Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, bugs of features... de paden in het script kunnen hier & daar wat slimmer, voor mij is de meest onhandige dat je na een zoekopdracht eerst op de map moet klikken voordat je query helemaal (op categorie niveau) wordt uitgevoerd.

Mijn eerste vraag is doorgaans, wat is je verdienmodel. De Gouden Gids zoekt dat bij zijn content, de aanbieders maar dat is een heel andere markt alleen al door zijn volume.
    Ingewikkeld als je er aan wil verdienen lijkt me.
    Sorry, helemaal over je bericht heen gelezen. Ja, er kan heel veel slimmer aan de site haha. Daarom ben ik er ook elke dag mee bezig maar het is erg lastig om dingen opgelost te krijgen. Vooral grote verandering die eigenlijk gewoon zo geprogrammeerd zijn door de makers.
    Ik zou heel graag een developer inhuren om 30 dingen aan te pakken maar dat gaat gewoon ontzettend duur worden.
    Dus voorlopig alles zelf met ChatGPT en de beperkte support van de makers.
    Die doen wel kleine aanpassingen voor je maar voor grotere moet je ook gewoon weer betalen (wat logisch is).

Het verdienmodel...tsja. Ik heb diverse plannen. Maar dat daar heb je niets aan zonder een site met veel bezoekers. Dus ik richt me nu eerst maar volledig op de site goed werkend te krijgen en vooral de bedrijven zo ver te krijgen om meer gegevens (zoveel mogelijk natuurlijk) op hun paginas te laten invullen. Als de site eenmaal goed draait en er veel gebruik van gemaakt gaat worden dan ga ik me wel bezig houden hoe er geld aan te verdienen.

Uiteindelijk zullen de vermeldingen betaalde extra opties krijgen maar nu wil ik vooral content op mijn site hebben dus ook dat is volledig gratis op het moment.

Edit: Ik probeer te begrijpen wat je precies doet hier:
    "Voor mij is de meest onhandige dat je na een zoekopdracht eerst op de map moet klikken voordat je query helemaal (op categorie niveau) wordt uitgevoerd."

Kun je het iets duidelijker omschrijven als je wilt?

Thanks!
    Laatst gewijzigd door Sonus Studios; 26 augustus 2025 om 13:25

Senior Member

Standaard

Waarom niet gewoon met bijv WordPress dat ding in elkaar zetten? Heb je véél meer controle en waarschijnlijk niet heel veel moeilijker.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonus Studios Bekijk bericht
    Kun je het iets duidelijker omschrijven als je wilt?

Thanks!
    Is al opgelost zie ik.
    Op de map vind ik dat clusteren naar getal nog een beetje onrustig maar ik ben op het model van het GVB gewend, ook de mogelijkheid van uitklappen vind ik wel fijn maar soit, kwestie van gewenning natuurlijk,

Wat ik eigenlijk bedoel met verdienmodel, een bezoeker hoeft er in feite maar 1 keer gebruik van te maken, het zal niet zo zijn dat je elke week een andere ruimte nodig hebt,
    oefenruimtes zijn doorgaans een vrij statisch & dynamiekloos gedoe,
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Standaard

Is al opgelost zie ik.
    Op de map vind ik dat clusteren naar getal nog een beetje onrustig maar ik ben op het model van het GVB gewend, ook de mogelijkheid van uitklappen vind ik wel fijn maar soit, kwestie van gewenning natuurlijk,
    Top!

Wat ik eigenlijk bedoel met verdienmodel, een bezoeker hoeft er in feite maar 1 keer gebruik van te maken, het zal niet zo zijn dat je elke week een andere ruimte nodig hebt,
    oefenruimtes zijn doorgaans een vrij statisch & dynamiekloos gedoe,
    Heb je helemaal gelijk in. Daarom des te meer redenen om het een dynamische, interactieve site te maken met een forum en vele andere opties waardoor mensen hopelijk terug blijven komen. En elke dag komen er natuurlijk wel nieuwe muzikanten bij in dit land.
    We zien wel waar het heen gaat. Hopelijk vloeit het op een organische manier naar iets waar bezoekers en bedrijven zich fijn bij voelen. Dat is wel mijn uitgangspunt. Het geld is een bijzaak voorlopig. Ik doe dit omdat ik het oprecht leuk vind om te doen.

Senior Member

Standaard

Heb je helemaal gelijk in. Daarom des te meer redenen om het een dynamische, interactieve site te maken met een forum en vele andere opties waardoor mensen hopelijk terug blijven komen. En elke dag komen er natuurlijk wel nieuwe muzikanten bij in dit land.
    Ik zit eens in de zoveel tijd in een soortgelijke discussie met onze directeur. In zo'n geval zeg ik dat ik helemaal mee ga in de logica van Pepe en dat ik in mijn 25 jaar ervaring met Gitaar.net en daarna Gitaarnet.nl vooral heb gezien dat ledenaantallen fors teruglopen en een van beide er volledig mee gestopt is. De rol van fora als informatievoorziening en community is grotendeels overgenomen door social media en YouTube wat al helemaal in het leven van gebruikers is ingebed. Daarbij doet nu ook AI op grote schaal z'n intrede. Ik ben dus op voorhand niet overtuigd en zou eerst meer onderzoek doen alvorens hier tijd en geld aan te besteden.

Waarschijnlijk wordt het dan door het bestuur doorgedrukt en mag ik als operationeel verantwoordelijke zelf over een aantal jaar gaan vertellen dat het geen succes is geworden.
    Ik zeg dan altijd "dit was vooraf gedefinieerd als een van de meest waarschijnlijke uitkomsten".
    Want je kan wel blijven roepen "ik zei 't toch", maar na een paar keer gaan mensen dat irritant vinden.

Ik doe dit omdat ik het oprecht leuk vind om te doen.
    Dat is voor een hobby project het belangrijkste en volgens mij is het ook nog eens heel leerzaam

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik zit eens in de zoveel tijd in een soortgelijke discussie met onze directeur. In zo'n geval zeg ik dat ik helemaal mee ga in de logica van Pepe en dat ik in mijn 25 jaar ervaring met Gitaar.net en daarna Gitaarnet.nl vooral heb gezien dat ledenaantallen fors teruglopen en een van beide er volledig mee gestopt is. De rol van fora als informatievoorziening en community is grotendeels overgenomen door social media en YouTube wat al helemaal in het leven van gebruikers is ingebed. Daarbij doet nu ook AI op grote schaal z'n intrede. Ik ben dus op voorhand niet overtuigd en zou eerst meer onderzoek doen alvorens hier tijd en geld aan te besteden.

Waarschijnlijk wordt het dan door het bestuur doorgedrukt en mag ik als operationeel verantwoordelijke zelf over een aantal jaar gaan vertellen dat het geen succes is geworden.
    Ik zeg dan altijd "dit was vooraf gedefinieerd als een van de meest waarschijnlijke uitkomsten".
    Want je kan wel blijven roepen "ik zei 't toch", maar na een paar keer gaan mensen dat irritant vinden.

Dat is voor een hobby project het belangrijkste en volgens mij is het ook nog eens heel leerzaam
    Geen man overboord als het allemaal uiteindelijk op niets uitloopt. Het is inderdaad heel moeilijk om iets te starten waar je afhankelijk bent van terugkerend publiek, zoals fora. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik iets opstart wat uiteindelijk niet blijkt te werken haha. Dat is ondernemen en hoe ik te werk ga. Veel proberen, veel maken. Soms lukt iets wel en soms niet. Dat is hoe het koekje kruimelt.
    Het enige waar ik nu op moet letten is niet teveel geld er in te stoppen als geen animo blijkt te zijn en verder denk ik: go with the flow. We zien het wel waar het schip strand!

Zowiezo al leuk om met mensen er hier over te praten
    Laatst gewijzigd door Sonus Studios; 26 augustus 2025 om 17:40

Senior Member

Standaard

Hoe kost dit behalve evt hosten geld als ik vragen mag?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Hoe kost dit behalve evt hosten geld als ik vragen mag?
    Uhm nou, ik wil in het openbaar niet echt over geld gaan praten en om eerlijk te zijn is het ook heel moeilijk aan te geven.

De software in de basis is redelijk goedkoop. Een directory of listing theme voor Wordpress heb je meestal tussen de 50 en 100 euro. Dat is het probleem niet. Het is het werk aan de site zelf. En dat is lastig in kosten te zeggen omdat ik het meeste zelf doe. Uiteindelijk doe ik het wel op ZZP basis en is het gewoon werk. Want de uren die ik hierin steek gaan niet ergens anders naartoe en kost wat dat betreft dit me geld. Anders zou ik iemand moeten inhuren en dat is natuurlijk ook niet goedkoop. En er gaat enorm veel tijd zitten in trouble shooting en aan het invoeren van de bedrijgsvermeldingen.

Deze software (en andere) hebben "scrapers" waarbij je geautomatiseerd op grote schaal bedrijven kunt importeren, zeg maar. Dus dat het script zelf alle bedrijven er in zet. Druk op de knop.
    Maar zo wil ik absoluut niet werken. Het is allemaal handwerk. 1 voor 1 ben ik elke website afgegaan en heb een database aangemaakt met relevante informatie. Met zo'n 600 vermeldingen tot nu toe was dat best wel een flinke klus. Een heel flinke klus.
    Maar ik wil het niet van automatisering laten afhangen. Te foutgevoelig. En ik wil elk bedrijf "leren kennen" voordat ze op mijn site komen.

Lastig in geld uit te drukken. Maar als je het goed wilt doen is het niet goedkoop.
    Laatst gewijzigd door Sonus Studios; Gisteren om 10:08

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Waarom niet gewoon met bijv WordPress dat ding in elkaar zetten? Heb je véél meer controle en waarschijnlijk niet heel veel moeilijker.
    Het is Wordpress.

Senior Member

Standaard

Ik zat nog even te mee te denken over het bezoekersaantal op te schroeven,
    misschien een idee om, naar model van restaurants, een online reservering applicatie te implementeren,
    die werken ook met kalenders en uren die je kan claimen, werkt prima,
    oefenruimtes is nu nog een kwestie van bellen wat hopeloos ouderwets is dus daar zit je USP,
    unique selling point in goed Nederlands,
    is wel een 2.0 upgrade wat betreft het nu is maar no guts no glory
    Laatst gewijzigd door Pepe; Gisteren om 01:19
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten