Beste gitaarmannûh en meidûh,

Ik weet dat er al heel veel topics over Strat-vervangingselementen geschreven zijn maar ik vind niet zo gauw een antwoord op de volgende specifieke vraag:

Ik zoek voor mijn Fender Japan Contemporary Strat uit ’87 met alder body en maple toets een neck pick up met de volgende kenmerken:

- Single coil
- Neck pick up
- Zeer dynamisch
- Met de volumepot open een vette en volle en warme (bijna) jankende/scheurende bluessound (high ouput?) waarbij toch de Stratsound bewaard blijft (denk bijvoorbeeld aan Hendrix en Stevie Ray Vaughan)
- En met de volumepot ietsje dichter gedraaid een cleane sound maar toch nog vol, warm en transparant.
- Geen wollige sound
- Stratsound moet behouden blijven
- Moet ook volle warme bastonen kunnen geven met tokkelen
- Helder hoog, zonder dat het gemeen scherp wordt

Ik vraag me af of zo'n element wel bestaat...
Altijd hevig geïnspireerd door de afgrijselijk vette en volle sound en de fantastische tone die Scott Henderson op zijn Blues album Dog Party heeft zoals bijvoorbeeld in dit nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=HKCgFFvU_JQ
(De geluidskwaliteit van dit clipje is niet 100%, maar het geeft een idee...)
Nu weet ik wel dat zijn Stratjes zeer waarschijnlijk van veel betere kwaliteit zijn dan de toch echt wel fijne Contemporary Stratjes die ik heb...
Maar goed, ik zoek dus een zeer dynamisch neck element.
Kunnen jullie me alsjeblieft wat tips geven?
Ik weet niet meer waar ik moet beginnen...
Ik heb me eigelijk nooit zo veel bezig gehouden met neck pu’s omdat ik vaker de brug pick ups gebruik(te)

Bedankt alvast,
Jeroen