Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
Ik heb weleens gelezen dat de DS-1 en de RAT (grotendeels?) hetzelfde in elkaar zitten. Ik elk geval geldt voor beide pedalen dat je moet snappen hoe de toon/filterknop werkt. Bij een DS-1 moet dat ding voor normale rocksounds eigenlijk nooit boven 9 uur komen. Ik heb zelf met zowel een oude japanner als een nieuwere reissue gespeeld (Prince-sound benaderen in een funkband) en (hoewel niet a/b getest) geen verschil in geluid ervaren. De Keeley heb ik uit nieuwsgierigheid getest, vond het niet de heilige graal waar mensen hem voor verslijten. De Rat vind ik wel mooier en veelzijdiger klinken dan de DS-1 trouwens.
Dat heeft natuurlijk ook te maken met hoe je versterker is ingesteld. Met de tone op 9 uur mis is teveel treble en het geluid is te dof, vrijwel onbruikbaar. Met de tone op 11 uur op hoger word het geluid weer veels te dun. Dit pedaal is voor mij zeker de meest waardeloze wat ik zelf ooit gebruikt heb.

Geloof mij, heb maanden lopen prutsen met een DS1 en heb em uiteindelijk enkel als boost voor mn lead kanaal gebruikt. De DS1 heeft gewoon totaal geen punch en de sustain laat ook zeer te wensen over ...

Dan is de Satchurator toch zeeeeeeer veel aangenamen en bruikbaarder