Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 873

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Exclamation Het "grote" pickups topic

    Verbazingwekkend dat er nog geen centraal topic is voor vragen over pickups. Er is wel een topic voor GFS pickups maar voor de rest niet. Vaak zie je dat er een nieuw topic wordt aangemaakt voor een pickup of dat het ergens in een ander topic gesteld wordt. Niet handig aangezien dat alle info over het gehele forum verspreid staat. Vandaar dat het me een slim plan leek om een centraal topic aan te maken waar mensen hun ervaring kunnen delen met verschillende pickups in hun gitaren. Probeer als je een pickup aanraad ook even te vermelde in wat voor een gitaar hij zit(body wood, neck etc) dit kan erg helpen als je op zoek bent naar een bepaalde pickup die bij jouw past.

    Om zelf even af te trappen:
    Zelf heb ik een dimarzio tone zone(fullsized) in de brug van mijn hw1 strat(maple neck, alder body). Ik heb zelf een hele tijd gewerkt met een seymour duncan JB maar die vond ik te schel klinken zeker in combinatie met een strat. Wat voor mij belangrijk was dat de pickup de bottom end moest boosten en het hoog van de strat wat af te vlakken. Verder moest hij gewoon erg strak klinken met een flinke hoeveelheid gain. Clean maakte mij niet zo veel uit aangezien in vaak toch overschakel naar mijn singlecoils daarvoor. De tone zone is erg dominant in de midden en lage frequenties en de hoge frequenties zijn wat verminderd, iets wat naar mijn mening erg goed werkt met een helder instrument als een strat. Ik was op zoek naar een pickup met een hoge output die de bottom end van mijn strat kon versterker en dat heeft de tone zone zeker gedaan. Ik was ook erg verbaasd over hoe goed hij klonk clean. Zoals ik al vermelde was dat geen must, maar in coil tap mode of fullsized icm mijn middle pickup klinkt het erg lekker.

    Kortom: de tone zone is een heerlijke pickup als je op zoek bent naar een high output pickup om de bottom end van je schelle gitaar te boosten. Ik moet er wel bij zeggen dat het een redelijk modern klinkende pickup is, dus als je op zoek bent naar iets om ac/dc mee te spelen dan is het misschien niet echt de pickup voor jouw.

    Linkje van Kakihara waar je allerlei sounds clipjes kan opzoeken en kan zie wat voor een gear er is gebruik, erg handig als je dingen wilt vergelijken of gewoon nieuwsgierig bent: http://www.netmusicians.org
    Laatst gewijzigd door allochthomas; 20 april 2010 om 20:34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top