaarsnaren tegen de frets.
Thanx.
Je hebt precies mijn vraag beantwoord: wat is er mis met deze mix.
M'n zoektocht zal verdergaan de komende tijd. Dank dat je daar een slinger aan hebt gegeven.


Volgende zoektocht:
Hoe los ik dit allemaal op?
Op de een of andere manier mis ik de kennis die nodig is om deze omschrijvingen om te zetten in concrete veranderingen in de mix.

De balans is zoek.
De drums op de gang. Betekent dat dat ze harder moeten? Of is er meer aan de hand?
De scheurgitaren missen body. Hoe krijgen ze meer body? Zit dat in de Eq? En om welke frequency-gebieden gaat het dan? Hier zal ik de cheat charts die ik wel tegenkom, er nog eens bijnemen.
De synth-melodie klinkt als een blokfluit. Ik kan andere klankjes uitproberen of de 'fluit' aanpassen. Compressie, EQ?
Clean gitaar mist ook body. Waar kan ik die vinden?
Dat getik is inderdaad de basgitaar. Ik vond het zelf niet storend. Maar allicht dat ik daar toch iets aan moet doen.