Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
Dat advies zie ik volgens mij altijd voorbij komen van mensen die dat zelf nog nooit zo geprobeerd hebben. De HT Dual is aanmerkelijk beter goed klinkend te krijgen als overdrive pedaal dan als direct pedaal. Moeizame clean headroom, groot verschil tussen volumes clean en lead en het klankverschil tussen die twee kanalen wordt benadrukt.
Als drivepedaal kun je het cleane kanaal gewoon op crunch zetten en dan werkt het allemaal een stuk makkelijker. Die twee zijn veel beter op elkaar afgestemd.

Nou, ik ben het hier niet helemaal mee eens en ik vraag me dan ook oprecht af hoeveel tijd jij met de HT-dual op een PA (een goede PA wel te verstaan) of andere direct ingeplugde manier hebt doorgebracht. Ik een paar honderd uur ondertussen. Dat ding kan echt héél goed klinken, neem je tijd ervoor en je steekt een hoop versterkers naar de kroon. Qua clean headroom heb je met kanaal 1 op clean wel gelijk, maar het is een kwestie van dat kanaal op crunch zetten en clean af te regelen met de volumeknop van je gitaar...