Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 288

Threaded View

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GlobalWarming Bekijk bericht
    wtf?

Gibsons zijn toch maar gitaren? Waarom koopt men ze dan in godsnaam, kan iedereen beter zo'n Bart Smith gitaartje gaan halen van 50 euro's. Het gaat dus om kwaliteit. Dus jullie zouden ook El Dorado in de fik steken ?
    http://teye-guitars.com/wp-content/u...DoradoView.jpg
    Het is toch maar een gitaar door Teye gemaakt, een gitaar zoals een ander. Ik denk als je er met een brander opzit dat hij veel cooler eruit gaat zien. Iemand zin om hem te kopen en het te laten doen? Ik blijf erbij dat je toch beetje rekening moet houden met mensen die er moeite hebben in gestoken. Als het fabriek spul is kan het mij niet schelen, maar handgemaakt gitaren gaan fikken, onder water steken dat is totaal geen respect voor degene die eraan bezig is geweest.
    Ik vind het een vorm van customizing. Het is een bewerking van het oppervlak van de body, en dat is heel iets anders dan botweg 'in de fik steken'. Macwilliams is er al een hele tijd mee bezig en ontwikkelt zijn procedé steeds verder, heeft gemerkt hoe verschillende constructies op de behandeling reageren etc. Je zou zo'n gitaar ook altijd weer opnieuw kunnen lakken.

Billy Gibbons' Eliminator was ooit een Ford Coupe uit 1933. Zonde om zo'n klassieker zo te vernaggelen? De meesten zullen vinden van niet.

Bovendien is de gitaar in kwestie ontdaan van een hele hoop nodeloze lak, waarvan velen toch maar vinden dat die de 'sound dichtsmeert'. Oneffenheden die van fabriekswege met plamuur opgevuld waren zijn aan de oppervlakte gekomen, onthuld, en verheven tot bijzondere accenten.

Die Gibson van Geert was volgens mij een niet gewild gevalletje van waterschade; een door de gitaar zelf opgelopen 'relic'.

Lak is maar lak. Ik heb ergens gelezen dat elke finish, behalve politoer, de resonantiefrequentie van een stuk hout verlaagt.

PS:

Gibsons zijn ook fabrieksspul hoor.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 4 augustus 2010 om 02:49
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten