-
HNGD: Sigma SG-JM45
Nieuw! Wilde een leuke J45-achtige akoestische gitaar (slope shoulder, 24.75” scale, sunburst) voor niet al te veel en had deze Sigma al op het oog, vanwege een Andertons YT vergelijking met de Gibson J45. En toevallig (?) stond er plotseling één op MP en nog dichtbij ook…. Tsja, dat vat ik op als een teken natuurlijk, dus de deal was snel gesloten en €450 eurootjes later was ze van mij!

Heerlijke gitaar! Punches way over her weight zouden de yanks zeggen. Klinkt en speelt fantastisch. De relatief low budget Fishman Sonitone preamp met piezo klinkt eigenlijk ook gewoon hartstikke prima over mijn ‘gewone’ gitaaramps. Wel wat beperkte mogelijkheden, enkel volume en toon maar wat heb je nou écht meer nodig?
Bovenblad massief sitka, zij- en achterkant gelamineerd mahonie. Toets en brug zijn van Micarta.
De enige beperking tot dusver ondervonden is dat wanneer je echt aan de snaren gaat duwen en trekken je al vrij snel merkt dat de gitaar op het eind van z’n dynamische bereik zit en meer energie geven geen zin meer heeft omdat die er toch niet meer uitkomt. Met subtiel spel en op zachter volume klinkt ze echter heerlijk.
(Typenaam is trouwena JM-SG45, m’n titel klopt niet)
Me happy!
Laatst gewijzigd door Little Jay; 29 april 2022 om 13:32
Regels voor berichten