Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Threaded View

  1. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ja, ook zoiets, naar wat ik begreep zit er in veel van die Vox Handwired amps gewoon dezelfde trafo als in de reguliere modellen.

    Zo'n bias switch heb je mijns inziens maar weinig aan, het moet gewoon goed staan, te koud klinkt niet en te heet dan fik je je buizen veel te snel af.

    De filtering is zeker wel een punt (maar dat is niet wat ze in de tekst omschrijven) en daar kan een Vox circuit vrij extensief getuned worden.
    Ik kan me die Jackson amps wel herinneren die veel te snel oversturen en waar vrijwel geen enkele clean headroom in zit.

    Mijn Valvetech Hayseed heeft een Heyboer trafo die een stukje groter is dan bij een reguliere Vox AC30 en daarop is het circuit door de bouwer ook wel een aantal keren wat getuned, klinkt fantastisch en heeft inderdaad ook wel een bak (redelijk strak) laag en ghost notes komen ook mooi door.
    In de oude versie was de amp wat aan de brave kant (waarschijnlijk teveel filtering)
    Ik ben nog steeds ontzettend tevreden met mijn Hayseed (nieuwste versie), staat als een huis ook wanneer je hem test naast oude Vox amps, Matchless, Top Hat e.d.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 6 februari 2024 om 16:51

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top