Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 121
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Wellicht dat je eigen referentiekader van -tig jaar geleden niet helemaal meer up-to-date is en dat je eigen reacties, met krachttermen als 'grote kul' en dergelijke niet erg veel grijstinten bevat, om het maar in je eigen jargon te houden? Je hebt geen idee man, maar wel andermans ervaringen afdoen als grote kul. Je bent erg sterk in het spiegeltjes voorhouden, Fobo. Maar jezelf spiegelen is op jouw beurt dan weer niet je sterkste kant. Om een beetje beeld bij je eigen vraag te geven, niet één versterker hoor je nog op een podium als het volumeknopje richting de één gaat. Niet te hard. Te zacht. Andersom dus. Ja, als je in een jazz triootje speelt, met een drummer met vegertjes en muziek voor op de achtergrond, dan lukt het wellicht. Ik kan ook wel vertellen wat van versterker het betreft, maar ik denk dat je er geen beeld bij hebt. Ook niet bij de richting van de muziekstijl, waar gitaar nogal een dingetje is zeg maar.
    Tot zes jaar geleden gespeeld; inderdaad waarschijnlijk niet helemaal up-to-date. Punt voor jou.
    Maar hoe komt het dan dat ik ook als toeschouwer - zowel in kroegen als op grotere locaties - zelden tot nooit problemen met geluid meemaak in de zin dat iemand niet te horen zou zijn, of dat we juist door het hoge volume de tent worden uitgespeeld.
    Het gegeven van jouw problemen met geluid zeggen in dat opzicht denk ik meer van jou dan van bijvoorbeeld mij, want ik herken ze namelijk niet. Dat is mijn spiegeltje. Maar goed, uit dit verschil van mening gaan we ook niet komen, het zij zo.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Tja, ik weet niet hoor, maar ik heb vorig jaar nog opgetreden, en daar heb ik geen gedoe gehad. Vox lekker open, prima geluid en heerlijk lopen ouwehoeren met de mannen van het geluid. Als je altijd gezeik hebt, ligt het misschien niet alleen maar aan de ander.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Speelde in een bandje met eigen geluid. Toen we een festivalletje deden werd ik door de geluidsman gevraagd met wat voor eikels ik speelde, waar hij groot gelijk in had. Niet lang daarna ben ik eruit gestapt.
    Je hebt ook lui die altijd ruzie in de kroeg hebben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Tja, ik weet niet hoor, maar ik heb vorig jaar nog opgetreden, en daar heb ik geen gedoe gehad. Vox lekker open, prima geluid en heerlijk lopen ouwehoeren met de mannen van het geluid. Als je altijd gezeik hebt, ligt het misschien niet alleen maar aan de ander.
    Het is altijd een combinatie.
    Niet zelden ook gewoon onbegrip (voor elkaar).

In mijn ene bandje, waar ik nu zo'n 15 jaar in speel, en waarmee we met name (verbouwde) rockcovers spelen (en waarmee je toch een beetje de aldi of lidl van het bandjesgebeuren bent... 't is niks, maar het kost ook niet veel, zeg maar) zie ik de laatste jaren wel wat meer het gezeik zoals hierboven vermeld dan dat dat eerder was.

Met mijn andere bandje eigenlijk helemaal niet; dat is eigen product, speelt veelal op plekken waar ze er wel pap van lusten, en het is vantevoren duidelijk wat we doen, wat ze krijgen, én wat het kost, en dan is het graag of helemaal niet. Dat werkt wel.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nope, contract is contract en getekend voor akkoord = spelen.
    We hadden met de karaoke band specifiek in het contract dat als er geen publiek aanwezig was we niet speelden maar er wel betaald moest worden. Karaoke zonder publiek is ook vrij lastig 😎 En als er dan niemand wat aan kan doen is dat één ding, maar een paar keer meegemaakt dat er nauwelijks aan publiciteit was gedaan en dan nog geen tien man in de zaal. In Dordrecht zelfs een keer drie mensen, waarvan twee elkaars huig aan het verkennen waren.

Niet optimaal maar zoals gezegd, voor karaoke heb je publiek nodig. En als je dan ergens binnen komt waar honderden flyers in het gebouw zelf liggen en er nauwelijks publiciteit in lokale media en op internet te vinden is, tja. Ik zit ook niet voor mijn lol voor niks in een bus naar de andere kant van het land en de bus, boeker en chauffeur moeten ook betaald worden.

@ Fobo: blijkbaar zijn er hier mensen met uiteenlopende ervaringen. Misschien ligt dat aan de verschillende genres en circuits waarin men opereert, ik weet het niet en jij denk ik ook niet, aangezien je ons niet kent. Wat jij vervolgens doet is waardeoordelen vellen over andere mensen en hun ervaringen. Moet jij verder weten maar is wel een beetje jammer wat mij betreft. Kwestie van mensen in hun waarde laten.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    @ Fobo: blijkbaar zijn er hier mensen met uiteenlopende ervaringen. Misschien ligt dat aan de verschillende genres en circuits waarin men opereert, ik weet het niet en jij denk ik ook niet, aangezien je ons niet kent. Wat jij vervolgens doet is waardeoordelen vellen over andere mensen en hun ervaringen. Moet jij verder weten maar is wel een beetje jammer wat mij betreft. Kwestie van mensen in hun waarde laten.
    Rinze, Ik zet mijn ervaringen tegenover die van Brum, en die matchen volstrekt niet. Daarnaast doet hij een paar beweringen die ik als kul bestempel, omdat ze niet kloppen. Overigens de toonzetting van Brum roept ook niet bepaald op tot empathische benadering: ik moet goed lezen, ik ben niet meer op de hoogte, het versterkermerk en/of de muzieksoort zal mij ook wel niets zeggen, kortom: ik word compleet gediskwalificeerd.
    Maar je hebt wel gelijk: het is jammer.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Rinze, Ik zet mijn ervaringen tegenover die van Brum, en die matchen volstrekt niet. Daarnaast doet hij een paar beweringen die ik als kul bestempel, omdat ze niet kloppen. Overigens de toonzetting van Brum roept ook niet bepaald op tot empathische benadering: ik moet goed lezen, ik ben niet meer op de hoogte, het versterkermerk en/of de muzieksoort zal mij ook wel niets zeggen, kortom: ik word compleet gediskwalificeerd.
    Maar je hebt wel gelijk: het is jammer.
    Mijn voorzichtige observatie: zoals de discussie hier al gaat, snap ik wel een klein beetje dat Brum altijd gedoe heeft met geluidsmensen. Ik heb nog nooit gedoe gehad. Dus ik ben ook van mening dat het echt niet altijd aan de mensen van het geluid ligt.
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Omdat ze niet kloppen... Ja, dan is een discussie gauw gevoerd hè. Hiermee diskwalificeer je niet alleen mijn ervaringen als niet waar, Fobo, wat ergens echt wel je bedoeling is, maar ook die van een aantal anderen. Die dezelfde ervaringen hebben. Misschien is mijn toon een beetje veranderd richting jou na je laatste uitlokken, waarna ik je ook een tijdje op negeer heb gezet, want; geen zin in. Dat jouw ervaringen niet stroken met die van een ander, helemaal prima, maar ga dan niet andermans ervaringen afdoen als absolute kul. Dan ga je automatisch al op ramkoers. Kennelijk lokt mijn naampie daar ook wat extra's uit bij jou. Ik had je serieus hoger zitten. Kom op man, hoe oud ben je... Verder maar weer op negeer, als je verder toch niks toevoegt. Oh en inderdaad, de aangescherpte regels op gebied van aantal decibel is van na jouw tijd in bandjes, dat is nog niet eens zo heel lang.
    Laatst gewijzigd door Brum; 23 januari 2021 om 18:54

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mijn voorzichtige observatie: zoals de discussie hier al gaat, snap ik wel een klein beetje dat Brum altijd gedoe heeft met geluidsmensen. Ik heb nog nooit gedoe gehad. Dus ik ben ook van mening dat het echt niet altijd aan de mensen van het geluid ligt.
    Hu??? Ik heb werkelijk nooit gedoe met geluidsmensen, omdat ik ze verder hartstikke waardeer. Door hun goeie bedoelingen kan ik spelen en heb dus nooit "gedoe" met geluidsmannen. Het zijn de aangescherpte regels over hoeveel decibel je mag produceren. Daar kan de gemiddelde goed bedoelende amateur ook niets aan doen, maar vaak kunnen knoppendraaiers er simpelweg niet zo mee omgaan. Nogal wiedes, je krijgt het volume van een drummer op een gegeven moment ook niet lager en de bas wordt niet als boosdoener gezien, want lage tonen vallen minder op. Dan blijft de gitarist over, maar die kan niet nog zachter, want dan is ie weg. De akoestiek laat gewoon vaak een wat lager aantal decibel niet toe in de kleine kroegjes. Op grotere podia kan je vaak automatisch al wat harder. Je cab kan je naar je toedraaien en het geluid verdeelt nou eenmaal beter, waardoor je wat harder kan. Nee, niet op trommelvliesscheur niveau, maar dat zei ik al, daar hou ik niet eens van en kan ik niet eens meer hebben aan één oor. Ik weet niet wat er allemaal gelezen wordt, maar het wordt wel een beetje selectief zo...

Senior Member

Standaard

Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik lees vooral veel gezeik over volumes en aan moeten passen. Ja, je moet geven en nemen, maar dat is toch het mooie van samen een optreden verzorgen?
    Wat Kim zegt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten