Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
Wellicht dat je eigen referentiekader van -tig jaar geleden niet helemaal meer up-to-date is en dat je eigen reacties, met krachttermen als 'grote kul' en dergelijke niet erg veel grijstinten bevat, om het maar in je eigen jargon te houden? Je hebt geen idee man, maar wel andermans ervaringen afdoen als grote kul. Je bent erg sterk in het spiegeltjes voorhouden, Fobo. Maar jezelf spiegelen is op jouw beurt dan weer niet je sterkste kant. Om een beetje beeld bij je eigen vraag te geven, niet één versterker hoor je nog op een podium als het volumeknopje richting de één gaat. Niet te hard. Te zacht. Andersom dus. Ja, als je in een jazz triootje speelt, met een drummer met vegertjes en muziek voor op de achtergrond, dan lukt het wellicht. Ik kan ook wel vertellen wat van versterker het betreft, maar ik denk dat je er geen beeld bij hebt. Ook niet bij de richting van de muziekstijl, waar gitaar nogal een dingetje is zeg maar.
Tot zes jaar geleden gespeeld; inderdaad waarschijnlijk niet helemaal up-to-date. Punt voor jou.
Maar hoe komt het dan dat ik ook als toeschouwer - zowel in kroegen als op grotere locaties - zelden tot nooit problemen met geluid meemaak in de zin dat iemand niet te horen zou zijn, of dat we juist door het hoge volume de tent worden uitgespeeld.
Het gegeven van jouw problemen met geluid zeggen in dat opzicht denk ik meer van jou dan van bijvoorbeeld mij, want ik herken ze namelijk niet. Dat is mijn spiegeltje. Maar goed, uit dit verschil van mening gaan we ook niet komen, het zij zo.