Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
ja hoor, ik heb met de preamp buizen van mijn DSL100 zo'n 10 jaar gedaan... heb ze daarna verwisseld, maar altijd op reserve gehouden... je weet nooit...

laatst een jaar oude tungsol (nieuwe productie) die de geest gaf
de JJ's houden het langer vol en ik moet zeggen dat ik dat donkere toch iets lekkerder vind...
nog een telefunken uit een ouwe dynacord PA-versterker gerukt en in V1 gestopt, maar ik hoorde geen verschil... heb ook een aantal 5751 buisjes van general electric... hebben iets minder gain dan een ecc83
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt...
Ik bedoelde ermee dat die moderne preampbuizen zoals bijv. de JJ's en de EH's vaak na zo'n 8 jaar al versleten zijn en als bagger klinken terwijl de Philips en Telefunken preampbuisjes na 10 jaar vaak nog steeds heerlijk fris en dynamisch klinken (allemaal afhankelijk van de branduren natuurlijk)
Een kennis van me repareert oude buizenamps en heeft ook al vaker opgemerkt dat die oude merken buizen langer meegaan.
Hij heeft met zijn buizentester ook vergelijkingstesten gedaan.
Op een of andere wijze is de kwaliteit van de moderene buizen niet meer wat het geweest is en bovendien is de kwaliteit ook minder constant