Het gaat om een RG350DXZ uit 2011 Made in Indonesia.

Het is dus enkel de lage E die dit heeft. Ik heb de actie al belachelijk hoog gezet om uit te sluiten dat een of andere hoge fret buzz zou geven. Plus mijn fret rocker zegt dat enkel fret 24 hoog ligt. Net daar waar de snaar het verst verwijderd is van de fret ....

Eender welke noot ik ook speel op de E, inclusief open, klinkt gedempt en sterft abnormaal snel af.
Wat ik al heb geprobeerd zonder succes:
Een zadel wisselen
  • Verschillende spanningen op de trem veren van de Edge Zero II
  • Zadels gewisseld
  • Actie beduidend verhoogt
  • De locking topkam shimmen met alu folie, gewoon om te kijken of een hogere topkam überhaupt iets verandert
  • Contactpunten van de trem achterkant schroefjes gecontroleerd of er geen los zaten.

Het is iets ongelofelijk bizar. Vooral omdat het niet een af andere component is die een bepaalde noot wegresoneert. Want het maakt niet uit welke noot ik speel, of hoe die bassnaar gestemd is. Het fenomeen houdt stand. En énkel die lage E-snaar. Alle andere noten op andere snaren zit duizend keer meer leven in dan die lage E.
En natuurlijk, het is een budgetgitaar uit Indonesië, en de Edge Zero II daar hoor je veel bedenkingen over etc...
Het moet toch ergens iets zijn met die tremolo lijkt mij maar wat dan vraag ik me af.