Hey,

sinds een half jaar heb ik een Marshall DSL50 en ik haal er nog steeds niet die dikke leadtone uit die ik hier uit hoopte te halen. Het is altijd te schel, ook met mijn nieuwe kast met twee Celestion G12T75's erin.
De presence staat op 0, de treble draai ik ook vrijwel dicht en nog vind ik het te schel klinken. Het dichtdraaien van de treble werkt wel, maar er blijft een beetje van dat nare, schele hoog inzitten wat buiten het bereik van de EQ lijkt te vallen. Op lage volumes gaat het wel, maar wil ik over de drummer heenkomen, dan wordt het schel. De toneknop van mijn gitaar helpt natuurlijk ook wel, maar dat werkt voor mij ook niet helemaal.
In de mix van de band klinkt het geheel te dun en komt het er niet echt lekker doorheen. Het geluid wat ik zoek is een beetje als dit: http://www.youtube.com/watch?v=7Va-9PAMNO8

Hier speelt Moore ook op een DSL. Wat ik vaak hoor, is dat gitaristen de trafo upgraden naar een Mercury Magnetics uitgangstransformator. Ik zit ook te denken aan zo'n upgrade en volgens de site van dr. Tube, is dit de oplossing voor mijn probleem.
Ik ben zelf altijd redelijk nuchter ten opzichte van dit soort modificaties (hoewel ik er geen ervaring mee heb), maar is het verschil met de standaard trafo echt zo groot? Ik weet wel dat de uitgangstransformater het uiteindelijke signaal bepaalt, welke naar de speakers gaan, maar ik neem aan dat Marshall hier toch ook zelf rekening mee houdt?

Heeft iemand dezelfde ervaring met zijn DSL, of nog beter, met een Mercury Magnetics modificatie? Ik zou graag willen weten of het de investering waard is en of het effect daadwerkelijk zo groot is.

Ik hoor het graag van jullie!